ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ برای شرکت در جلسه تحقیقات استیضاح

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان ایالات متحده به ترامپ اطلاع داد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده و مشاور حقوقی‌اش حق شرکت در نخستین جلسه تحقیقات استیضاح در کمیته قضائی و پرسش از شاهدان را دارند.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان ایالات متحده از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور دعوت کرد تا در جلسه تحقیقات استیضاح خود شرکت کند.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان ایالات متحده ــ عکس: Mark Wilson/Getty Images/AFP

به گزارش شبکه خبری «سی‌ ان ان»، نادلر سه‌شنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر در نامه‌ای به ترامپ اطلاع داد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده و مشاور حقوقی‌اش حق شرکت در نخستین جلسه تحقیقات استیضاح در کمیته قضائی و پرسش از شاهدان را دارند.

این جلسه چهارشنبه هفته آتی ۴ دسامبر برگزار خواهد شد و آغاز مرحله جدیدی در تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده است.

ترامپ می‌تواند در این جلسه شرکت نکند. نادلر اما در توضیح دعوت خود از ترامپ گفته است که او یا باید در این جلسه شرکت کند یا «از گلایه‌کردن درباره فرآیند استیضاح دست بردارد».

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده هفته گذشته به فرآیند دو هفته‌ای شهادت عمومی شماری از مسئولان امور خارجه و امنیتی در رابطه با اتهام ترامپ به سوء استفاده از قدرت پایان داد.

استیضاح ترامپ با شکایت یک افشاگر در رابطه با تقاضای رئیس‌جمهوری ایالات متحده از ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در تماس تلفنی ۲۶ ژوئیه بین این دو آغاز شد.

ترامپ در این تماس تلفنی از زلنسکی خواسته بود که علیه جو بایدن، معاون اول سابق و یکی از رقیبان دموکرات‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و فرزند او هانتر بایدن تحقیقات ضدفساد آغاز کند.

ترامپ فرآیند تحقیقات استیضاح را یک «بگیروببند» سیاسی خوانده و افشاگر مکالمه‌اش با زلنسکی را به «جاسوسی» و «خیانت» متهم کرده است.

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان اما در نامه‌اش به ترامپ نوشته که خود را متعهد به اجرای یک «فرآیند منصفانه» می‌داند.

در جریان شهادت عمومی شماری از مسئولان آمریکایی، مشخص شده است که ترامپ به کمک رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش یک کانال ارتباطی غیررسمی با اوکراین ساخته بود، کمک مالی به اوکراین را مشروط به اعلام عمومی آغاز تحقیقات علیه بایدن‌ها کرده و آن را تا پس از شکایت افشاگر مکالماتش به تعویق انداخته بود، و مسئولان ارشد دولتش از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه و مایک پنس، معاون اول او نیز در جریان مذاکرات این کانال غیررسمی بوده اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.