ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه اصالت اعتراضات را انکار کرد

حسین سلامی منطبق با درک رهبر جمهوری اسلامی خطاب به آمریکا و متحدانش گفت: اگر «دشمنان از خط قرمز ما عبور کنند، نابودشان می‌کنیم.»

فرمانده سپاه پاسداران منطبق با درک رهبر جمهوری اسلامی از اعتراضات سراسری آبان ۹۸، آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل را متهم کرد که در حوادث اخیر دست داشته‌اند. سلامی در سخنانی کاملاً شعاری گفت اگر «دشمنان از خط قرمز ما عبور کنند، نابودشان می‌کنیم.»

آثار کشتار در مریوان (عکس: توییترِ معترضان)

جمعه ۲۴ بهمن در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمعات اعتراضی در اهواز، مشهد، سیرجان، گچساران، آبادان، اصفهان و خرمشهر برگزار شد که به زودی به بیش از یکصد شهر ایران سرایت کرد. در درگیری مأموران امنیتی و لباس شخصی‌ها با معترضان دست‌کم ۱۳۸ نفر کشته و حدود پنج هزار نفر بازداشت شده‌اند.  رهبر جمهوری اسلامی در پنجمین روز اعتراضات در سخنانی که در جمع گروهی از فعالان اقتصادی ایراد کرد، معترضان را با دشمنی اشغالگر یکسان دانست و اعلام پیروزی کرد:

«دوستان و هم دشمنان بدانند ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود.»

 حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران دوشنبه ۴ آذر در تجمعی که در میدان انقلاب تهران در واکنش به اعتراضات سراسری هفته گذشته برگزار شد، منطبق با درک خامنه‌ای، اعتراضات را به کشورهای خارجی نسبت داد:

«شما از ما سیلی محکم خورده‌اید و نتوانسته‌اید پاسخ بدهید که برخی از این سیلی‌ها را جهانیان دیده‌اند و  برخی را هم ندیده‌اند. اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید نابودتان می‌کنیم.»

سلامی ادعا کرد که جمهوری اسلامی با «نجابت» معترضان را سرکوب کرده است:

«هر کسی بخواهد به مال، جان و ناموس ما تعرض کند سخت مجازات خواهد شد که همگان عبرت بگیرند. ما نجابت به خرج دادیم اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی شامگاه یکشنبه ۳ آذر در گفت‌وگو با «آنا» از حمله به تأسیسات عسلویه در جریان اعتراضات هفته گذشته خبر داده و گفته بود:

«حمله به عسلویه توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود. به نظر می‌آید دشمن به دنبال این بود کاری که انصار‌الله یمن در حمله به تأسیسات سعودی کرد را اینجا تلافی کند که نتوانست موفق شود.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز هفته گذشته از تلاش برای انفجار تأسیسات خط لوله نفتی عسلویه و برنامه‌ریزی برای حمله به مراکز حساس مخابراتی در شیراز و برخی از مراکز نظامی خبر داده بود.

 فرمانده سپاه در ادامه سخنانش ادعا کرد که افزایش قیمت بنزین بهانه‌ای بیش نبود. سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

« ما رصد می کردیم: دشمن این بار همه توان خود را به صحنه آورد، فشار و جنگ روانی حداکثری و پیاده نظام مزدور داخلی به میدان آمد. حتی ناو هواپیمابر او که ماه‌ها از ترس ما در بیرون از خلیج فارس مانده بود، به میدان آمد.»

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن سه‌شنبه ۲۸ آبان/ ۱۹ نوامبر از تنگه هرمز عبور کرده است. یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفته بود در این زمینه میان ناوهواپیمابر آمریکایی و گارد ساحلی ایران ارتباط‌هایی برقرار شد. همزمان ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی سالانه خود در مجلس شورای سعودی گفت:

«[ایران] بداند که هیچ راهی جز کنار گذاشتن اندیشه‌های توسعه‌طلبانه و خرابکارانه در برابر موضع جهانی که با اقدامات این کشور مخالف است، ندارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    با این وضعیت اقتصادی و بی عدالتی در نظام قضایی و فساد گسترده در تمام ارکان نظام و اختناق و سانسور فراگیر و دیکتاتوری عیان و آشکار و شکاف فاحش طبقاتی، دیگر نیازی به دشمن خارجی ندارید. مردم بزرگ ترین دشمن خارجی و داخلی شما هستند که اگرچه در وطن خودشان زندگی می کنند، اما 41 سال است که از طرف شما به عنوان «ناشهروند» و غریبه و خارجی توصیف می شوند. خودتان را برای یک سفر همیشگی از ایران به مقصد جهنم آماده کنید.

