ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکومت ایران در حال شناسایی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اعتراضات است

بسیج دانش‌آموزی با کمک آموزش و پرورش در حال تهیه فهرستی از دانش‌آموزانی است که احتمالاً در اعتراضات آبان‌ماه شرکت داشتند. دادستان تهران از اولویت محاکمه «عناصر اصلی» اعتراضات خبر داد.

اطلاعات منتشرشده حاکی از آن است که بسیج دانش‌آموزی با کمک آموزش و پرورش در حال تهیه فهرستی از دانش‌آموزانی است که احتمال می‌رود در اعتراضات آبان‌ماه شرکت داشتند. دادستان تهران بر اولویت رهبران اعتراضات اخیر تأکید کرد و رئیس قوه قضائیه از عملکرد گروه ویژه رسیدگی به وضع بازداشت‌شدگان تقدیر کرد.

۲۵ آبان ۹۸، چهار راه تختی اصفهان

براساس گزارش کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه در روز دوشنبه ۲۵ آذر، اطلاعات سپاه پاسداران به کمک بسیج دانش‌آموزی و با کمک آموزش و پرورش در حال تهیه فهرستی از دانش‌آموزانی است که در روزهای اعتراضات آبان‌ماه در مدرسه نبوده‌اند.

این گزارش افزوده است که در مورد نحوه برخورد با این دانش‌آموزان بین بسیج برخی مناطق با نیروهای امنیتی اختلاف نظر وجود دارد چون در بسیاری موارد فرزندان خود بسیجیان و حتی دانش‌آموزان بسیجی در اعتراضات حضور داشته‌اند.

گزارش فوق را شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز منتشر کرده‌اند.

معلمان عدالت‌خواه همچنین اسامی شماری از دانش‌آموزان نوجوانی که در اعتراضات آبان‌ماه سال جاری به‌دست مأموران امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند را منتشر کرد.

بر این اساس، امیررضا عبداللهی ۱۳ ساله، نیکیتا اسفندانی ۱۴ ساله، آرمین قادری ۱۵ ساله، خالد غزلاوی ۱۶ ساله، رضا نی‌سی ۱۶ ساله، سیداحمد جعاوله ۱۷ ساله، محمد بریهی ۱۷ ساله، محمد رضا احمدی ۱۷ ساله، آرین رجبی ۱۷ ساله، ساسان عیدی‌وند ۱۷ ساله، امیرحسین دادوند ۱۷ ساله، پژمان قلی‌پور ۱۸ ساله، پدرام جعفری ۱۸ ساله، جواد بابایی ۱۵ ساله، محمد داستان‌خواه ۱۵ ساله، مهدی ولی‌پور ۱۶ ساله، محسن محمدپور ۱۷ ساله، ابراهیم مرادی ۱۸ ساله و محمدجواد عابدی ۱۷ ساله اسامی این نوجوانان است.

معلمان عدالت‌خواه گفته‌اند که از میان صدها بازداشتی، ده‌ها دانش‌آموز و کودک هنوز در بازداشت هستند و شماری از آن‌ها به کانون اصلاح و تربیت کودکان منتقل شده‌اند.

این تعداد نوجوان کشته و بازداشت‌شده در اعتراضات مردمی در ایران بی‌سابقه است.

سازمان عفو بین‌الملل یک ماه پس از آغاز اعتراضات آبان ۹۸ گزارش تازه‌ای از تعداد احتمالی کشته‌شدگان منتشر کرد. بر این اساس در جریان اعتراضات ماه گذشته دست‌کم ۳۰۴ نفر کشته و هزاران نفر هم در درگیری با مأموران امنیتی مجروح شده‌اند.

عفو بین‌الملل گفته است اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهند دست‌کم ۱۲ نوجوان در میان کشته‌شدگان بوده‌اند. این سازمان از جمله به محمد داستان‌خواه، که در مسیر بازگشت از مدرسه به خانه، در حالی که از کنار جمعیت معترض در شیراز رد می‌شد و بر اثر اصابت گلوله به قلب‌اش کشته شد، و همچنین علیرضا نوری، ۱۷ ساله، که در شهریار استان تهران کشته شد، اشاره کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل افزوده است که بازداشت‌شدگان در معرض خطر ناپدیدی قهری و شکنجه قرار دارند.

این در حالی است که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در جلسه مسئولان قضائی جمهوری اسلامی از عملکرد کارگروه ویژه رسیدگی به وضع بازداشتی‌های اعتراضات اخیر تقدیر کرد و از دادستان‌های تهران و شهرستان‌ها خواست تا وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند.

همزمان علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از تکمیل پرونده برخی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات آبان خبر داد و گفت پرونده برخی از آن‌ها به دادسرا ارسال شده است.

القاصی با اعلام این‌که «به زودی دادگاه این افراد برپا خواهد شد» گفت اولویت دستگاه قضائی برخورد با رهبران اعتراضات و «عناصر اصلی» است.

در حالی‌که آمار غیررسمی حاکی از بازداشت شمار زیادی از معترضان است، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه چندی پیش تعداد بازداشتی‌های تهران را تنها ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

تعدادی از مادران و بستگان جان‌باختگان سیاسی در ایران که فرزندان و نزدیکانشان در ۴۰ سال گذشته توسط نظام جمهوری اسلامی به قتل رسیده‌اند، در فراخوانی ۵ دی را به‌عنوان روز ادای احترام به کشته‌شدگان آبان ۹۸ اعلام کرده و از مردم خواسته‌اند به هر طریقی می‌توانند در این روز جنایات حکومت را محکوم کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.