ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیأت دولت نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد

نظام رتبه‌بندی معلمان، یکی از خواسته‌های معلمان معترض در سال‌های اخیر بالاخره در هیأت دولت تصویب شد.

نظام رتبه‌بندی معلمان، یکی از خواسته‌های معلمان معترض در سال‌های اخیر بالاخره در هیأت دولت تصویب شد.

معلمان یک دبیرستان در البرز،‌ اعتصاب سراسری معلمان در ایران،‌ ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ــ عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری حکومتی «مهر»، هیأت وزیران یکشنبه سوم آذر در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی، رئیس دولت جمهوری اسلامی، نظام رتبه‌بندی معلمان به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش را از تصویب گذراند.

به گزارش مهر، نظام رتبه‌بندی «با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه» معلمان را در پنج رتبه طبقه‌بندی می‌کند. قرار گرفتن معلمان در هر رتبه‌ای به امتیاز آنها بر اساس تحصیلات، مهارت و توانایی، دوره‌های آموزشی ازسرگذرانده،‌ و سنوات خدمت مربوط است.

دولت برای اجرای این طرح  ۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه تخصیص داده است.

دولت از مدت‌ها پیش بر اساس بند «الف» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده بود که «برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت»، نظام رتبه‌بندی معلمان را تهیه کند و حقوق معلمان را بر اساس رتبه آنها پرداخت کند.

گروه‌های مختلف معلمان ایران، شاغل، حق‌التدریسی و خرید خدمات، از اردیبهشت ۹۷ تاکنون با تحصن و برگزاری تجمع در شهرهای سرتاسر کشور به دولت اعتراض کرده اند.

عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان، تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان، تبعیض در ساختار نظام آموزشی، کالایی‌سازی آموزش، سرکوب معلمان و عدم دسترسی به حق تشکل‌یابی از جمله موارد اعتراض معلمان بوده است.

هرچند اکنون نظام جدید رتبه‌بندی معلمان اکنون تصویب شده است، منتقدان در گذشته دولت را به صدور بخشنامه‌‌هایی به مدرسه‌ها متهم کرده بودند که مدیران طبق آن می‌توانستند در احکام رتبه‌بندی معلمان تجدید نظر به عمل آورند. بر این اساس اگر معلمی در تجدید نظرهای آتی نمی‌توانست به امتیازی بیش از ۸۵ دست یابد، دریافتی او از بابت طرح رتبه‌بندی قطع می‌شد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • علی

      خواسته‌های معلمان معترض ؟ شما بویی از اعتراض یا انتقاد بردید؟

    • علی

      هیت دولت غلط کرد. معلمان اون پول خونی رو نمیخوان. خاک بر سرتان با اون پول و اخلاق و اسلامتان