  • جنبش

    نام برخی از دانشجویان دستگیرشده از آغاز خیزش آبان ۹۸: ۱- سها مرتضایی(علوم سیاسی، دانشگاه تهران) ۲- محمد امین حسینی(دانشگاه گرگان) ۳- نرگس باقری (دانشگاه هنر - تهران) - آزاد شد. ۴- امیر فرصتی (هنرهای زیبا، دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۵- ابولفضل نژادفتح (انسان شناسی، دانشگاه تهران) ۶- یاشار دارالشفا (دانشگاه علوم بهزیستی - تهران) ۷- علی نانوایی (دانشگاه تهران) ۸- کامیار ذوقی (علوم اجتماعی، دانشگاه تهران) ۹- بنفشه چراغی (علوم اجتماعی، دانشگاه تهران) ۱۰- ملیکا قراگوزلو (روزنامه نگاری، دانشگاه علامه طباطبایی) ۱۱- سینا ربیعی (دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۱۲- فاطمه سمسار (دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۱۳- محمدامین حسینی (دانشگاه نوشیروانی بابل) - آزاد شد. ۱۴- ابراهیم گرانپایه (معماری، دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۱۵- مهران قندی (ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۱۶- علیرضا صفوی (ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران) ۱۷- حسن خلیفه ای (حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران) ۱۸- علی فاضل زاده (فیزیک، دانشگاه تهران) - آزاد شد. ۱۹- سعید احمدزاده (ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران) ۲۰- سعید محبی (ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران) ۲۱- عرفان رافعی (حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران) ۲۲- مریم جعفری (هنرهای زیبا، دانشگاه تهران) ۲۳- ملیحه جعفری (هنرهای زیبا، دانشگاه تهران) ۲۴- محمد حسین فیروز آبادی (جامعه شناسی، دانشگاه تهران) ۲۵- علی صفاری (معماری، دانشگاه تهران) ۲۶- حمید بینا (علوم سیاسی، دانشگاه تهران) ۹۸.۹.۵

  • به یاری بازداشت شدگان بشتابیم

    جان بازداشت شدگان قیام آبان ماه در خطر است، به یاری شان بشتابیم در پی فروکش کردن قیام انقلابی جوانان، زنان و توده های جان به لب رسیده مردم ایران، آنچه اکنون از رجز خوانی های حاکمان جنایتکار جمهوری اسلامی به گوش می رسد، تماما بیانگر این امر است که دستگاه سرکوب و سیستم قضایی رژیم برای اعدام تعدادی از جوانان و بازداشت شدگان قیام آبان ماه خیز برداشته اند. جوانان و توده های سلحشوری که به دلیل سه برابر شدن قیمت بنزین، به یکباره خشم فروخفته چهل ساله شان شعله ور شد و به سرعت برق و باد سراسر ایران را فرا گرفت. خشمی خروشان و توفنده که از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان شروع شد و در روندی انفجارگونه طی چند روز خرمن جمهوری اسلامی را به آتش کشید. جمهوری اسلامی اما، از همان شروع اعتراضات خیابانی، به سرکوب و کشتار بیرحمانه توده های معترض روی آورد. دامنه سرکوب و کشتار آنچنان وسیع بود که با گذشت یک هفته از فروکش کردن اعتراضات توده ای، هنوز هم آمار دقیقی از تعداد کشته ها، زخمی ها و دستگیر شدگان اعلام نمی شود. سازمان عفو بین الملل، در جدیدترین بیانیه خود تعداد کشته شدگان را ۱۴۳ نفر اعلام نموده و یاد آور شده است که تمام آنان با “سلاح گرم” جان باخته اند. شبکه های اجتماعی اما، تعداد کشته شدگان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده اند. در کنار این تعداد از کشته شدگان، گزارش ها از زخمی شدن صدها نفر و بازداشت هزاران تن خبر می دهند. بازداشت شدگانی که این روزها به شکل هیستریک از سوی هیأت حاکمه ایران به “اشد مجازات” تهدید شده اند. اگر چه خامنه ای از همان آغاز با “اشرار” خواندن جوانان، زنان و توده های جان به لب رسیده، فضای سرکوب و کشتار آنان را فراهم کرد، اما اکنون کل حاکمیت، ازرئیس جمهور و فرماندهان سپاه گرفته تا نیروهای اطلاعات، از رئیس دستگاه فاسد قضایی گرفته تا دادستان کل کشور، از نماینده خامنه ای در روزنامه کیهان گرفته تا سخنرانان یاوه گوی نماز جمعه ها، جملگی با طرح اتهام “باغی” و “محارب”، بر اعدام گروهی از بازداشت شدگان تاکید دارند. این تهدیدات را باید جدی گرفت. جدای از اینکه این تهدیدات با هدف ایجاد ترس و وحشت در جامعه باشد و جدا از اینکه اساسا شرایط موجود و وضعیت وخامت بار جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی، امکان اقدام چنین جنایاتی را به آنان می دهد یا نه، در هر حال باید خطر را جدی گرفت. از این رو لازم است با تمام نیرو و امکانات تبلیغی، ترویجی و رسانه ای، از بسیج خانواده ها گرفته تا تجمع در مقابل بازداشتگاه ها، از بسیج افکار عمومی گرفته تا اعتراضات عملی به یاری بازداشت شدگان بشتابیم. سازمان فدائیان (اقلیت) سرکوب و کشتار جوانان، زنان و توده های زحمتکش بپاخاسته ایران را به شدت محکوم کرده و بر آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیر شدگان آبان ماه تاکید دارد. سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن اعلام هشدار و جدی بودن خطر اعدام تعدادی از بازداشت شدگان، تمامی سازمان های سیاسی چپ و کمونیست، نیروهای مترقی و آزادی خواه را به حمایت همه جانبه از بازداشت شدگان فرا می خواند. سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- بر قرار باد حکومت شورایی زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیزم نابود باد نظام سرمایه داری سازمان فدائیان (اقلیت) ۴ آذر ۱۳۹۸ کار- نان – آزادی- حکومت شورایی اطلاعیه سازمان فدائیان (اقلیت) " جان بازداشت شدگان قیام آبان ماه در خطر است، به یاری شان بشتابیم"

