ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار رمضان شریف: منظور سردار مرتضی قربانی در مورد هدف قرار دادن تل‌آویو از لبنان، هدف قرار دادن تل‌آویو از لبنان نیست

بعد از اعتراض وزیر دفاع لبنان به نقض حاکمیت این کشور، سخنگوی سپاه سخنان یکی از فرماندهان قدیمی را پس گرفت.

سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد سخنان سردار پاسدار مرتضی قربانی، از فرماندهان قدیمی سپاه درباره هدف قرار دادن تل‌آویو با موشک‌های سپاه پاسداران از خاک لبنان به شکل تحریف شده‌ای در رسانه‌های داخلی بازتاب یافته و منظر او از هدف قرار دادن تل‌آویو از لبنان، هدف قرار دادن تل‌آویو از لبنان نبوده است.

سردار پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران

شنبه گذشته وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفته بود بمباران ایران به عنوان یک گزینه مطرح است. سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران دوشنبه ۱۸ آذر در پاسخ گفته بود:

«اسرائیل اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود از همان لبنان، تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلاً نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.»

 وزیر دفاع لبنان هم در مقام پاسخگویی برآمده و گفته بود «آنچه گفته شده، غیرقابل قبول» است. الیاس بوصعب روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

«اگر آنچه به مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران نسبت داده می‌شود، درست باشد، بسیار اسباب تأسف بوده و غیرقابل قبول است و تجاوز به حق حاکمیت لبنان، قلمداد می‌شود که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد. ضربه زدن به استقلال تصمیم‌گیری لبنان به هر شکلی، درست نیست.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رمضان شریف، سخنگوی سپاه چهارشنبه ۲۰ آذر در واکنش به پیام وزیر دفاع لبنان گفت:

«با توجه به بررسی‌های به عمل آمده آنچه سردار مرتضی قربانی مطرح کرده تحریف و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته است و ایشان در واقع پاسخگویی به اسرائیل را با ابزارها و ظرفیت‌های متنوع موجود در اختیار مطرح کرده است.»

به گفته سخنگوی سپاه سردار مرتضی قربانی به عنوان مشاور فرمانده سپاه هم فعالیت نمی‌کند، بلکه مسئولیت‌های دیگری به عهده دارد. رمضان شریف درباره این مسئولیت‌ها سکوت کرد.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در سپتامبر/ شهریور سال جاری از آمادگی حزب‌الله برای دفاع از ایران در برابر هرگونه حمله احتمالی خبر داده بود.

این نخستین بار نیست که اظهارات فرماندهان سپاه در دوران جنگ دردسرساز می‌شود. در فروردین سال جاری سردار سعید قاسمی، از فرماندهان بازنشسته سپاه پاسداران در گفت‌وگو با با برنامه اینترنتی «رو در رو» اعلام کرده بود که نیروهای سپاه پاسداران در جنگ بوسنی تحت پوشش هلال‌ احمر، به نیروهای مجاهدین آموزش نظامی می‌دادند و با القاعده هم همکاری داشتند. در آن زمان رمضان شریف، سخنگوی سپاه درباره سوءاستفاده نیروهای سپاه پاسداران از پوشش هلال احمر در جنگ بوسنی گفته بود:

«اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته و سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد، دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نیست.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    بیشترین و بزرگترین تلفات سپاه تا به حال در سوریه و عراق از دست نیرو هوایی اسرائیل بوده و به قول یکی از دوستان, شلوار سپاه در سوریه و عراق هی پایین کشیده میشه و هیچ غلطی از دستش برنمیاد. ولی تلافی اش را سر مردم بی اسلحه و بی دفاعِ ایران در می آورد. اما مردم ایران هم تا ابد و دهر بی اسلحه و بی دفاع باقی نمی مانند. خصوصا در این دور و روزگار. ناگفته نماند که انقلابِ اکتبرِ مردم عراق و جنبشهای اعتراضی علیه هیت حاکمه در لبنان به معنای شکست استراتژیک تمامی سرمایه گذاریهای دو دههء اخیر ج.ا. در منطقه است. کار ج.ا. در خارج از کشور به شکست های نظامی و سیاسی رسیده است. پایه های شکست های سیاسی و نظامی رژیم در داخل کشور نیز ریخته شده و فرایندی آغاز گشته است. این فرایند را می توان از طریق درگیری های هوشمندانه با نیروهای امنیتی (کمترین هزینه ممکن) و استفادهء بهینه از سازماندهی توده ای؛ اعتصاب های موضعی, محلی تا اقدامات منطقه ای و سراسری (با هدف پرداخت کمترین هزینه) و زمینگیر کردن نیروهای سرکوبگر, سرعت بخشید.

  • نام مستعار

    رژیم ولایت وقیح همچنان در توهم نابودی اسرائیل است. خیلی متأسفم که سپاه از روبرو شدن با اسرائیل میترسد و فقط شعار میدهد.