ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی بازنشستگان، معلمان در همبستگی با بازنشستگان تحصن می‌کنند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان خواسته است در همبستگی با بازنشستگان، در مدارس تحصن کنند

بازنشستگان قصد دارند برای اعتراض به وضعیت معیشتی خود دوشنبه ۲ دی مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کنند. تجمع قبلی بازنشستگان روز ۱۹ آبان با دخالت ماموران امنیتی به خشونت کشیده و از ادامه آن جلوگیری شد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان خواسته است در همبستگی با بازنشستگان، در مدارس تحصن کنند.

تجمه اعتراضی بازنشستگان- عکس: رسانه های اجتماعی

حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بازنشستگان با درآمد حداقل زندگی می‌کنند. حداقل حقوق بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی یک‌ میلیون و ۵۸۵‌ هزار تومان است. این در حالی است هزینه سبد معاش در شهریور ماه از مرز ۸ میلیون تومان عبور کرده است.

«انجمن صنفی بازنشستگان کشوری» در فراخوان تجمع نوشته است:

«پیرو اطلاعیه قبلی به استحضار کلیه بازنشستگان فرهنگی، کشوری و تامین اجتماعی می‌رساند برای اعتراض به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازی حقوق و همچنین عدم اجرای رای دیوان محاسبات و همچنبن اعتراض به عدم افرایش حقوق سالیانه برابر نرخ تورم، ما بازنشستگان ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲ دی ماه مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار نموده و خواهان خواسته‌های قانونی مان می‌باشیم.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای به تاریخ ۲۶ آذر ۹۸ با اشاره به اعتراض و تجمعات مستمر بازنشستگان علیه فقر و سطح پائین زندگی‌ و تاکید آن‌ها بر گرفتن حق خود نوشته است آن‌ها بازایستادگانند نه بازنشستگان.

به نظر نویسندگان بیانیه، زندگی امروز بازنشستگان فرهنگی، زندگی پیش‌روی فرهنگیان و شاغلان است و نتیجه گرفته‌اند: «پس ضروری است که به یاری این عزیزان و آینده‌ی تمام نمای خود بشتابیم.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از معلمان خواسته است زنگ دوم روز دوشنبه دوم دی را در همه مقاطع تحصیلی از رفتن به کلاس درس خودداری کرده و در دفتر مدرسه تحصن کنند.

آن‌ها خطاب به مسئولان افزوده‌اند:

«در پایان به مسئولان ارشد نظام و نیروهای امنیتی گوشزد می‌نماییم شما که مدعی به رسمیت شناختن اعتراضات مسالمت‌آمیز هستید و همه روزه در خبرهای تصویری صداوسیما از اعتراضات به حق سایر کشورها داد سخن می‌رانید، از رویه گذشته خود دست بردارید و اعتراضات را با کشتار، سرکوب و زندان جواب ندهید. اگر قرار بود مردم و فرهنگیان با این سرکوب‌ها از حقوق خود دست بردارند، بعد از سرکوب تجمعات و تحصن‌ها در طول این سال‌ها، فرهنگیان باید مرعوب شده و دست از مطالبه‌گری بر می‌داشتند اما بدانید که امروز جنبش معلمان بالنده‌تر و مصمم‌تر از قبل برای تحقق عدالت، آزادی و رفع تبعیض و فقر پا به میدان نهاده‌است.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ نیز اشاره و تاکید کرده است:

«آری! امروز اگرچه بخاطر سرکوب وضعیت معیشتی اکثریت جامعه و جانباختن دانش‌آموزان و جوانانمان داغداریم، اما از این زخم ها‌، آزادی جوانه خواهد زد و صدای دادخواهی و عدالتخواهی ما تکثیر خواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.