ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس پلیس تهران: برای تعیین مکان‌هایی به منظور اعتراض، کار کارشناسی لازم است

رئیس پلیس تهران گفته: «ما با کسانی که قصد شرارت داشته و نظم، انضباط عمومی و امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند، برخورد قاطع می‌کنیم.»

رئیس پلیس تهران گفته برای تعیین مکان‌هایی به منظور اعتراضات باید کار کارشناسی انجام شود. اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید تشكيل اجتماعات و راهپيمايی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن كه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است اما این اصل در جمهوری اسلامی اجرا نشده و اکنون سخن از تعیین محل‌های خاص برای اعتراضات در میان است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت

حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفته اعتراض با اغتشاش کاملا متفاوت است:

«از ابتدای سال تاکنون، ده‌ها مورد اعتراض در ایران روی داده است و پلیس در تمام آن اعتراضات هیچ برخوردی با معترضان نداشته است، اما وقتی این رفتار به اغتشاش تبدیل می‌شود و باعث برهم زدن نظم عمومی، آتش زدن اموال عمومی و غارت اموال عمومی می‌شود، پلیس نمی‌تواند کوتاه بیاید.»

رئیس پلیس تهران گفته مردم از پلیس انتظار دارند با این قبیل رفتارها برخورد قاطع داشته باشد.

او گفته:

«ما با کسانی که قصد شرارت داشته و نظم، انضباط عمومی و امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند، برخورد قاطع می‌کنیم.»

رحیمی درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و تعیین محل‌هایی برای تجمعات نیز گفته که این موضوع باید با کار کارشناسی پیگیری شود.

همزمان، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اعتراضات آبان ۹۸ را یک فتنه بزرگ و جنگ امنیتی توصیف کرد که با «فتنه‌های» سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ متفاوت بوده است.

فرمانده ناجا همچنین «تحریک‌ها در شبکه‌های اجتماعی» و مدل قرار دادن اعتراض‌های چین و هنگ‌کنگ را از ویژگی‌های اعتراضات گسترده آبان ‌ماه در ایران دانست.

سرکوب شدید اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین به کشته شدن ده‌ها تن، زخمی شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر منجر شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود تعداد کشته‌های خیزش آبان ۹۸ را ۲۰۸ تن اعلام کرده اما برخی گزارش‌ها آمارهایی تا دو برابر از کشته‌شدگان را تخمین زده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی با «فتنه‌گر» خواندن معترضان، به سرکوب و بازداشت و شکنجه آنها برای اعتراف‌گیری اجباری ادامه می‌دهند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کیوان

      تعیین محل برای اعتراضات ... !!! اجرا نشدن قانون اساسی ... !!! کار کارشناسی بعد از ۴۱ سال ... !!!!!!!! کارهای دیگرتان خیلی کارشناسی شده و عالمانه است ، فقط همین یک قلم مانده بود ... شما حتی وقتی بدون حکم و قانون نصفه شب می ریزید توی خانهء یک دانش آموز ، موبایل و کامپیوتر تمامی اعضای خانواده اش را می برید ... تمامی کافی نت ها و Isp ها باید لاگ فایل تمامی کاربران خود را تحویل شما دهند ... یعنی از نظر شما یک نفر توی خانه اش هم نباید به سایتی سر بزند که دلخواه شما نیست ، آن وقت مکان تجمع اعتراضی می خواهید تعیین کنید ؟؟؟؟؟؟ نیک گفته اند که سنگ بزرگ علامت نزدن است .