ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ حرفش درباره اعتراضات ایران را تصحیح کرد: حمایت می‌کنیم

ترامپ گمان کرده بود پرسش درباره حمایت مالی از معترضان ایرانی است که پاسخ داده بود حمایت نمی‌کنیم اما بعد با صراحت اعلام کرد واشنگتن از معترضان حمایت می‌کند.

ظاهراً در پاسخ رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران کژتابی پیش آمده بود. ترامپ گمان کرده بود پرسش درباره حمایت مالی از معترضان ایرانی است که پاسخ داده بود حمایت نمی‌کنیم. اما بعد رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر سخن خود را تصحیح کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا (عکس: آرشیو)

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۳ دسامبر/ ۱۲ آذر با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به اعتراضات سراسری آبان ۹۸ اعلام کرد که واشنگتن از اعتراضات مردم ایران حمایت کرده و به این حمایت هم ادامه می‌دهد:

«ایالات متحده آمریکا از مردم شجاع ایران که برای رسیدن به آزادی تظاهرات می‌کنند، حمایت می‌کند. ما در دولت ترامپ [از آن‌ها حمایت] کرده‌ایم و خواهیم کرد!»

ترامپ که برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر کرده است، ساعتی پیش از انتشار پیامش در حمایت از مردم ایران، در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در برابر دوربین‌ها گفت واشنگتن از اعتراضات در ایران حمایت نمی‌کند. ترامپ گفته بود:

«نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم. اما پاسخ سؤال شمال "نه" است. نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم.»

رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در جمع خبرنگاران توضیح داد که تصور کرده سؤالی که پیش از آن در مورد حمایت از اعتراضات از او شده بود، در مورد «حمایت مالی» است. ترامپ در این نشست خبری گفت:

«ما کاملا از آن‌ها [معترضان ایرانی] حمایت می‌کنیم و از ابتدا هم از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.»

بعد از این تحولات بود که ترامپ پیام خود در حمایت از اعتراضات سراسری در ایران را در توییتر منتشر کرد. صبح سه‌شنبه رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات آبان گفته بود:

«در همین لحظه که ما صحب می‌کنیم ایران در حال کشتن احتمالاً هزاران نفر است. به همین دلیل بود که اینترنت را قطع کردند تا مردم نبینند چه اتفاقی در جریان است.»

جمعه ۲۴ آبان در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمعات اعتراضی در اهواز، مشهد، سیرجان، گچساران، آبادان، اصفهان و خرمشهر برگزار شد که به زودی به بیش از یکصد شهر ایران سرایت کرد. عفو بین‌الملل تعداد کشته‌شدگان را ۲۰۸ نفر اعلام کرده است. اما هنوز ابعاد کشتار کاملا مشخص نشده. نیویورک تایمز احتمال داده که تعداد کشته‌شدگان حتی بیش از ۴۵۰ نفر است. تعداد بازداشت‌شدگان هم بین هفت تا هشت هزار نفر برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    هرکس دیگری هم بجای ترامپ بود نمی دانست دراین شرایط چه بگوید ...اگربگوید ما حمایت نمی کنیم بسیاری که چشم به موهبت امریکا دوخته اند مایوس میشدند - اگر بگوید حمایت می کنیم این مورد بساطی میشود که رژیم آخوندی برای برچسب چسباندن وروان کردن ظلم وستم به تظاهرکننده گان و موجه بودن دستگیرها وشکنجه ها و کشتارواعدام ها وزندان های طویل المدت استفاده کند .پس باید چه گفت وچه کرد؟ البته حمایت شفاهی همانند حمایت دلسوزوارانه از گوزنی است که درفیلم تلویزونی مورد هجوم چندین گرگ قرار می گیرد وتماشا کننده این فیلم شخصا" دراین معرکه حضور ندارد ..چرا گرگ ها وحشی با چنین گوزن بی ازار ی چنین وچنان می کنند..من تماشگاگراین فیلم ازگوزن ها حمایت می کنم ..گرگ ها زشت ووحشی وظالم هستند !!!