ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند

کارکنان کنسولگری ساعتی قبل از این حمله ساختمان را ترک کرده بودند. در نجف منع آمد و رفت اعلام شده است.

معترضان عراقی به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند و ساختمان آن را به آتش کشیدند. کارکنان کنسولگری ساعتی قبل از این حمله ساختمان را ترک کرده بودند.  معترضان آرم جمهوری اسلامی را از جا کندند و اسناد کنسولگری را هم در محوطه ساختمان به آتش کشیدند. در شبکه‌های اجتماعی خبرهای تأیید نشده‌ای از محاصره کنسولگری ایران در کربلا منتشر شده است.

شامگاه چهارشنبه ۶ آذر/ ۲۷ نوامبر: حمله معترضان عراقی به کنسولگری ایران در نجف (عکس: توییتر معترضان)

به گزارش خبرگزاری رویترز، شامگاه چهارشنبه ۶ آذر/ ۲۷ نوامبر مأموران امنیتی عراق تلاش کردند مانع از ورود معترضان به ساختمان کنسولگری عراق شوند. در درگیری با معترضان ۳۵ نفر مجروح و دست‌کم یک نفر کشته شدند. برخی دیگر از منابع خبری از کشته شدن دو نفر از معترضان خبر داده‌اند.

معترضان آرم جمهوری اسلامی را از جا کندند و اسناد کنسولگری را هم در محوطه ساختمان به آتش کشیدند.

از ساعتی قبل از حمله معترضان به کنسولگری ایران در نجف، تدابیر امنیتی در اطراف بخش قدیمی نجف تشدید شده بود. در همان حال استاندار نجف اعلام کرد که پنجشنبه ۷ آذر/ ۲۸ نوامبر تعطیل رسمی است. در نجف نیز منع آمد و رفت اعلام شده است.

پیش از این معترضان عراقی ۳ نوامبر/ ۱۲ آبان به کنسولگری ایران در کربلا حمله کرده و محوطه کنسولگری را به آتش کشیده بودند.

چهارشنبه استان‌های بصره، ذی قار، نجف، کربلا و بابل ناآرام بود. معترضان در این شهرها تظاهرات و تحصن کردند.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق بعد از ظهر روز گذشته، سه‌شنبه ۵ آذر / ۲۶ نوامبر در جلسه هیأت دولت هشدار داده بود که ادامه اعتراضات و تحصن‌ها ممکن است سبب فروپاشی اجتماعی عراق شود و احتمال جنگ داخلی در این کشور را افزایش داده است.

در اعتراضات عراق که از یکم اکتبر سال جاری با درخواست مقابله با فساد اقتصادی و بهبود وضع معیشتی و وضع اشتغال و در اعتراض به خدمات دولتی ناکافی آغاز شده دست‌کم ۳۲۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند. معترضان خواهان تغییر نظام سیاسی عراق از پارلمانی به ریاستی و پایان سهمیه‌بندی مشاغل پردرآمد برای احزاب سیاسی‌‌اند. آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق در نماز جمعه هفته گذشته کربلا از شرایط کنونی عراق به عنوان یک «بحران بزرگ» یاد کرد و خواهان تسریع تصویب قانون انتخابات پارلمانی در این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    پدر پویا بختیاری: پنج سال در جبهه‌ها جنگیدم، در جواب مغز پسرم را هدف گرفتند! او می‌گوید، «یک لحظه دیدم که جمعیت جنازه یک نفر را برداشتند و دیدم پسرم است». آقای بختیاری وضعیت همسرش را نیز اینگونه توصیف می کند:«همسرم ( به لحاظ روحی)از دست رفته است، چرا که به چشم خود مغز متلاشی پسرش را دیده است». به گفته پدر پویا بختیاری، او در روز شنبه هفته گذشته فقط به راهپیمایی رفته بود تا بگوید چرا بنزین گران شده است. او می گوید: «افتخار می کنم که پسرم برای آزادی مملکت رفته است. من خودم کاسب هستم و نزدیک پنج ماه نتوانستم کاسبی کنم همه چیز به هم ریخته است». پویا بختیاری، متولد سال ۱۳۷۱، در دومین روز از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین با مادر و خواهرش به راهپیمایی رفته بود که به‌ گفته پدرش، جمجمه‌اش در همین راهپیمایی هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری مهندس برق بوده و یک کارگاه کوچک متعلق به خانواده را مدیریت می‌کرده است.

  • کیوان

    مرجعیت شیعهء ایرانی ، بیشتر از آنکه ایران و منطقه را به گند بکشاند ، خود را به گند کشیده است .