ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد انتخابات: پیشنهاد می‌کنیم تایید صلاحیت‌ها با «نگاه انبساطی» به همه «خانواده نظام» انجام شود

شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب روز شنبه از جوانان خواست برای نامزدی انتخابات مجلس جلو بیایند.

در شرایطی که صحنه سیاسی و اجتماعی ایران همچنان متاثر از اعتراضات آبان‌ ۹۸ و سرکوب خونین معترضان به‌دست نیروهای امنیتی‌ جمهوری اسلامی‌ست، رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد وزارت کشور برای این‌که همه اعضای «خانواده نظام» بتوانند در انتخابات مجلس پیش رو شرکت کنند، پیشنهاد می‌کند تایید صلاحیت‌ها با «نگاه انبساطی» انجام شود. «شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب» نیز در بیانیه‌ای از جوانان خواست برای نامزدی مجلس ثبت‌نام کنند.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور روز شنبه ۹ آذر در یک نشست خبری اعلام کرد وزارت کشور پیشنهاد کرده است که «نگاه انبساطی» به تایید صلاحیت‌ها وجود داشته باشد تا همه افرادی که عضو «خانواده نظام» هستند بتوانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند.

جمال عرف به جلسات وزارت کشور با جریان‌های سیاسی برای «بررسی دغدغه‌های این جریان‌ها برای انتخابات» اشاره کرد و گفت:

«نگاه انبساطی در احراز صلاحیت‌ها ورود می‌کند و وزیر تاکید کرد در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کند. باید فضایی ایجاد کنیم تا همه کسانی که در خانواده نظام هستند فرصت حضور در انتخابات را داشته باشند. چهار مرجع مصرح در قانون انتخابات باید مبنای بررسی صلاحیت افراد قرار گیرد و مرجع دیگری اظهارنظر نکند.»

جمال عرف همچنین درباره «مشکلات قانونی» ثبت‌نام کاندیداها گفت که چون هنوز لایحه «جامع انتخابات» به تصویب نهایی مجلس نرسیده است، ستاد انتخابات کشور نمی‌تواند جلوی تعداد زیاد ثبت‌نام‌ها را بگیرد.

 ثبت‌نام از نامزدان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یک‌شنبه ۱۰ آذر آغاز خواهد شد و به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، وزارت کشور جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته دو هزار نفر از فرماندهان و بخشداران خود را برای «فرآیند اجرایی» انتخابات آموزش داده است.

جمال عرف همچنین گفت که بر اساس برآوردها تا پایان آبان ماه، حدود هفت هزار نفر در سراسر کشور برای حضور در انتخابات «شناسایی» شده‌اند و ۲۶درصد آن افراد اصلاح‌طلب، ۳۴درصد اصولگرا و ۴۰درصد هم مستقل هستند. او اما مشخص نکرد این ارقام از چه طریقی برآورد شده‌اند.

به نوشته ایسنا روز شنبه «شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب» نیز یک روز پیش از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس، در بیانیه‌ای از عملکرد مجلس فعلی و «دولتی که برخاسته از جریان اعتدال است ولی از آن عبور کرده» انتقاد کرد اما خبر از حضور این شورا در انتخابات اسفند داد.

این شورا از جوانان «علاقه‌مند» و «دارای صلاحیت» دعوت کرد به صحنه انتخابات بیایند و «نگذارند انفعال و رخوت به بدنه‌ اصلاح طلبی نفوذ کند».

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.