ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش استیضاح ترامپ سه‌شنبه ۳ دسامبر منتشر خواهد شد

نمایندگان جمهوری‌خواه نیز روز دوشنبه گزارش دیگری در رد استیضاح ارائه کرده و اعلام کرده‌اند «دموکرات‌ها موفق به ارائه تخلفی از سوی دونالد ترامپ که قابل استیضاح باشد، نشده‌اند».

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد گزارش این کمیته درباره پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور، سه‌شنبه ۳ دسامبر/۱۲ آذر منتشر خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، رقیب انتخاباتی او در یک تصویر - عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده، گزارش این کمیته درباره پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، سه‌شنبه ۳ دسامبر/۱۲ آذر منتشر خواهد شد. آدام شیف دوشنبه شب در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت:

«درحال اعمال آخرین ویرایش‌ها در این گزارش هستیم که فردا منتشر خواهد شد».

پنلی که توسط نمایندگان دموکرات اداره می‌شود قرار است سه‌شنبه شب در مورد این گزارش رای‌گیری کند. یک نسخه از این گزارش ۲۴ ساعت زودتر در اختیار اعضای کمیته اطلاعات از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار گرفته است.

به نوشته رویترز نمایندگان جمهوری‌خواه نیز روز دوشنبه گزارش دیگری در رد استیضاح ارائه کرده و اعلام کرده‌اند «دموکرات‌ها موفق به ارائه تخلفی از سوی دونالد ترامپ که قابل استیضاح باشد، نشده‌اند».

تخلف مورد اشاره آن‌ها اتهام «سوءاستفاده از قدرت» است که از سوی نمایندگان دموکرات مطرح شده است. این اتهام به مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر می‌گردد که در هفته‌های گذشته مورد تحقیق و تفحص نمایندگان دموکرات قرار گرفته‌است. در جریان این مکالمه ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد. نمایندگان دمکرات احتمال دادند که ترامپ در این مکالمه تلفنی با سوءاستفاده از قدرت و مقام خود تلاش کرده نتیحه انتخابات را به سود خود تحریف کند.

دموکرات‌ها در همین راستا روز دوشنبه چهار شاهد را معرفی کردند که قرار است این هفته در یک جلسه استماع عمومی شهادت دهند. احتمال می‌رود دادستانی نتیجه این جلسه اولیه و اتهامات رسمی ترامپ را در عرض چندهفته اعلام کند.

در شرایطی که نظرسنجی‌ها نشان از دوقطبی‌شدن جامعه آمریکا در موضع‌گیری نسبت به این استیضاح دارند، کمیته قضایی در استماع روز چهارشنبه چهار استاد دانشگاه را نیز برای بررسی استیضاح ترامپ از منظر قانون اساسی معرفی خواهد کرد. این جلسه مشخص می‌کند آیا ترامپ باید به صورت رسمی مورد استیضاح قرار گیرد یا خیر.

همزمان دونالد ترامپ با رد هرگونه اتهام این دادگاه را «فریب» خواند. او برای نشست ناتو به لندن سفر کرده است. کاخ سفید نیر اعلام کرد جلسات استماع مربوط به استیضاح رئیس جمهوری را «به صورت ساختاری غیرمنصفانه» می‌داند و دونالد ترامپ و وکلایش حاضر به شرکت در این نشست‌ها نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.