ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادخواستی از زندان: دست از تهدید خانواده‌های قربانیان و بازداشت‌شده‌ها بردارید

نسرین ستوده از دولت ایران خواسته است تا هر چه زودتر آمار قربانیان، مصدومان و بازداشت‌شدگان را که بسیاری از آنان در شرایط خطرناکی نگهداری می‌شوند اعلام کند، اجساد باقیمانده قربانیان تحویل خانواده‌ها شده و اجازه سوگواری آبرومندانه به خانواده‌ها داده شود و خانواده‌های قربانیان و بازداشت‌شده‌ها تهدید نشوند و آزادی اعتراضات و تجمعات تضمین شود.

در آبان ۹۸ بار دیگر معترضان به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نشان دهند. در خیابان مورد حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی پلیس و نیروهای امنیتی قرار گرفتند. دست‌کم اسامی ۲۰۸ تن از شهروندان که با شلیک مستقیم گلوله، توسط پلیس و نیروهای امنیتی کشته یا زخمی شده‌اند به ثبت رسیده است. هزاران تن بازداشت و روانه‌ی بازداشتگاه‌های مختلف شده‌اند.

سرکوب اعتراضات در ایران

بازداشت‌شدگان دسترسی به وکیل منتخب خود نداشته و دادرسی عادلانه در مورد آنان اجرا نمی‌شود. مقامات دولتی خواستار پخش اعترافات بازداشت‌شدگان علیه خودشان شده‌اند و بیم آن می‌رود که برخی از بازداشت‌شدگان، تحت شکنجه و فشار روحی و جسمی تن به این کار بدهند. گفته می‌شود به عابران یا افرادی که در حال فرار بوده‌اند نیز تیراندازی شده است. تصاویری از تخریب اموال مردم توسط نیروهای پلیس ثبت و ضبط شده است. اینترنت، شبکه حیاتی دنیای امروز به روی مردم بسته می‌شود تا دنیا از جنایات صورت گرفته آگاه نشود.

ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این اعتراضات، خواستار تحقیقات مستقل با حضور نمایندگان و وکلای مورد وثوق مردم و فعالان مدنی، با دخالت و نظارت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر برای ایران و محاکمه‌ی آمران و عاملان کشتار معترضان بوده و از دولت ایران می‌خواهیم:

  • هر چه زودتر آمار قربانیان، مصدومان و بازداشت‌شدگان را که بسیاری از آنان در شرایط خطرناکی نگهداری می‌شوند اعلام کند.
  • اجساد باقیمانده قربانیان تحویل خانواده‌ها شده و اجازه سوگواری آبرومندانه به خانواده‌ها داده شود.
  • دست از تهدید خانواده‌های قربانیان و بازداشت‌شده‌ها برداشته، آزادی اعتراضات و تجمعات را تضمین نماید.

نسرین ستوده
آذر ۹۸
بند زنان زندان اوین

    لینک این مطلب در تریبون زمانه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.