ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه تهران همچنان در بازداشت

به سبب قطعی اینترنت در جریان اعتراضات، از دانشجویان سایر شهرهای ایران خبری در دست نیست. مراجع رسمی نیز از اعلام اسامی دانشجویان بازداشتی خودداری می‌کنند.

شوراهای صنفی دانشجویان شامگاه یکشنبه ۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علامه در تهران مأموران امنیتی حداقل ۴۸ دانشجو را بازداشت کرده‌اند. ۱۶ تن از آن‌ها در این مدت آزاد شده‌اند.

دانشگاه تهران ـ اعتراضات آبان ۱۳۹۸

غروب دوشنبه ۲۷ آبان دانشجویان معترض دانشگاه تهران در همبستگی با معترضان به بی‌عدالتی اجتماعی و تبعیض در خیابان ۱۶ آذر راهپیمایی کردند. نیروهای بسیج و لباس شخصی‌ها وارد عمل شدند و معترضان را به محوطه دانشگاه هدایت کردند و سپس در را به روی آن‌ها بستند. شورای صنفی دانشجویان کشور پنجشنبه ۳۰ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد با تاریک شدن هوا در شامگاه آن روز، چندین آمبولانس حامل نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و شماری از دانشجویان را دستگیر و داخل آمبولانس کردند. درها را هم سپس باز کردند که باقی دانشجویان از محوطه دانشگاه خارج شوند. بر اساس این اطلاعیه تعدادی از دانشجویان هم در خارج از دانشگاه بازداشت شده‌اند. شوراهای صنفی دانشجویان یکشنبه ۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«خبرها از دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی حاکی از دستگیری حداقل‌ ۴۸ تن از دانشجویان این دو دانشگاه است که ۱۶ تن از این تعداد تاکنون آزاد شده‌اند.»

اسماعیل سلیمانی رئیس حراست دانشگاه تهران از تعداد دانشجویان بازداشتی اظهار بی‌اطلاعی کرده بود. در اظهاراتی متناقض مجید سرسنگی، معاون دانشگاه تهران جمعه گذشته در مصاحبه با رسانه‌های داخلی ادعا کرده بود که فهرست کاملی از دانشجویان بازداشتی در اختیار دانشگاه تهران قرار دارد. شوراهای صنفی دانشجویان اما در اطلاعیه خود یادآوری کرده است که مراجع رسمی تاکنون از تأیید هویت دانشجویان بازداشتی خودداری کرده‌اند و به همین سبب اسامی اکثر بازداشتی‌ها نامعلوم است.

شورهای صنفی دانشجویان اسامی ۱۷ تن از دانشجویان را که بازداشت آن‌ها قطعی است منتشر کرده است:

سها مرتضایی (حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران) امیر فرصتی (هنرهای زیبا دانشگاه تهران) نرگس باقری (دانشگاه هنر تهران)، ابراهیم گرانپایه (هنرهای زیبا دانشگاه تهران) علیرضا صفوی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) حسن خلیفه‌ای (حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران) کامیار ذوقی (علوم اجتماعی دانشگاه تهران) مهران قندی (ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) علی فاضل زاده (فیزیک دانشگاه تهران) سعید احمد زاده (ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) صائب هاشم پور (ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) سعید محبی (ادبیان و علوم انسانی دانشگاه تهران) عرفان رافعی (حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران) ابولفضل نژاد فتح (علوم اجتماعی دانشگاه تهران) یاشار دارالشفا (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی) ملیکا قراگؤزلو (دانشگاه علامه طباطبائی) علی نانوائی (دانشگاه علامه طباطبائی)

شوراهای صنفی دانشجویان اعلام کرده است که این اسامی کامل نیست و همچنین به سبب قطع اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت در هفته گذشته که به اختلال در ارتباط با بسیاری از فعالان صنفی دانشجویی انجامید، از سایر دانشگاه‌های کشور اطلاعی در دست نیست.

اعتراضات سراسری جمعه ۲۴ آبان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در اهواز آغاز شد و به زودی به بیش از یکصد شهر ایران گسترش یافت. خاستگاه اعتراضات هم به اعتراض به بی‌عدالتی اجتماعی تغییر کرد.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.