ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سهمیه‌ی بنزین به صیادان اختصاص داده نشده است

سه هفته پس از افزایش بهای بنزین و سهیمه‌بندی آن هنوز سهمیه بنزین صیادان در اختیار آنان قرار نگرفته است. برخی صیادان و قایق‌داران خوزستانی در پی افزایش قیمت بنزین بیکار شده‌اند.

سه هفته پس از افزایش بهای بنزین و سهیمه‌بندی آن هنوز سهمیه بنزین صیادان در اختیار آنان قرار نگرفته است. برخی صیادان و قایق‌داران خوزستانی در پی افزایش قیمت بنزین بیکار شده‌اند.

ماهیگیران بوشهری - عکس از آرشیو

سلیمان آراییش، رئیس اتحادیه صیادی استان سیستان و بلوچستان سه‌شنبه ۱۲ آذر به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته است: «سهمیه‌ای برای صیادان در نظر گرفته نشده، حال آنکه افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش چشمگیر هزینه‌های صید و به تبع آن قیمت تمام شده ماهی می‌شود.»

حدود ۱۵۰ هزار تن در استان‌های ساحلی ایران از طریق صیادی زندگی می‌کنند. به گفته‌ی مسئولان اتحادیه‌های صیادی به این صنف سهمیه بنزین تعلق نگرفته و هزینه‌های آنان سه برابر شده است.

به گفته‌ی یعقوب دوجی رئیس اتحادیه صیادی کل کشور صیادان از عواقب گرانی بنزین نگرانند.

او گفته است ۱۲ هزار فروند شناور در مناطق مختلف کشور به کار صید اشتغال دارند: «از این ۱۲ هزار فروند حدود چهار هزار فروند لنج‌هایی هستند که با گازوئیل کار می‌کنند و از گرانی بنزین متاثر نمی‌شوند و هشت هزار فروند دیگر قایق‌های بنزینی هستند که افزایش قیمت بنزین شدیدا بر کار آنها تاثیر می‌گذارد.»

او افزوده است هنوز سهمیه صیادان در اختیار آنان قرار نگرفته و آن‌ها بلاتکلیف‌اند.

در همین حال وبسایت «عصر جنوب» از بیکار شدن صدها قایق‌دار خوزستانی در اثر افزایش بهای بنزین خبر داده است. بنا بر این خبر، رئیس اداره شیلات آبادان گفته است تنها در این شهرستان ۵۷۰ صیاد بیکار شده‌اند.

سه برابر شدن بهای بنزین و سهیمه‌بندی آنبه اعتراض و تظاهرات خیابانی در سراسر کشور منجر شد. بنا بر آمار سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۲۰۸ تن در این اعتراضات به دست نیروهای سرکوب کشته و هزاران تن بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.