ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامە مرگ‌ھای مشکوک دانشجویان در دانشگاەھای اهواز

پیکر بی‌جان دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در کلاس درس پیدا شد. وزیر بهداشت دستور پیگیری داد.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که دوشنبه ۲۵ آذر پیکر بی‌جان دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در کلاس درس پیدا شد. بر اساس گزارش سایت عصر جنوب شامگاه گذشته یکی از دانشجویان دختر ظاهراً در اثر خودکشی جان خود را از دست داد و صبح دوشنبه هم جنازه یک دانشجوی داروسازی در کلاس درس یافت شد.

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز (عکس: آرشیو)

به گزارش عصر جنوب فاطمه ارسطو، یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی‌شاپور اهواز که در سال ۱۳۹۱ آغاز به تحصیل کرده بود شامگاه یکشنبه ۲۴ آذر جان خود را به دلیل نامعلومی از دست داد. صبح دوشنبه ۲۵ آذر نیز جنازه ماجد سیاحی، دانشجوی داروسازی که در سال ۱۳۹۵ وارد دانشگاه شده بود در یکی از کلاس‌های درس یافت شد. علت مرگ او هم مشخص نشده است.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشکده علوم پزشکی اهواز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی مرگ این دو دانشجو را تأیید کرد. به گفته این مقام مسئول علت مرگ این دو دانشجو در  کمیته بحران در حال بررسی است.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت دوشنبه ۲۵ آذر در مصاحبه با خبرآنلاین در واکنش به مرگ‌های مشکوک دانشجویان دانشگاه اهواز گفت:

«اطلاع دقیقی درباره این موضوع هنوز در دست نداریم. وزارت بهداشت قطعا پیگیر این موضوع است. چون از ماه‌ها پیش وزیر بهداشت درباره بهداشت روان دانشجویان و جوانان هشدار داده بودند و در این زمینه تاکید ویژه‌ای دارند. درباره این خبر مرگ دو دانشجوی دانشگاه جندی‌شاپور هم وزیر بهداشت دستور شفاهی برای پیگیری این موضوع داده‌اند.»

در روزهای بعد از اعتراضات در مجموع ۱۵ دانشجو در اهواز خودکشی کرده‌اند که ظاهراً در دو مورد منجر به فوت شده است. دو هفته قبل نیز جنازه دو دانشجوی دانشگاه چمران در خوابگاه و در یکی از خیابان‌های اهواز یافت شد.

۸ آذر یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه پسران (خوابگاه علم الهدی) که در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کرد از خوابگاه خارج شد و روز بعد، پیکر بی‌جان او را در خیابان اول منطقه بوستان اهواز در یک ساختمان نیمه‌کتر یافتند. تا این لحظه علت دقیق مرگ او مشخص نشده است.

۱۲ آذر نیز یکی از دانشجویان پسر که در خوابگاه شهید علم الهدی زندگی می‌کرد و اهل شهرستان باغملک بود و در رشته زیست‌شناسی تحصیل می‌کرد، ساعت چهار بامداد خود را از درختان پشت خوابگاه حلق‌آویز کرد و درگذشت.

اهواز یکی از کانون‌های اعتراضات آبان ۹۸ بود.

سازمان حقوق بشر اهواز یکم آذر با انتشار بیانیه‌ای به نقل از منابع محلی که در اختیار دارد اعلام کرد که در اعتراضات سراسری که جمعه ۲۴ آبان در اعتراض به افزایش قیمت بنزین آغاز شد و به سرعت به یکصد شهر ایران سرایت کرد، در استان خوزستان، به ویژه  در شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، شوشتر، رامهرمز و شادگان دست‌کم ۶۰ تن از معترضان کشته شده‌اند. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از تجمعات اعتراضی در ۱۵ شهر این استان خبر داده بود.

۲۲ آذر در یکی از رودخانه‌های اهواز یک جسد یافت شد. معترضان می‌گویند این جسد متعلق به یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    آیا رواست که جوان دانشجو خود را بکشد، درحالیکه پیر مردی دیوانه‌ی 90 ساله که در رأس یکی از بالاترین مناسب حکومتی قرار دارد، تجدید فراش کند؟ درب چنین کشوری را با چنین دین و قوانینی باید گِل گرفت. به والله قسم که مرگ به از این زندگی و اسارت است.