ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلند به ائتلاف دریایی به رهبری فرانسه ملحق شد

هلند از یکم ژانویه ۲۰۲۰ یک ناو جنگی به خلیج فارس اعزام می‌کند. در ائتلاف دریایی اروپا ۱۰ کشور حضور دارند.

خبرگزاری هلند (ای‌ان‌پی) گزارش داد که هلند از یکم ژانویه ۲۰۲۰ با اعزام یک ناو جنگی به خلیج فارس به ائتلاف دریایی کشورهای اروپایی به رهبری فرانسه برای تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز ملحق می‌شود.

تنگه هرمز

شنبه گذشته فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد این ائتلاف از ماه نخست سال آینده میلادی و با مشارکت ۱۰ کشور شروع به کار می‌کند.

به گفته وزیر دفاع فرانسه مقر مرکزی این ائتلاف دریایی کشورهای اروپایی در منطقه خلیج فارس، در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی خواهد بود. این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی شود.

 ائتلاف دریایی کشورهای اروپایی از ائتلاف دریایی آمریکا با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس تفاوت دارد اما به گفته فلورانس پارلی میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا ایمنی ناوبری و تردد ناوها در خلیج فارس به خطر نیفتد.

همزمان قطر و کویت هم آمادگی خود برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیچ فارس و تنگه هرمز را اعلام کردند.

جان کانکلین، رئیس ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس دوشنبه ۲۵ نوامبر/ ۴ آذر به خبرگزاری رویترز گفت:

«قطر و کویت به ما ابلاغ کرده‌اند که آنها نیز به ائتلاف دریایی آمریکا در خاورمیانه خواهند پیوست.»

به گفته رئیس ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، این دو کشور هنوز زمان اجرای این تصمیم را مشخص نکرده‌اند.

 ائتلاف دریایی آمریکا با مشارکت عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، بریتانیا، استرالیا و آلبانی از ۱۶ آبان با هدف تأمین امنیت در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

وزیران خارجه و دفاع کشورهای اروپایی در شهریور/ سپتامبر سال جاری در هلسینکی  موضوع مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز را به بحث گذاشته بودند. آلمان، فرانسه و هلند رغبت چندانی به شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا و بریتانیا در تنگه هرمز نداشتند. اسپانیا هم انصراف خود را اعلام کرد. اسرائیل اما برای حضور در این ائتلاف دریایی اعلام آمادگی کرده و نیروهای اسرائیلی و آمریکایی نیز رزمایش مشترکی انجام داده بودند. ایران اما اعلام کرد حضور اسرائیل در خلیج فارس را به هیچ‌وجه تحمل نمی‌کند. به این ترتیب حضور رسمی و آشکار اسرائیل در ائتلاف دریایی آمریکا منتفی شد و به موازات ائتلاف دریایی آمریکا، ائتلاف دریایی اروپا به رهبری فرانسه شکل گرفت.

در این فاصله نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن سه‌شنبه ۲۸ آبان/ ۱۹ نوامبر از تنگه هرمز عبور کرده است. یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفته بود بین ناوهواپیمابر آمریکایی و گارد ساحلی ایران ارتباط‌هایی برقرار شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.