  • انفجار اجتماعی یا خفگی اقتصادی

    VEGAN SARA, [25.11.19 17:36] [Forwarded from اعتراض مدنی بازار] لاتریبون فرانسه - چرا رژیم ایران بنزین روی وضعیت انفجاری ریخت؟ این تصمیم در نهایت استیصال و درماندگی گرفته شده است. اما به‌نظر می‌رسد کل نظام دو پارامتر را در محاسبات خود به آنها کم بها داده یا وارد نکرده است، نخست درجه انفجاری فوق‌العاده بالای جامعه و دیگری، قیام عراق، زيرا این واقعیت که قیام عراق جدای از قیام ایران نیست و این یک جبهه مشترک علیه دشمن مشترک با شعار و مضمون مشترک است انكار ناپذير است. در عراق معترضين شعار می‌دهند «رژیم ایران اخراج اخراج» و در ایران هم معترضين شعار می‌دهند «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر خامنه‌ای». از همین رو، این دو قیام و هم‌چنین قیام مردم لبنان، به‌طور دیالکتیکی از هم تأثیر می‌پذیرند و بر هم تأثیر می‌گذارند. بنظر ميرسد دیکتاتور ايران، بین دو راه عقب‌نشینی و يا ایستادن در برابر مردم، راه دوم را انتخاب کرده و به‌ این ترتیب درهای جهنم را به‌روی خود گشوده است؛ آن هم در شرایطی که رژیم هرگز تا این اندازه ضعیف و غرقه در بحرانها و متشتت نبوده است. در سوی دیگر مردمی بپا خاسته‌اند که نه چیزی برای از دست دادن دارند و نه جایی برای عقب‌نشینی. برای توده‌هایی که تا آخرین ذرات رمق خود غارت شده‌اند و تا آخرین ظرفیت تحمل یک انسان مورد سرکوب و تحقیر قرار گرفته‌اند، پذیرش وضعیت موجود معنایی جز مرگ تدريجي ندارد. از این رو قاطعانه می‌توان گفت که این قیام خاموشی نمی‌پذیرد. این از ویژگی‌های مرحله پایانی دیکتاتورهاست که چاره‌یی جز انتخاب بین بد و بدتر یا انتخاب بین انفجار اجتماعی یا خفگی اقتصادی ندارند. @Eterazebazar

