ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در جلسه تحقیقات استیضاح شرکت نمی‌کند

کاخ سفید در نامه‌ای این موضوع را رسماً به جرد ندلر، رئیس کمیته قضایی کنگره اطلاع داد. کاخ سفید روند تحقیقات را غیرمنصفانه دانسته است.

کاخ سفید به اطلاع مجلس نمایندگان آمریکا رساند که رئیس جمهوری آمریکا در جلسه کمیته قضایی مجلس درباره استیضاح شرکت نمی‌کند. کاخ سفید در نامه‌ای این موضوع را رسماً به جرد ندلر، رئیس کمیته قضایی کنگره اطلاع داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش از ترامپ درخواست کرده بود تا یکشنبه یکم دسامبر/ ۱۰ آذر مشخص کند که خودش شخصاً یا وکیل او وی چهارشنبه ۴ دسامبر/۱۳ آذر در نشست استماع کمیته قضایی کنگره درباره تحقیقات روند استیضاح حضور خواهد یافت یا نه. هدف دموکرات‌ها این است که تا پایان دسامبر ۲۰۱۹ درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رأی‌گیری کنند.

به گزارش پولیتیکو، پت سیپولون، وکیل کاخ سفید در نامه‌ای پرعتاب در پاسخ به دعوت از رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در جلسه استماع کنگره نوشته است:

«این تحقیقات بی‌اندازه سیاسی و بی‌دلیل و ناموجه است و با همه تحقیقات پیشین [علیه رئیس جمهوری‌های آمریکا] تفاوت دارد و همه قوانین موجود و جنبه‌های عادلانه دادرسی را زیر پا گذاشته است.»

قرار است جلسه استماع کمیته قضایی آمریکا چهارشنبه ساعت ۱۸ برگزار شود. وکیل کاخ سفید در ادامه پاسخ کتبی خود نوشته است:

«تا وقتی که نام شاهدان به طور علنی اعلام نشود و تا زمانی که کمیته قضایی برای رئیس جمهوری فرصت عادلانه‌ای برای پاسخگویی فراهم نکند ما در جلسه استماع شرکت نمی‌کنیم.»

 نمایندگان دموکرات کمیته قضایی کنگره آمریکا تاکنون درباره خودداری رئیس جمهوری از شرکت در جلسه استماع سکوت کرده‌اند. نانسی پلوسی  رئیس مجلس نمایندگان اما پیش از این، ادعای جمهوریخواهان مبنی اینکه دونالد ترامپ فرصتی برای رسیدگی به روند کنونی تحقیقات درباره استیضاحش نداشته را رد کرده و تاکید کرده بود که رئیس جمهوری از هر فرصتی می‌تواند برای رسیدگی به این موضوع استفاده کند.

جلسه استماع کنگره با حضور دونالد ترامپ، گام بزرگی برای تصمیم‌گیری درباره استیضاح رئیس جمهوری به شمار می‌آید. نادلر در توضیح دعوت خود از ترامپ گفته بود که او یا باید در این جلسه شرکت کند یا «از گلایه‌کردن درباره فرآیند استیضاح دست بردارد.»

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان / ۳۱ اکتبر با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ موافقت کرد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده دو هفته قبل به فرآیند شهادت عمومی شماری از مسئولان امور خارجه و امنیتی در رابطه با اتهام ترامپ به سوء استفاده از قدرت پایان داد. در جریان این تحقیقات مشخص شد که ترامپ به کمک رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش یک کانال ارتباطی غیررسمی با اوکراین ساخته بود، کمک مالی به اوکراین را مشروط به اعلام عمومی آغاز تحقیقات علیه بایدن‌ها کرده و آن را تا پس از شکایت افشاگر مکالماتش به تعویق انداخته بود، و مسئولان ارشد دولتش از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه و مایک پنس، معاون اول او نیز در جریان مذاکرات این کانال غیررسمی بوده‌اند.

سه کمیته اطلاعاتی، نظارتی و امور خارجی که هدایت تحقیقات درباره روند استیضاح را به عهده دارند. این کمیته‌ها گزارش خود را تا ۳ دسامبر تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.