ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعزام ۱۴ هزار نیرو به خاورمیانه را تکذیب کرد

وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود هدف از اعزام این نیروها ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است. آلیسا فرح تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد ندارد ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر همراه با ده‌ها کشتی و تجهیزات و اداوت دیگر به خاورمیانه اعزام کند.

وزارت دفاع آمریکا (عکس: آرشیو)

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنج‌شنبه ۵ دسامبر/ ۱۴ آذر گزارش «وال استریت ژورنال» درباره احتمال اعزام ۱۴ هزار نیروی آمریکایی به خاورمیانه را تکذیب کرد. آلیسا فرح با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

 «گزارش وال استریت ژورنال غلط است. ایالات متحده در حال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نیست.»

چند ساعت قبل از آن  وال‌‌استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع از احتمال افزایش قابل توجه تعداد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه برای «ایجاد بازدارندگی در برابر ایران» خبر داده بود. وال‌استریت ژورنال نوشته بود چنانچه اعزام نیروهای آمریکایی تأیید شود، ده‌ها کشتی، تجهیزات و ادوات نظامی و احتمالاً ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌شود.

سناتور جاش هالی از ایالت میزوری در واکنش به این گزارش در توییتر این پرسش را مطرح کرد که آیا وزارت دفاع آمریکا آماده یک جنگ زمینی می‌شود؟

هالی در این پیام اعلام کرده بود که این موضوع را در کمیته نیروهای مسلح سنا مطرح می‌کند. سخنگوی پنتاگون در توئیت دیگری در پاسخ به پیام سناتور جاش هالی، تاکید کرد قرار نیست نیروهای دیگری اضافه بر آنچه که در مه/ اردیبهشت سال جاری مقرر شد به خاورمیانه شود.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در خلیج فارس، حمله به کشتی‌های تجاری و انهدام یک فروند پهپاد گلوبال هاوک آمریکا و به ویژه پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دولت ترامپ در مه/ اردیبهشت سال جاری اعلام کرده بود  ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌کند.

شامگاه گذشته مقام‌های نظامی و امنیتی آمریکا به نیویورک تایمز گفته‌اند که ایران با استفاده ناآرامی‌های اخیر در عراق موفق شده در این کشور یک زرادخانه از موشک‌های بالستیک با برد کوتاه  بسازد. به گفته این مقام‌ها، هدف از این فعالیت‌ها تثبیت نفوذ ایران در خاورمیانه است. در همان حال، همزمان با سفر نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به پرتغال برای دیدار و گفت‌وگو با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره «تهدید ایران»، مقام‌های ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» اعلام کردند که نیروی دریایی و گارد ساحلی این کشور در دریای عرب در یک قایق چوبی بدون پرچم یک «محموله بزرگ قطعات موشک‌های کروز» که احتمالا ایرانی است کشف کرده‌اند.

 «نیوزویک» هم به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که ایران در هفته‌های اخیر «پهپادهای انتحاری» را در نزدیکی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه به پرواز درآورده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.