ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی در دو استان ایران

در سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرص‌هایی در داخل کیک‌ها جاسازی شده‌اند. این کیک‌ها به بیش‌ از ۱۰ شرکت تولیدی کیک مربوط است، اما مسئولان می‌گویند جاسازی‌ها مربوط به خط تولید نیست.

در روزهای اخیر تصاویری از انواع قرص در کیک‌های خوراکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. اکنون مسئولان که ابتدا موضوع را تکذیب می‌کردند، می‌گویند جاسازی قرص‌ در کیک‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت گرفته است اما شیوه آن معلوم نیست. آن‌ها می‌گویند جاسازی‌ قرص‌ها مربوط به خط تولید کیک‌ها نیست.

در روزهای اخیر تصاویری از انواع قرص در کیک‌های خوراکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت پنج‌شنبه ۲۱ آذر تأیید کرد که گزارش‌هایی از دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی به وزارت بهداشت رسیده است.

جهانپور گفت: «بررسی‌هایی که از شرکت‌های صنایع غذایی در این استان‌ها داشته‌ایم، این قرص‌ها به هیچ عنوان هنگام پروسه تولید درون کیک‌ها گذاشته نشده است.»

به‌گفته او این اقدام مشکوک، با انگیزه و هدفی نامعلوم توسط فرد یا افرادی در سطح عرضه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت گرفته است که مراجع انتظامی و امنیتی باید آن را بررسی کنند.

موارد جاسازی قرص در کیک‌ها مربوط به بیش‌ از ۱۰ شرکت تولید کیک است و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید قرص‌های جاسازی‌شده برخلاف ادعاهای موجود از نوع روانگردان‌ها و مخدرها نبوده و انواع گوناگونی داشته‌اند.

جهانپور گفت: «۳۰ مورد گزارش شده از استان هرمزگان نشان می‌دهد که موضوع مربوط به خط تولید نیست.»

روز گذشته (چهارشنبه) نیز شماری از کسبه و شهروندان چابهار، کیک‌های مشکوک حاوی قرص را به مرکز بهداشت این شهرستان تحویل دادند. ابتدا سازمان غذا و دارو این خبر را تکذیب کرد اما امروز (پنج‌شنبه) بهروز دهقان، رئیس مرکز بهداشت چابهار ضمن تأیید این خبر گفت: «پس از اطلاع از وجود قرص در کیک، کلوچه، بستنی و لواشک‌ها بازرسی‌ها در چابهار تشدید شده است.»

این کیک‌ها به تهران و سایر آزمایشگاه‌ها ارسال شده است تا پس از بررسی اطلاع‌رسانی شود.

پیش از این گزارش‌هایی از پخش کیک با محتوای قرص در کرمانشاه نیز منتشر شده بود.

در روزهای اخیر گزارش‌ها و عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از وجود قرص‌هایی درون کیک‌هایی خبر می‌داد که چند دانش‌آموز برای تغذیه به مدرسه برده بودند. در پیام‌های فضای مجازی گفته شده بود که به تمام مدارس بخشنامه شده از این کیک‌ها که آلوده به قرص‌های خطرناک هستند استفاده نشود اما این موضوع از سوی وزارت آموزش ‌و پرورش تکذیب شد.

حسن ضیاءالدینی، مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت از این موضوع بی‌اطلاع است و باید بررسی شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو پیش از این گفته بود: «موضوع وجود قرص در کیک و فرآورده‌های غذایی به نظر یک شایعه و یک موضوع امنیتی است و مستندات دقیقی برای وجود قرص در مواد غذایی مشاهده نشده و تاکنون گزارش نشده است.»

فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته است: «تاکنون ۳۰ نمونه قرص یافت شده از ۱۲ شرکت مواد غذایی توسط مردم برای ما ارسال شده است که هیچ کدام از قرص‌های کشف شده در میان محصولات، مشابه یکدیگر نیست و از انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول‌ها، برای جایگذاری استفاده شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.