ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش: در حوادث اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران گفته در اعتراضات اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است. او گفته: «از آغاز اجتماعات یکی از مراقبت‌های ما کسب اطلاع از استان‌ها درباره این بود که دانش آموزی دچار حادثه یا دستگیر شده یا خیر اما گزارش و اطلاعی از دستگیری هیچ دانش‌آموزی در حوادث اخیر نداشتیم.»

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران گفته در اعتراضات اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است. او گفته: «از آغاز اجتماعات یکی از مراقبت‌های ما کسب اطلاع از استان‌ها درباره این بود که دانش آموزی دچار حادثه یا دستگیر شده یا خیر اما گزارش و اطلاعی از دستگیری هیچ دانش‌آموزی در حوادث اخیر نداشتیم.»

گفته می‌شود که دست‌کم دو نوجوان در سرکوب‌های پس از انتخاب جان باخته‌اند.

اعلامیه مربوط به نوجوانی که گفته شده در اعتراضات آبانماه جان باخته است

او درباره فیلم منتشرشده‌ای در فضای مجازی درباره استفاده از مدرسه‌ای در تهران برای انتقال بازداشتی‌ها، در پاسخ به اینکه آیا نیروهای امنیتی و نظامی می‌توانند وارد مدرسه شده و از آن برای عملیات خود استفاده کنند یا خیر گفته:

«از همکاران خواستم فیلمی که منتشر شد راستی‌آزمایی شود. هنوز اطلاع دقیقی ندادند؛ البته مدیر مربوطه تکذیب می‌کرد که فیلم مربوط به اکنون نیست.»

به گفته وزیر آموزش و پرورش، مسئولان امنیتی هم توجه کافی را به احترام و حرمت مدرسه که نهادی آموزشی است دارند.

در این نشست، خبرنگاری به حضور تعداد زیادی از نوجوانان در سن پایین در اجتماعات اخیر اشاره کرده و گفته که حتی یک دختر و پسر ۱۳ و ۱۴ ساله نیز بین کشته شدگان حوادث اخیر بوده‌اند. حاجی میرزایی اما گفته:

«اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در اجتماعات بودند گزاره تایید شده‌ای نیست.»

او همچنین گفته از استان‌ها اطلاعات گرفته اما گزارش مستند و دقیقی درباره کشته‌شدگان ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفته برای این حادثه خاص، کمیته و کارگروهی تشکیل نشده اما در مجموع توجه ویژه به نسل نوجوان در اولویت این وزارتخانه است.

بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین‌الملل در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در سراسر ایران بیش از ۱۶۱ نفر جان باخته‌اند که اغلب آنها بسیار جوان بوده‌اند.

هزاران دستگیری هم به دنبال این اعتراضات رخ داده اما مقامات حکومتی هنوز درباره تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها به طور رسمی اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کارو

      «از همکاران خواستم فیلمی که منتشر شد راستی‌آزمایی شود. هنوز اطلاع دقیقی ندادند؛ البته مدیر مربوطه تکذیب می‌کرد که فیلم مربوط به اکنون نیست.» هر فیلمی که منتشر می شود می گویند مربوط به دی 96 است، فیلم های دی 06 را هم می گفتند مربوط به خرداد و تابستان 88 است، فیلم های 88 را هم آن زمان می گفتند متعلق به 78 است! سال 78 هم عکس هایی منتشر می شد که می گفتند مربوط به اعتراضات 71 و 72 است! لابد می خواهند تا بهمن 57 و کودتای 32 هم این بازی را ادامه بدهند! اگر از مدرسه استفادۀ امنیتی شده، در همین رژیم اسلامی شما بوده، و شما به عنوان وزیر باید پاسخگو باشید. دانش آموزان زیادی در تظاهرات ها بوده اند و حداقل 2 نفر کشته شده اند شما باید پاسخگو باشید.