ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس دفتر روحانی کشتار ماهشهر را تأیید کرد

محمود واعظی اما با توسل به دروغ و تحریف، کشتار معترضان در ماهشهر را به خود معترضان نسبت داد.

  رئیس دفتر روحانی نیز کشتار معترضان در ماهشهر را تأیید کرد. محمود واعظی اما کشتار معترضان را به خود معترضان نسبت داد.

جمعه ۲۴ آبان: اعتراضات ماهشهر (عکس: توییتر معترضان)

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۰ آذر در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات  کشتار معترضان در نیزارهای ماهشهر گفت:

«بر اساس تصاویری که از این اتفاقات موجود است عده‌ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می‌کردند که این کار خیلی عجیبی است.»

واعظی در ادامه سخنان تحریف‌آمیز خود گفت:

«در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که اینها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که این موضوع عجیبی بود. عده‌ای از کشته‌ها هم توسط همین‌ها انجام شده است.»

 نخستین بار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی تأیید کرد که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در شهر صدرای شیراز، سیرجان، ماهشهر، شهر قدس، شهریار و ملارد در استان تهران و همچنین در استان البرز مأموران امنیتی که در این گزارش از آنها به عنوان «حافظان امنیت» یاد می‌شود دست به کشتاران معترضان یا به تعبیر صدا و سیما، «آشوبگران» زده‌اند.

در گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی شرایط ماهشهر «متفاوت‌تر» از سایر مناطق جلوه داده می‌شود:

«در ماهشهر هم شرایط متفاوت‌تر از مناطق دیگر بود. در ماهشهر برخی از عوامل گروه‌های تجزیه‌طلب با سلاح گرم و حتی سلاح‌های نیمه‌سنگین و تیربار راه ارتباطی بندر ماهشهر با دیگر نقاط کشور و مسیر انتقال کالا را بسته بودند و همچنین قصد تصرف پتروشیمی ماهشهر و انفجار در آن را داشتند. در ماهشهر عملا برای ساعاتی، اغتشاشگران مسلح، جنگ مسلحانه به راه انداخته بودند. در چنین شرایطی، نیرو‌های حافظ امنیت برای نجات جان مردم ماهشهر وارد عمل شدند.»

جمعه ۲۴ آبان معترضان برخی از راه‌های منتهی به مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی از جمله جاده شهرک چمران به منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را بسته بودند. بر اساس فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده در نزدیکی نیزاری در این منطقه نیروهای سپاه پاسداران معترضان را با تیربار به گلوله بستند.



سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز صبح چهارشنبه ۲۰ آذر در سخنانی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با تحریف وقایع در تأیید کشتار ماهشهر گفت:

«در ماهشهر تعداد زیادی از افراد کشته شده‌اند، دقیق می‌دانیم چه کسانی بوده‌اند، سلاح از کجا رفته است، می‌خواستند به خطوط اصلی انتقال انرژی کشور صدمه بزنند بعد آنجا مسئول امنیت آن خطوط باید چه کار می‌کرد؟ آیا کسی نمی‌داند وقتی می‌خواهد به خطوط اصلی انرژی کشور حمله کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

اسامی ۲۲ نفر از کشته‌شدگان ماهشهر در این فاصله مشخص شده است:

شهاب حطاوی، قاسم باوی، محمد خالقی، عدنان هلالی، مجتبی عبادی، منصور دریس، عباس (رضا) عساکره، احمد خواجه آلبوغلی، محمد خالدی، علی خواجه آلبو علی، حمید شیخانی، خانم عتقی، یوسف خالدی، رزاق ناصر زاده، اقبال اسماعیلی، سالم امیرسنجران عیدانی، فرشاد حاجیپور، طاهرآل خمیس، منصور الباوی، منصورعساکره، یوسف آلبوعبادی، علی مرادی

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون به طور رسمی تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در اعتراضات آبان ۹۸ را اعلام نکرده‌اند.  تخمین زده می‌شود که در ماهشهر دست‌کم یکصد نفر کشته شده باشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بدون هیچ شک وشبهی درشهرها ودهات ها بسیاری که مفت خوری خودفروش واراانه که ضمیمه آن دریافت اتومبیل و موتورسیکلت وکالاهای اساسی و وام بدون بهره وحتی وام مسکن وزیارت های آنچنانی به عراق وسوریه است عضو ارگان بسیج و سپاه پاسداران شده اند که البته برای این همه موهبت های مفت باید هرآنچه دستوری برآنها نازل شود بدون هیچ درنگی اجرا کنند..چه درتظاهرات کنونی وچه درگذشته همین خودفروشان مسلح با اسلحه و چاقو بودند که درتظاهرات شرکت داشتند و درهرموقعیتی که بدست آمده مردم را زخمی و کشته اند ..اینکه رئیس دفترروحانی کشته شدن تظاهرکننده گان به دست تظاهرکننده گان که همان بسیجی ها وپاسدارها ذوب شده درتظاهرات باشند صحیح است ولی رئیس دفتر نمی گوید که انها مزدوررژیم بوده اند ...مسلم است که بسیاری که در ضرب وشتم وزخمی کردن و کشتن مردم شرکت داشته اند خواهان دریافت مواجب ومزایای بیشتر تشکرورانه علی خامنه ای هستند که بله اگرما چنین نکرده بودیم امپراطوریت سقوط کرده بود..گلوله باران کردن مردم انهم بطورعلنی توسط سپاه پاسداران باید ازطرف علی خامنه ای با پرداخت کلان مقدارپول ترقیب شود ...پسر دائی بنده که یک معلم ساده دبیرستانی دریزد است برای فرزندش یک خانه گران قیمت درمنطقه نارمک تهران می خرد باید پرسید چه بانکی با أرامد ایشان به وی چنین مقدارهیولائی پول میدهد؟ ایشان پاسدارهستند !!!

  • مخالف رژیم

    خامنه‌ای باید تاوان خون های ریخته شده رو بده.