  • مثلت گرانی بنزین، آدمکشی و دروغ

    مثلت گرانی بنزین، آدمکشی و دروغ ▪️اردوی کار: «ابراهیم علیزاده» خبرنگار «تجارت نیوز» به نقل از سخنان رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حبرگزاری «خانه ملت» نوشته: پس از #گرانی_بنزین ؛ ▪️محصولات فولادی ۱۵% ▪️کرایه حمل‌ونقل وانت‌بار۳۰% ▪️کرایه تاکسی‌های درون شهری و برون شهری ۳۰% ▪️کود شیمیایی ۲۵% ▪️#گاز مایع ۴۰ % ▪️#برنج وارداتی ۲۰% ▪️#تخم_مرغ ۲۰% ▪️» افزایش قیمت داشتند. ▪️اردوی کار در حاشیه این آمارها در توئیتر نوشت: «وعده کمک معیشتی که بسرعت آبرفت چون آن وعده را انگار پشت یخ نوشته بودند. ادعای تاثیر فقط 4 درصدی افزایش قیمت بنزین بر تورم هم که با همین آمارهای رسمی دود شده. مانده این که: قوای سه گانه به دستور رهبر بنزین گران کردند؛ آدم کشتند و دروغ گفتند

  • برنامه دولت

    احسان سلطانی پژوهشگر اقتصاد: برنامه دولت ادامه قطعی «سرکوب دستمزد ها و اخذ مالیات تورمی از مردم است ▪️▪️چرا از کسانی که مازراتی و پورشه و خودروهای لوکس سوارند، مالیات نمی‌گیرند؟▪️▪️ ▪️اردوی کار: احسان سطانی پژوهشگر اقتصاد در مورد سیاست اقتصادی دولت در حوزه دستمزدها امروز دوشنبه 4 آذر به نسرین هزاره مقدم، خبرنگار ایلنا گفته: ▪️«اتفاقی که در سال آینده خواهد افتاد و دولت حتما آن را انجام خواهد داد، تداومِ «سرکوب دستمزدها» است؛ یعنی در سال آینده علیرغم اینکه نسبت به سال ۹۶ همه چیز سه برابر خواهد شد (آن چیزهایی هم که تا امروز افزایش قابل توجهی نداشته‌اند، از این پس گران خواهند شد) دستمزدها به اندازه کافی بالا نخواهد رفت؛ در نهایت در یک بازه زمانی سه ساله بین ۹۶ تا ۹۹، همه چیز سه برابر می‌شود اما میانگین دستمزدها ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ به این ترتیب، شکاف بین دستمزدها و هزینه‌ها خیلی بالا می‌رود. این اتفاق، قطعی‌ست؛ حالا گیریم ارز به دلیل تحریم‌ها و باقی مسائل بالا رفته که البته این افزایش غیرمنطقی و غیرواقعی با هیچ استدلالی قابل توجیه نیست و در واقع، این افزایش با فشار دولت و خصولتی‌ها و دینفعان انجام شد، چرا بعد از این افزایش غیرمنطقی، دستمزدها را ترمیم نکردند؟ بنابراین باید گفت برنامه دولت، اخذِ «مالیات تورمی» از مردم است. ▪️در واقع با افزایش قیمت‌ها، سرکوب دستمزدها رخ داده است؛ این مساله از نظر علم اقتصاد بسیار ساده است و نیاز به توجیه و تفسیر چندانی ندارد. دولت در همین حال، از خصولتی‌ها و صاحبان رانت و سرمایه هیچ مالیاتی نمی‌گیرد؛ آن کسی که پولش را در بانک گذاشته با اینکه می‌گویند ما تورم دارایی نداریم، دارد بهره ۲۰ یا ۳۰ درصدی می‌گیرد؛ آن کسی که به منابع رانتی دسترسی دارد، کالاهایش را به قیمت دلار آزاد می‌فروشد. ▪️ ۴۰ درصد مردم ایران خانه‌دار نیستند ولی صاحبان املاک و مستغلات، مالیات نمی پردازند؛ ۴۰ درصد صاحب خانه نیستند اما ده درصد جمعیت حداقل ۳ تا خانه دارند، چرا از آنها مالیات نمی‌گیرند؟! ▪️چرا از کسانی که مازراتی و پورشه و خودروهای لوکس سوارند، مالیات نمی‌گیرند؟! در عوض این مالیات‌ها، بنزین را گران می‌کنند؛ چوب افزایش قیمت بنزین بر سر مردمی می‌خورد که ساکن مناطق محروم و حاشیه‌ای هستند؛ نیمی از محرومان به وسیله نقلیه اصلاً دسترسی ندارند اما افزایش قیمت بنزین به معنای مالیات‌ستانی از همین گروه‌های محروم است. بدیهی‌ست که پولدارها هم پول بیشتر بابت بنزین می‌پردازند منتها دهک‌های بالا متوسط درآمدشان ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در ماه است؛ این افراد حالا که بنزین گران شده، ماهی ۵۰۰ هزار تومان پول بنزین می‌دهند منتها ۵۰۰ هزار تومان به ۲۰ میلیون تومان اصلاً معنادار نیست؛ دهک پایین که دو میلیون تومان درآمد دارد، ماهی ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان پای بنزین و حمل و نقل می‌دهد؛ عدد ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان برای او خیلی معنادار است. شما هزینه بنزین و هزینه بیمه و جریمه را حساب کنید، آن وقت فردی که در شهرستان معلم و یا کارگر است و ماهی ۲ میلیون و خرده‌ای می‌گیرد، حداقل ماهی ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان بابت هزینه‌های حمل و نقل با خودروی شخصی می‌پردازد. در کشورهای توسعه‌یافته اروپایی یا آمریکا، هزینه حمل و نقل، شاملِ سفر هوایی و خودرو و ریلی، ده تا ۱۵ درصدِ درآمد خانوار است اما در ایران، ۹۰ درصد مردم ۲۰، ۳۰ درصد درآمد خود را پای حمل و نقل می‌پردازند؛ خب همه‌ی اینها مالیات تورمی‌ست که از مردم اخذ می‌شود؛ اینها مسائل پیچیده‌ای نیستند که نتوان معادلات آن را حل کرد؛ خیلی ساده است؛ برنامه این است که مردم تا جایی که می‌شود مالیات تورمی بپردازند. @ordoyekar

