ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شخصیت حقیقی و حقوقی مظنون قتل در زندان گوهردشت کرج را انکار کرد

حسن نوروزی به این ترتیب به انکار کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ رسید. حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی مظنونبه قتل زندانیان سیاسی در سوئد بازداشت شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از بن منکر شد که شخصی به نام حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی در سال ۶۷ به عنوان دادیار در خدمت قوه قضائیه بوده و به این ترتیب تلویحاً کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را انکار کرد.

تصویر ویزای ورود حمید نوری به اروپا

بعد از ظهر شنبه ۹ نوامبر پلیس سوئد اعلام کرد در فرودگاه آرلاندا حمید نوری را بازداشت کرده است. ایرج مصداقی که خود یکی از جان‌به‌دربردگان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ است، با انتشار تصویری از حمید نوری در وب‌سایت «پژواک ایران» درباره این دستگیری نوشته بود:

«حکم بازداشت حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی یکی از چهره های فعال کشتار ۶۷ در زندان گوهردشت امروز ظهر با حکم قاضی دادگاه برای ۴ هفته‌ی دیگر تمدید شد. به لحاظ قانونی این یک پیروزی بزرگ است.»

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی کمتر از سه هفته بعد از این ماجرا در مصاحبه با رسانه‌های داخلی بازداشت حمید نوری را یک توطئه جلوه داد. حسن نوروزی گفت:

«فکر می‌کنم این یک توطئه است وگرنه شخصی که سابق بر این قاضی بوده و در اعدام‌های سال ۶۷ نقش داشته، در آن کشور اروپایی چه کار می‌کرده؟ طبیعتاً کسی که در آن مقطع دادیار بوده، اکنون نیز در داخل ایران قاضی است. طرح چنین مسائلی صحنه‌سازی و تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران است.»

نوروزی در ادامه این مصاحبه از بن منکر آن شد که چنین شخصی در مقام دادیار در سال ۶۷ در خدمت قوه قضائیه بوده است:

«ما چنین شخصی نداریم که سال ۶۷ دادیار باشد و امروز او را دستگیر کرده باشند.»

در زمان بازداشت حمید نوری، کارولینا ویسلاندر دادستان دادگاه بدوی استکهلم گفته بود که نوری مظنون به جنایات ضدبشری و قتل در زندان گوهردشت کرج در تابستان ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) است.

شمار زیادی از زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ اعدام شدند. بر سر تعداد اعدام‌شدگان اختلاف نظر وجود دارد، اما بیشترین منابع آن را بین چهار تا پنج ‌هزار تن گزارش داده‌اند. بر اساس شکایت‌نامه مطرح‌شده در دادگاه، اعدام‌ها در ۳۲ نقطه ایران رخ داد که یکی از آنها کرج بود و زندان این شهر محلی است که حمید نوری به عنوان عضو «هیأت مرگ» در آن در این جنایات دست داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.