ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنفولانزا جان ۱۹ تن دیگر در ایران را گرفت

خلاف ادعای معاون وزیر بهداشت، مراکز درمانی کمبود دارو دارند و وزارت بهداشت خواستار توزیع و تجویز محدود واکسن «تامیفیلو» شده است.

آنفولانزا در یک هفته جان ۱۹ تن را در ایران گرفت. معاون وزیر بهداشت و درمان می‌گوید؛ موج این بیماری تا دو هفته دیگر ادامه دارد و شاید شدیدتر هم شود. مراکز درمانی هم با کمبود دارو دست به گریبان هستند.

شیوع آنفولانزا در ایران جان شماری از بیماران را گرفته است. عکس: آرشیو

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۰ آذر گفت که در یک هفته گذشته (دوم تا هشتم آذر) ۲۷۳ تن به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیسی گفت که از این تعداد ۱۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

او ششم آذر امسال آمار قربانیان آنفولانزا در سال جاری را ۳۷ تن اعلام کرده بود.

به گفته رئیسی بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و مزمن تنفسی بودند.

او در باره محل فوت بیماران بستری شده توضیحی ارائه نکرد اما گفت که در استان‌های گلستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و اهواز بیشترین بروز و شیوع آنفلوآنزا گزارش شده است.

پیش از این استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان یکی از مراکز بروز و شیوع آنفولآنزا گزارش شده بود. روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۵ آذر امسال گفت که این بیماری موجب مرگ ۱۰ تن در بیمارستان‌های تبریز شده است.

حامد روحانی‌زاده، سرپرست‌ معاونت بهداشتی‌دانشگاه علوم پزشکی‌ مازندران هم همان زمان از فوت ۶ بیمار در این استان به دلیل آنفولآنزا خبر داده بود.

علاوه بر این در استان‌های تهران و کرمانشاه هم مرگ بیماران به دلیل آنفلوآنزا گزارش شده بود.

یک تن در شادگان استان خوزستان، یک تن در اصفهان، دو تن در سیرجان واقع در استان کرمان و چهار تن در استان گلستان نیز به دلیل آنفولآنزا جان خود را از دست داده‌اند.

معاون وزیر بهداشت و درمان ایران از ادامه موج آنفولآنزا تا دو هفته آینده در ایران خبر داد و گفت که ممکن است در این دو هفته موج ابتلا به این بیماری شدیدتر هم شود اما پس از آن «فروکش می‌کند».

او گفت که بابت تامین داروهای آنفولآنزا نیز تامین و در بیمارستان‌ها توزیع شده‌اند و مشکلی از بابت دارو وجود ندارد.

با این حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته از کمبود دارو در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر دادند.

شبکه خبری «سلامت نیوز» هم که به صورت اختصاصی به مسئله بهداشت و درمان می‌پردازد، شنبه ۹ آذر به نقل از منابع آگاه در بیمارستان‌ها گزارش کرد؛ کمبود داروی آنفولانزا در مراکز درمانی همچنان پابرجا است.

این خبرگزاری همچنین بخشنامه‌ای را با امضاء محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان منتشر کرده که در آن بر کمبود درو به دلیل تحریم‌ها و ضرورت توزیع محدود واکسن « تامیفیلو» که برای درمان آنفولانزا استفاده می‌شود، تاکید شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.