ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ عضو سندیکای شرکت واحد احضار شدند

به نوشته سندیکای شرکت واحد، پلیس امنیت از سوی شعبه دو دادسرای اوین ماموریت دارد تا از اعضای شناخته‌شده سندیکای شرکت واحد تعهد بگیرد که از فعالیت سندیکایی و شرکت در تجمعات اعتراضی دست بردارند.

۱۶ تن از اعضای سندیکای شرکت واحد در روزهای گذشته از سوی پلیس امنیت احضار شده‌اند. احضارشدگان که به پلیس امنیت مراجعه کرده اند، بازجویی و تهدید شده اند.

شانزده عضو سندیکای شرکت واحد احضار شدند

سندیکای شرکت واحد در بیانیه‌ای به تاریخ ۱۹ آذر اسامی احضار شوندگان را به این شرح اعلام کرده است: سعیدی، طالب مقدم، رضوی، شهابی، فریدونی، اصلاقی، حیدری، پیرهادی، کمساری، تاخیری، قاسمی، نعمتی‌پور، توسلی، محرم زاده، باباخانی و شکاری.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه خود به مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار درباره آزادی فعالیت سندیکایی اشاره کرده و سپس از مانع‌تراشی نیروهای امنیتی بر سر ایجاد سندیکای مستقل کارگران انتقاد کرده است:

«سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه فشار اخیر دستگاه قضایی و امنیتی به اعضای خود برای انحلال سندیکا و متوقف کردن فعالیت‌های حق‌طلبانه را محکوم می‌کند. در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه نسبت به گسترش فقر که از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و در نتیجه آن صدها نفر کشته و بیش از هشت هزار نفر بازداشت شدند مسئولان کشور مدعی شدند اعتراضات آرام را برسمیت می‌شناسند پس چگونه است که به فاصله کمتر از یک ماه اینچنین به اعضای سندیکای برآمده از خواست کارگران را سرکوب می‌کنند؟ ایجاد سندیکای مستقل حق مسلم کارگران است و مطابق اصل ۲۶ قانون اساسی هیچ کارگری را نمی‌توان از عضویت در سندیکا منع کرد.»

به نوشته سندیکای شرکت واحد، پلیس امنیت از سوی شعبه دو دادسرای اوین ماموریت دارد تا از اعضای شناخته‌شده سندیکای شرکت واحد تعهد بگیرد که از فعالیت سندیکایی و شرکت در تجمعات اعتراضی دست بردارند.

تعدادی از احضار شدگان از جمله رضا شهابی، سعیدی، محرم‌زاده، کریمی سبزوار و فرحناز شیری در ارتباط با فعالیت‌های سندیکایی پیش از این تحت پیگرد قرار گرفته و از کار نیز اخراج شده‌اند. چند تن نیز در جریان تظاهرات روز اول ماه مه در برابر مجلس بازداشت شده‌ و به زندان و شلاق و تبعید محکوم شده‌اند. رضا شهابی ماه گذشته نیز دو بار احضار شده بود.

بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.