  • سرعت غافلگیر کننده ای

    کرج! ویدیوھای پخش نشدە شهرداری منظریه نشان می دھد کە بخشھایی از کرج در کنترل مردم بوده است. ▪️جوانان مبارز در کرج و در چندین منطقه و شهر دیگر , محلات و خیابانها را از سرکوبگران پس گرفته بودند. آبان کمیت و کفیت اعتراضات جمعی با سرعت غافلگیر کننده ای رشد کرد.

  • اسامی ۳۵۱ جانباخته خیزش آبان که تا کنون به ثبت رسیده:

    اسامی ۳۵۱ جانباخته خیزش آبان که تا کنون به ثبت رسیده: ▪️آذربایجان شرقی تبریز ۱ نفر به نام علی حسینی ▪️آذربایجان غربی ۵ نفر در بوکان علی شلیر دادوند هیوا نادری ادریس ۲نفر نامشخص ▪️استان اصفهان ۳۱ نفر در شهرهای اصفهان ، فریدونشهر ، نجف آباد اصفهان: ۱ نفر فریدونشهر : ۹ نفر یزدانشهر : ۹ نفر نجف آباد : ۱۲ نفر ▪️استان البرز ۱۰ نفر در شهرهای کرج ، فردیس ، گلشهر ، مهرشهر مهدی پاپی شهرام معینی ۴۴ ساله اهل منجیل آشور کلتا متولد سال ۶۰ مسیحی اهل ارومیه ساکن کرج رحیم امین آبادی امیر شکری یک جوان ۱۸ ساله آزاده در فردیس کرج یک پسر ۱۵ ساله در گلشهر کرج حمید رسولی در مهرشهر کرج شایان ذکر است که یکی از هموطنان از آمار ۲۲۰ کشته در استان البرز خبر داد. ▪️استان تهران ۸۱ نفر در شهرهای نسیم شهر ، رباط کریم، ملارد، اسلامشهر ،بومهن ، شهریار ، چهاردانگه، بهارستان، شهر قدس و تهران تهران: مینا شیخی گلناز سمسامی علی بهبودی سجاد باقری مصطفی فرزامی عبدالله آجرلو فریدون کاظمی شهر قدس: حسین شهبازی جواد بابایی آقای علیزاده بهارستان: قاطمه حبیبی گل آقا نوری چهاردانگه : ۱۰ نفر نامشخص شهریار: رضا حسنوند ابراهیم محمدپور آزاده ضربی مهدی دائمی احسان شیری میلاد نجهوند قاسم رضایی علی امینی مومنی حسین قدمی ۱۵ نفر نامشخص بومهن ۲ نفر نامشخص اسلامشهر: ایمان رسولی محسن جعفرپناه محمدمهدی حقگوی آرش کهزادی ۲ نفر نامشخص ملارد سیما ۱۸ نفر نامشخص رباط کریم مجتبی ۴ نفر نامشخص نسیم شهر: ۱ نفر نامشخص ▪️استان سمنان در گرمسار یک نفر به نام حسن طاووسی ▪️خراسان رضوی در مشهد ۹ نفر نامشخص ▪️استان خوزستان ۸۷ نفر در شهرهای جراحی، کوره، شوشتر، شادگان، ماهشهر، اندیمشک، باوی، اهواز، خرمشهر، رامهرمز، آبادان، بهبهان بهبهان: هادی قربانی شبنم دیانی احسان عبدالله نژاد محمدحسین قنواتی مهرداد دشتی‌زاده محمود دشتی‌زاده تدین علی فرزاد انصاری(فرزاد تزمی‌پور) احمد حشم‌دار ۸نفر نامشخص آبادان: یک نفر به نام علی بغلانی رامهرمز: یک نفر به نام موسوی خرمشهر: میثم عبدالوهاب عدگی‌پور سیداحمد جغاوله علی