ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بودجه ۹۹: کاهش بودجه ترویج کتاب‌خوانی، افزایش بودجه ترویج معارف انقلاب اسلامی

بودجه «برنامه ارتقاء فرهنگ عمومی» از ۲۰۱ میلیون تومان در ۹۸ به ۱۹۰ میلیون تومان در ۹۹ کاهش یافت، اما بودجه سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱۵۰ میلیارد تومان باقی ماند.

در لایحه بودجه ۱۳۹۹، بودجه ترویج کتاب‌خوانی، سازمان سینمایی و تربیت بدنی دانش‌آموزان کاهش یافته است، اما از بودجه سازمان تبلیغات حوزه علمیه قم و حمایت از فعالیت مساجد کاسته نشده و به بودجه ترویج معارف انقلاب اسلامی افزوده شده است.

از بودجه سازمان تبلیغات حوزه علمیه قم و حمایت از فعالیت مساجد کاسته نشده و به بودجه ترویج معارف انقلاب اسلامی افزوده شده است ــ عکس:‌ آرشیو

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران صبح یکشنبه ۱۷ آذر لایحه بودجه ۴۸۸ هزار میلیارد تومانی را به مجلس تحویل داد. لایحه‌ای که به گفته او، برای شرایط سخت و تحریمی بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، بودجه وزارت ارشاد جمهوری اسلامی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «شبستان»، بودجه پیشنهادی برای بخش «برنامه حمایت و صیانت از موسیقی ملی» از ۴۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ۵۵ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان افزایش یافته، اما بودجه «برنامه حمایت و گسترش هنرهای تجسمی» از ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

همچنین بودجه سازمان سینمایی کشور از ۲۲۰ میلیارد تومان در ۹۸ به ۲۱۰ میلیارد تومان در ۹۹ کاهش پیدا کرده است.

به علاوه، به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، بودجه برنامه توسعه نشر و ترویج کتاب‌خوانی که سال گذشته حدود دومیلیارد تومان بود، با کاهش چشمگیر  ۴۸۵ میلیون تومان در سال جدید رسیده است.

بودجه «برنامه ارتقاء فرهنگ عمومی» نیز از ۲۰۱ میلیون تومان در ۹۸ به ۱۹۰ میلیون تومان در ۹۹ کاهش یافته است.

با این وجود، بودجه سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بدون هیچ تغییری ۱۵۰ میلیارد تومان باقی مانده است. خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران نیز گزارش می‌دهد که  بودجه «برنامه حمایت از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد» ۸۲ میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

بودجه «برنامه تحقیق، تعمیق و ترویج معارف انقلاب اسلامی» نیز از ۲۶۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، برای کمک به بیمه پایه مداحان بودجه ای حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در بخش بیمه تکمیلی هنرمندان و کمک به صندوق اعتباری هنر برای بیمه تکمیلی درنظر گرفته شده است.

این در حالی است که شمار هنرمندان ایرانی تحت پوشش بیمه با افزایش دو برابری در دو سال گذشته به تنها حدود ۳۰ هزار تن رسیده است و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها وعده داده اند که پوشش بیمه هنرمندان را بهبود بخشند.

به گزارش خبرگزاری «مشرق نیوز»، نزدیک به محافظه‌کاران تندرو، شمار مداحان ایرانی به ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.

منابع عمومی بودجه سال ۹۹ در مجموع ۴۸۴ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.