ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس بریتانیا هویت عامل حمله تروریستی لندن را اعلام کرد

طبق اعلام پلیس، مهاجم تروریستی لندن مردی ۲۸ ساله به نام عثمان خان بوده. او سال ۲۰۱۲ به دلیل عضویت در یک گروه منتسب به القاعده که قصد بمبگذاری داشتند، به زندان محکوم شده و تحت نظر قرار داشت.

به‌دنبال حمله تروریستی روز جمعه در لندن، پلیس بریتانیا هویت فرد ضارب را مردی ۲۸ ساله به نام عثمان خان اعلام کرد. عثمان خان که پیشتر به‌دلیل جرائم تروریستی به زندان محکوم شده بود، پس از حمله با چاقو و قتل دو عابر، به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. روز جمعه در حمله‌ای جداگانه یک فرد مهاجم در لاهه سه نوجوان را به ضرب چاقو زخمی کرد. بر اساس اعلام پلیس تروریستی بودن این حمله مشخص نیست و پلیس عملیات «به‌دام انداختن» فرد ضارب را آغاز کرده است.

یک افسر پلیس در منطقه پل لندن، محل حمله تروریستی جمعه ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ نگهبانی می‌دهد. در این حمله سه نفر از جمله فرد ضارب (گوشه سمت چپ تصویر) کشته شدند. (عکس از Niklas HALLE'N / AFP)

به گزارش گاردین، پلیس بریتانیا روز شنبه ۳۰ نوامبر/۹ آذر هویت مظنون اصلی حمله تروریستی روز جمعه را که درطی آن یک زن و یک مرد نزدیک به پل لندن با ضربات چاقو به قتل رسیدند، اعلام کرد. این فرد یک مرد ۲۸ ساله به نام عثمان خان است. او روز جمعه در درگیری با پلیس کشته شد.

بر اساس بیانیه نیل باسو، معاون کمیسر پلیس متروپولیتن، عثمان خان در سال ۲۰۱۲ به دلیل عضویت در یک گروه منتسب به القاعده که قصد بمبگذاری داشتند، به زندان محکوم شده بود. پلیس می‌گوید عثمان خان با یکی از گروه‌های اسلام‌گرای افراطی در بریتانیا موسوم به «مهاجرون» نیز در ارتباط بوده. او سال گذشته از زندان آزاد شده بود و با پابند الکترونیکی در منطقه استفورد شایر زندگی می‌کرد.

به گفته معاون کمیسر پلیس متروپولیتن و مسئولان محلی، عثمان خان در سالن فیشمانگرز، محل برگزاری کنفرانس داننشگاه کمبریج درباره بازپروری مجرمان، حمله را آغاز کرده و این حمله به پل لندن کشیده شده است.

نیل باسو پس از اعلام هویت عثمان خان گفت که پلیس معتقد است او به تنهایی دست به این حمله زده است. به همین خاطر مقامات پلیس هیچ شخص دیگری را در رابطه با این حمله تحت تعقیب ندارند اما در تلاشند محلی را که به این حمله مرتبط است پیدا کنند.

بر اساس گزارش پلیس، ماموران عثمان خان را که یک کمربند انتحاری تقلبی به خود بسته بود، پس از این‌که دو نفر را با ضربات چاقو به قتل رساند، با شلیک گلوله کشتند. نام کشته‌شدگان هنوز اعلام نشده است. دست‌کم سه نفر دیگر نیز در جریان این حمله زخمی شده‌اند.

آزادی مشروط این ضارب بحث مجازات جرایم تروریستی را در بریتانیا مطرح کرده است. در همین رابطه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا  از کمیته دولتی «پاسخ فوری» خواست مجازات زندان برای مجرمان، مخصوصا مجرمان جرایم تروریستی متناسب با جرم تعیین و تشدید شود.

حمله به عابران در لاهه

روز شنبه پلیس هلند نیز اعلام کرد عملیات تعقیب شخصی را که روز جمعه در شهر لاهه با چاقو به سه نوجوان حمله کرد، آغاز کرده است. بر اساس گزارش پلیس این حمله در قلب منطقه تجاری و مراکز خرید شهر لاهه اتفاق افتاد. هر سه نوجوانی که در این حمله مورد ضرب چاقو قرار گرفتند، از بیمارستان مرخص شده‌اند. پلیس نام و سن آن‌ها را اعلام نکرده است و می‌گوید هنوز درباره تروریستی بودن این حمله نظر قطعی ندارد.

— Politie Den Haag eo (@POL_DenHaag) November 29, 2019

پلیس هلند پیشتر اعلام کرده بود فرد ضارب احتمالا مردی ۴۵ تا ۵۰ ساله است که لباس ورزشی خاکستری رنگ به تن داشته اما در اعلامیه‌های بعدی این مشخصات را نادرست خواند و گفت هنوز شواهدی در این زمینه در دست ندارد.

بر اساس اعلام پلیس هنوز هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.