غزلاوی میثم عتیقی ابراهیم مطوری میثم منیعات خالد منیعات میلاد حمیداوی دو نفر از منطقه کوت الشیخ اهواز: حمزه سواری محمدرضا عسافی زرگانی میثم مجدم ۱نفر نامشخص باوی: ۳ نفر نامشخص اندیمشک: نجفوند ۲ نفر نامشخص ماهشهر: ۲۴نفر نامشخص خانم عتقی رضا عساکره حطاوی منصور الباوی قاسم باوی محمد خالقی عدنان هلالی مجتبی عبادی منصوره دریس محسن آلبوعلی احمد خواجه البوغلی محمد خالدی یوسف خالدی علی خواجه آلبوعلی عباس (رضا) عساکره جراحی: علی خواجه آلبوعلی کوره: عباس عساکره یوسف خالدی شوشتر: یک نفر سیداحمد موسوی شادگان: ۴ نفر نامشخص ▪️فارس: ۳۰ نفر در شیراز و صدرا شیراز: مهدی نیکویی علی‌‌آبادی کلار رسول قویمی رضا جعفری مجید هاشمی عبدالله قویمی پارسایی پارسایی ۳نفر نامشخص صدرا: مجید هاشمی ۱۹ نفر نامشخص ▪️استان کردستان ۳۲ نفر در شهرهای مریوان و سنندج سنندج: ۱نفر نامشخص مظفر صیفی مریوان: عثمان نادری مهران تاک بهروز ملکی ادریس بیواره میثم محمدی عثمان احمدی دانیال استواری آرین رجبی ۲۲نفر نامشخص ▪️استان کرمان دو نفر در سیرجان روح الله نظری فتح‌آبادی ۱نفر نامشخص ▪️کرمانشاه ۵۷ نفر در شهرهای کرمانشاه و جوانرود کرمانشاه: نادر بیراموند مظفر ظهیری مظفر وطن‌دوست نعمت حسینی نادر بیژنوند یونس عزتی ۲۸نفر نامشخص جوانرود: کاوه محمدی حمزه نقدی مبین عبداللهی سلمان رحمانی ابراهیم مرادی عزیز کاوه رضایی شعبان مریدی ریبوار سیدرستمی وحید عبدی امجد شاهمرادی عمران ولیدی جبار توجاره فرهاد غفوری یونس هوشنگی ۸نفر نامشخص ▪️استان گلستان ۲ نفر ▪️استان گیلان ۲ نفر در شهرهای لنگرود و لاهیجان به نامهای پژمان قلی پور و حمیدرضا ▪️استان مرکزی یک نفر در ساوه تکمیل می شود #اعتراضات_سراسری @ordoyekar

  • Faryad

    گزارش فاکس نیوز از درون اعتراض‌های ایران حاکی از استفاده رژیم از قدرت عنان گسیخته و «وحشیانه» علیه معترضان به شکلی بی‌سابقه که شاخص نشان دهنده ترس نظام مذهبی از فروپاشی و از میان رفتن هرگونه شانس نجات آن می‌باشد. آرش می‌افزاید «من از روز نخست تظاهرات در خیابان‌ها بودم و تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم بسوی ما از روز دوم آغاز شد که دو تن از دوستان من در کنارم کشته شدند. پرستار به من گفت که زخمی‌ها و شهدا را به بیمارستان نبریم زیرا سپاه پاسداران برای دستگیری آنها نیرو فرستاده است». طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، نیروهای دولتی از پشت بام خانه‌ها و بالگردها بروی مردم آتش گشودند!!.