ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰۰۰ نظامی آمریکا از افغانستان خارج می‌شوند

در حالیکه گفت‌وگو میان طالبان و آمریکا متوقف شده، دو مقام نظامی در واشنگتن از خروج تدریجی یک سوم سربازهای آمریکایی از افغانستان خبر دادند.

آمریکا تا هفته آینده برنامه خروج چهار هزار نظامی این کشور از افغانستان را اعلام می‌کند. هنوز مشخص نیست که خروج سربازان آمریکایی بخشی از توافق واشنگنتن با گروه طالبان است یا خیر.

سربازان آمریکایی در افغانستان ــ عکس از آرشیو

رسانه‌های آمریکا شامگاه شنبه ۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر از برنامه‌ریزی دولت دونالد ترامپ برای خروج چهار هزار نظامی این کشور از افغانستان خبر دادند.

شبکه خبری «ان بی سی» به نقل از دو مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، گزارش کرد؛ خروج سربازان آمریکایی به صورت مرحله‌ای و طی چند ماه انجام خواهد شد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، رقم سربازان این کشور در افغانستان با کاهش این چهار هزار سرباز، به هشت تا نُه هزار نفر خواهد رسید و عملیات آنها برای آنچه که «مبارزه با تروریسم» عنوان می‌شود به مقابله با گروه‌هایی مانند داعش و القاعده در افغانستان متمرکز خواهد بود.

در حال حاضر تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر گزارش می‌شود.

مقام‌های افغانستان تا به حال واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. این خبر یک روز پس از «توقف موقت» دور تازه گفت‌وگوهای موسوم به «صلح» میان گروه طالبان و آمریکا انتشار یافته است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، جمعه ۱۳ دسامبر/۲۲ آذر از توقف موقت مذاکره میان نمایندگان آمریکا و طالبان خبر داده بود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم توقف مذاکرات را تائید کرده بود. او «در جریان گذاشتن رهبری طالبان» از روند مذاکرات را علت توقف موقتی دور تازه گفت‌وگوهای موسوم به صلح افغانستان عنوان کرده بود.

دور تازه گفت‌وگوهای موسوم به صلح میان طالبان و نمایندگان آمریکا از اوایل دسامبر باردیگر از سر گرفته شد اما پس از حمله انتحاری به پایگاه هوایی آمریکا در بگرام، مذاکرات به صورت موقت به حالت تعلیق درآمد.

در دور پیشین گفت‌وگوها میان طالبان و نمایندگان آمریکا دو طرف بر سر خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان توافق کرده بودند.

در گفت‌وگوهای موسوم به صلح میان آمریکا  و طالبان، هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان حضور ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.