ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«زلزله خاموش»: فرونشست زمین در یک خیابان اهواز

به گفته کارشناسان علت فرونشست زمین در خوزستان ارتباطی با برداشت منابع آبی زیرزمینی ندارد بلکه استخراج نفت، گاز و مواد معدنی موجب وقوع این پدیده خطرناک در خوزستان شده است.

در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در استان خوزستان یکی از خیابان‌های اهواز شاهد فرونشست زمین بود. در سال‌های اخیر به دلیل برداشت بی‌رویه و غیراصولی منابع آبی زیرزمینی پدیده فرونشست زمین در مناطق مختلف ایران دیده می‌شود. به گفته کارشناسان علت فرونشست زمین در خوزستان ارتباطی با برداشت منابع آبی زیرزمینی ندارد بلکه استخراج نفت، گاز و مواد معدنی موجب به وقوع پیوستن این پدیده خطرناک در خوزستان شده است.

به گفته استادیار گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه شهید چمران اهواز:

«فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر نیز نقش غیرقابل انکاری در فرونشست‌های اخیر داشته است؛ از جمله حفاری‌هایی که برای مترو صورت گرفته است و در بخش‌هایی از منطقه زیتون کارمندی، نادری و محدوده اطراف شهید بندر، شاهد فرونشست زمین هستیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.