ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بعد از فقط دو ساعت بارندگی در اهواز سیلاب جاری شد

آبگرفتگی خیابان‌ها در برخی مناطق اهواز به حدی است که برخی خودروها در محاصره آب قرار گرفتند.

در پی بارش باران که از عصر دوشنبه ۲۵ آذر در برخی شهرهای استان خوزستان، از جمله در اهواز، ابادان و ماهشهر آغاز شده، خیابان‌ها و معابر اهواز را مجدداً آب گرفت. آبگرفتگی خیابان‌ها در برخی مناطق اهواز به حدی است که برخی خودروها در محاصره آب قرار گرفتند و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز ناگزیر شد، برای نجات سرنشینان وارد عمل شود.

در اهواز بعد از فقط دو ساعت بارندگی سیلاب جاری شد

صبح دوشنبه ۲۵ آذر، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی‌ها در مناطق جنوبی استان از جمله در آبادان، ماهشهر و اهواز خبر داد. ساعتی بعد از آغاز بازندگی در اهواز، فاضلاب در بری از مناطق شهر بالا زد و سیل در خیابان‌ها جاری شد.

به گفته علیرضا عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، در مناطق شرق در کوی باهنر، رسالت، صادقیه و خیابان‌های سوم شعبان سیلاب جاری شده است.  بهارستان و بخشی از منطقه معین‌زاده در غرب شهر اهواز هستند در معرض خطر سیلاب قرار دارند، زیرا آب‌های سطحی شهرک دانشگاه و کوی پردیس به این مناطق سرریز می‌کنند.

شورای شهر اهواز طرحی را برای رفع آبگرفتگی معابر هنگام بارندگی تهیه کرده بود که اعتبار لازم به آن تخصیص نیافت. قرار بود با نصب پمپ و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ آبفا در مجاورت رودخانه یا کلکتورهای آبفا، ظرفیت تخلیه هنگام بارندگی بالا برود. این طرح اما عملی نشد و به این ترتیب در کمتر از دو ساعت بارندگی، سیلاب در برخی از خیابان‌های پر آمد و رفت اهواز جاری شد.

ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در مصاحبه با ایسنا از نجات سرنشینان هفت خودروی محاصره شده در آب و بارندگی خبر داد. بر همین اساس تعدادی از شهروندان اهوازی هم در روی پل طبیعت در بارش سنگین باران گرفتار شده‌اند.

گزارش از خسارت‌های جانی و مالی منتشر نشده است. برخی از شهروندان با انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که سیلاب وارد بعضی از خانه‌ها هم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.