ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دموکرات‌ها موارد رسمی اتهام علیه ترامپ را اعلام کردند

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده دونالد ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت و مانع‌تراشی بر سر راه تحقیقات کنگره متهم کرده‌اند.

پس از هفته‌ها تحقیق و شهادت عمومی، مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده به رهبری حزب دموکرات اتهام‌های مطرح‌شده علیه رئیس‌جمهوری این کشور را رسماً اعلام کرد. دونالد ترامپ در واکنش بار دیگر این اتهام‌ها را رد کرده و آنها را سیاسی خوانده است.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال توضیح درباره اتهام‌های رسمی ترامپ، ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ ــ عکس: SAUL LOEB / AFP

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده سه‌شنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر موارد اتهامی رسمی علیه دونالد ترامپ را اعلام کردند و رئیس‌جمهوری آمریکا را به «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی بر سر راه تحقیقات کنگره» متهم کردند.

به این ترتیب دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا، چهارمین رئیس‌جمهوری در طول تاریخ این کشور خواهد بود که با استیضاح مواجه می‌شود.

اندرو جانسون، ریچارد نیکسون و بیل کلینتون دیگر رئیسان جمهوری ایالات متحده بودند که پیش از این با استیضاح مواجه شده بودند. جانسون و کلینتون در صحن کنگره استیضاح شدند، اما نیکسون پیش از آغاز رای‌گیری استیضاح از ریاست جمهوری استعفاء کرد.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری درباره استیضاح ترامپ گفت: دموکرات‌ها باید پیش‌تر وارد عمل می‌شدند؛ پیش از آنکه ترامپ قانون اساسی آمریکا  و امنیت ملی را به خطر می انداخت و یا اعتبار انتخابات آینده را زیر سئوال می‌برد.

استیضاح ترامپ با شکایت یک افشاگر در رابطه با تقاضای رئیس‌جمهوری ایالات متحده از ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در تماس تلفنی ۲۶ ژوئیه بین این دو آغاز شد.

ترامپ در این تماس تلفنی از زلنسکی خواسته بود که علیه جو بایدن، معاون اول سابق و یکی از رقیبان دموکرات‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و فرزند او هانتر بایدن تحقیقات ضدفساد آغاز کند.

ترامپ فرآیند تحقیقات استیضاح را یک «بگیروببند» سیاسی خوانده و افشاگر مکالمه‌اش با زلنسکی را به «جاسوسی» و «خیانت» متهم کرده است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در واکنش به رسمیت‌یافتن اتهام‌هایش سه‌شنبه در توئیتر بار دیگر فرآیند استیضاح را «بگیروبند» خواند و نوشت:

«نادلر همین الان گفت که من "اوکراین را برای مداخله در انتخابات‌مان در ۲۰۲۰ تحت فشار گذاشتم". مضحک است، خودش هم می‌داند حقیقت ندارد.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 10, 2019

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده در مورد قطعنامه استیضاح رای‌گیری کند.

با این رای‌گیری، راه برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه در کنگره باز خواهد شد. احتمال دارد این استیضاح در ماه ژانویه رخ دهد.

لایحه استیضاح پس از تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا به سنا خواهد رفت، سنای آمریکا اما در اختیار جمهوری‌خواهان است. ناظران پیش‌بینی می‌کنند که استیضاح در صورت گرفتن رأی تأیید از مجلس نمایندگان، در سنا با مشکل روبرو خواهد شد.

کاخ سفید تا کنون حاضر به مشارکت در جلستان استماع و تحقیق کنگره نشده و این روند را ناعادلانه توصیف کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    قشون دمکرات ها که استیظاح کردن بلد هستند و میدانند که چگونه میشود رئیس جمهوری برآنچه خلاف انجام داده استیظاح کنند لطف کنن به مردم ایران دراستظاح کردن اوباما وجان کری بابت روان کردن بیش از150میلیارددلار به گنجینه علی خامنه ای و ادامه حکومت جنایتگر آخوندی کمک کنند ...