ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ: سوءاستفاده از روابط خارجی

کمیته اطلاعاتی کنگره در این گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای رئیس جمهوری آمریکا را به ارعاب و مانع‌تراشی هم متهم کرد. کاخ سفید گفت دموکرات‌ها مدرک مستدلی ندارند.

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا سرانجام گزارش تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری  را منتشر کردند. در این گزارش ترامپ متهم شده است به ارعاب شاهدان، مانع‌تراشی در مسیر استیضاح و سوءاستفاده از سیاست خارجی آمریکا برای منافع شخصی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰. واکنش کاخ سفید: یک محکمه فرمایشی، بدون در دست داشتن هیچگونه مدرکی از رفتار غلط رئیس جمهوری.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۳ دسامبر/ ۱۲ آذر نتیجه تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را در یک گزارش ۳۰۰صفحه‌ای منتشر کرد. بر اساس این گزارش دونالد ترامپ از یک دولت خارجی (در این‌مورد جمهوری اوکراین) درخواست کرده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع او مداخله کند. بر این اساس کمیته اطلاعاتی کنگره، ترامپ را متهم کرده است که مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری را به چالش کشیده و از آن گذشته امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.

نمایندگان دموکرات کنگره در این گزارش علاوه بر این، ترامپ را به ارعاب شاهدان و مانع‌تراشی در مسیر استیضاح متهم کردند. آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت:

«مدارکی که از رفتار نادرست رئیس جمهوری وجود دارد قابل انکار نیست. همچنین مدارکی که برای مانع‌تراشی در کار کنگره وجود دارد.»

رئیس کمیته اطلاعاتی آمریکا در این نشست خبری از ترامپ به عنوان رئیس جمهوری نام برد که گمان می‌کند «نمی‌توان او را پاسخگو کرد و نیازی هم به پاسخگویی ندارد و بالاتر از هر قانونی است.»

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا درباره تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری گفت:

«آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی و دموکرات‌ها به طور کلی در پایان یک روند ساختگی از ارائه هرگونه مدرکی درباره رفتار غلط رئیس جمهوری شکست خوردند. این گزارش صرفاً بازتاب‌دهنده ناامیدی آن‌هاست که تلاش می‌کنند چیزی را ثابت کنند که مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.»

چنانچه استیضاح ترامپ به تصویب نمایندگان کنگره آمریکا برسد، در مجلس سنای آمریکا هم به رأی گذاشته می‌شود و چنانچه در آنجا هم دو سوم آرا را به دست آورد، دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا برکنار می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان / ۳۱ اکتبر با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ موافقت کرد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.  کاخ سفید دو روز قبل به اطلاع مجلس نمایندگان آمریکا رساند که رئیس جمهوری آمریکا در جلسه کمیته قضایی کنگره درباره استیضاح شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.