ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آبان ۹۸: سندیکای شرکت واحد «کشتار و سرکوب خونین مردم» را محکوم کرد

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران در بیانیه‌ای زمینه بروز نارضایتی‌ها و وقوع خیزش دی ۹۶ و اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را به سیاست‌های نولیبرالی حکومت مرتبط دانست و «کشتار و سرکوب خونین مردم»» را محکوم کرد.

سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در بیانیه‌ای سرکوب تظاهرکنندگان و «کشتار و سرکوب خونین مردم» معترض به بیکاری و فقر را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان و معرفی و محاکمه آمران و عوامل کشتار مردم شده است.

اعتراضات سراسری در ایران ـ آبان ۱۳۹۸

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران ۱۰ آذر در بیانیه‌ای زمینه بروز نارضایتی‌ها و وقوع خیزش دی ۹۶ و اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را به سیاست‌های نولیبرالی حکومت مرتبط دانسته و نوشته است:

«اعتراضات سراسری آبان ماه امسال دنباله اعتراضات دی ماه سال ۹۶ است که بر بستر بیش از سه دهه تهاجم لجام گسیخته و مستمر سرمایه داری ایران و دولت‌های آن به طبقه‌ی کارگر و مردم محروم و تهیدست صورت گرفته است. سیاستهای نولیبرالی حاکمیت و ریاضت اقتصادی، تغییر قوانین کار به نفع سرمایه‌داران و محروم نمودن میلیون‌ها کارگر از حقوق ابتدایی مندرج در قوانین کار، تبعیت از نسخه‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی از جمله طرح تعدیل ساختار اقتصادی و "آزاد سازی قیمت‌ها"، خصوصی سازیهای گسترده، کالایی کردن سیستم آموزش و پرورش، مناطق آزاد تجاری، پایین نگه داشتن سطح دستمزدها، بیکار سازیهای میلیونی، حذف یارانه‌ها و گرانی سرسام‌آور و همزمان اختلاس و فساد گسترده و غارت بی‌سابقه سرمایه‌ها و منابع عمومی و سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق و مزایای نجومی به کارگزاران حکومت و مسئولین دولتی، انتقال میلیاردها دلار به خارج از کشور از طرق مختلف و بدون هیچگونه پاسخگویی، همگی به ایجاد یک شکاف عمیق طبقاتی در ایران منجر شده است.»

سندیکای شرکت افزوده است بی‌حقوقی اقتصادی زحمتکشان و تشدیدشکاف میان فقر و ثروت با سلب ابتدایی‌ترین حقوق مدنی و شهروندی از جمله حق آزادی بیان و ممنوعیت ایجاد تشکل‌های مستقل تکمیل شده است.

اعتراضات به سه برابر شدن بهای بنزین که جمعه ۲۴ آبان آغاز شد، به‌سرعت سراسر ایران را فراگرفت. به گفته‌ی محمد جواد کولیوند، نماینده کرج، اعتراضات خیابانی به ۷۱۹ نقطه ایران گسترش یافت و به گزارش سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۱۶۱ تن در این اعتراضات به دست نیروهای سرکوب به قتل رسیدند. و هزاران تن نیز بازداشت شدند.

متن بیانیه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.