ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منصوره بهکیش در همبستگی با خانواده‌‌های کشته‌شدگان در اعتراضات آبان ۹۸: نگذاریم فریاد دادخواهی ما خاموش شود

. فعال حقوق بشر و از اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان دهه ۶۰ با انتشار پیامی ویدیویی با خانواده کشته‌شدگان در اعتراضات آبان ۹۸ اعلام همبستگی کرد.

منصوره بهکیش، فعال حقوق بشر و از اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان دهه ۶۰ با انتشار پیامی ویدیویی با خانواده کشته‌شدگان در اعتراضات آبان ۹۸ اعلام همبستگی کرد.

شش عضو خانواده بهکیش در طول سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ جان خود را از دست دادند: محمد بهکیش و سیامک اسدیان (داماد خانواده) در سال ۱۳۶۰ زهرا و محسن بهکیش در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ و محمود و علی بهکیش در شهریور ۱۳۶۷. او که از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران» است در پیام ویدیویی خود در اعلام همبستگی با کشته‌شدگان در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ با بغضی در گلو گفت: «با همبستگی نگذاریم فریاد دادخواهی ما را خاموش کنند.»

شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه ۱۳ آذر در گزارشی که به رهبر جمهوری اسلامی تسلیم کرد، تأیید کرد که عده‌ای از شهروندان، بدون «هیچگونه نقشی در اعتراضات» جان خود را از دست داده‌اند. خامنه‌ای خواهان تفکیک کشته‌شدگان به سه گروه شد: آن‌ها که هیچ نقشی در اعتراضات نداشتند و با این حال کشته شدند، آن‌ها که در اعتراضات حضور داشتند و آن‌ها که «اقدام مجرمانه» انجام داده‌اند.

خانواده نیکتا اسفندانی، دختر چهارده ساله‌ای که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در خیابان ستارخان تهران کشته شد٬‌ در صفحه او در اینستاگرام، ابراز امیدواری کردند که «خون ریخته‌شده دختر بی‌گناهشان بی‌جواب نماند.»

امیر رضا عبداللهی (۱۳ ساله)، ساسان عیدی‌وند (۱۷ ساله )، پژمان قلی‌پور (۱۸ ساله)، رضا معظمی (۱۸ ساله) و امیر حسین دادوند (۱۷ ساله) از دیگر نوجوانانی بودند که در درگیری‌های اسلامشهر، یزدانشهر اصفهان، کرج و اصفهان جان خود را از دست دادند.

رهبر جمهوری اسلامی در نخستین واکنش خود به اعتراضات، با حمایت از تصمیم فراقانونی «سران قوا» برای افزایش قیمت بنزین، اعتراضات را «کار اشرار، کینه‌ورزان و انسان‌های ناباب» جلوه داد و در پنجمین روز اعتراضات، معترضان را با دشمنی اشغالگر یکسان دانست و اعلام پیروزی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.