ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا در تدارک استیضاح ترامپ

هزاران نفر در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌هایی با شعار «ما پادشاه نمی‌خواهیم» شرکت کردند. ترامپ خطاب به تاریخ نامه‌ نوشت.

آمریکا خود را برای استیضاح رئیس جمهوری آماده می‌کند. در آستانه رأی‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ، هزاران نفر در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌هایی شرکت کردند. آمریکا به دو پاره تقسیم شده است: نیمی خواهان استیضاح ترامپ هستند و نیمی دیگر با استیضاح رئیس جمهوری مخالف‌اند. ترامپ از استیضاح به عنوان «تهاجم به دموکراسی» نام برد و برای نانسی پلوسی نامه نوشت با این هدف که در تاریخ باقی بماند.

شامگاه سه‌شنبه ۱۷ دسامبر/ ۲۶ آذر: در آستانه رأی‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ، هزاران نفر در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌هایی شرکت کردند

به گزارش الجزیره  شامگاه سه‌شنبه ۱۷ دسامبر/ ۲۶ آذر، قبل از آغاز جلسه رأی‌گیری کنگره درباره استیضاح رئیس جمهوری آمریکا به اتهام سوءاستفاده از قدرت و جلوگیری از تحقیقات، گردهمایی‌ها و تجمعاتی در واشنگتن، نیویورک، سنت پل، مینه‌سوتا، فونیکس و آریزونا برگزار شد. معترضان خواهان استیضاح ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت سیاسی در ماجرای اوکراین‌اند. «آمریکا پادشاه نمی‌خواهد» و «هیچکس فراتر از قانون نیست» از پلاکاردهایی بود که تظاهرکنندگان به دست داشتند.

Raleigh, North Carolina#DemCast #DemCastNC #NobodyIsAboveTheLaw #ImpeachmentEve #impeachmentMarch #NotAboveTheLaw pic.twitter.com/UBCrJGitdf\n— Red T Raccoon (@RedTRaccoon) December 18, 2019

در همان حال کنگره آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه ۱۸ دسامبر/ ۲۷ آذر تشکیل جلسه می‌دهد که استیضاح رئیس جمهوری را به رأی بگذارد. دموکرات‌ها اکثر کرسی‌های کنگره را در اختیار دارند. انتظار می‌رود که رأی‌گیری جناحی باشد.

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده سه‌شنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر موارد اتهامی رسمی علیه دونالد ترامپ را اعلام کردند و رئیس‌جمهوری آمریکا را به «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی بر سر راه تحقیقات کنگره» متهم کردند.  تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین انجام شد که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دموکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.

ترامپ این اتهامات را رد کرده است. رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۷ دسامبر/ ۲۶ آذر در نامه‌ای شدیدالحن به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات‌ها را به «تضعیف دموکراسی از طریق تلاش برای استیضاح رئیس جمهوری» متهم کرد:

«این نامه را برای ابراز محکم‌ترین اعتراض خودم به جنگ حزبی استیضاح که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا آن را به راه انداخته‌اند می‌نویسم. این استیضاح سوءاستفاده‌ای بی‌سابقه و غیرقانونی از قدرت توسط قانونگذاران دموکرات است و در طول نزدیک به دو قرن و نیم تاریخ قانون‌گذاری آمریکا نظیر نداشته است.»

ترامپ در ادامه این نامه نوشت:

«این نامه را برای تاریخ نوشته‌ام تا نظرم به شکل دائمی و پاک‌نشدنی ثبت شود.»

— ASHLEY VELEZ (@Its_Velez) December 17, 2019

پلوسی در نامه‌ای از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواست از «قانون اساسی آمریکا در برابر دشمنانش در خارج و داخل کشور» حمایت و دفاع کنند.

بر اساس یک نظرسنجی، ۴۹,۶ درصد از مردم آمریکا از استیضاح رئیس جمهوری حمایت می‌کنند. ۴۷,۶ درصد با استیضاح مخالف‌اند.

رأی‌گیری اسیضاح چهارشنبه رأس ساعت ۹ صبح به وقت محلی بعد از شش ساعت بحث و گفت‌وگو برگزار می‌شود. اگر کنگره به استیضاح رأی دهد، ترامپ سومین رئیس جمهوری آمریکاست که استیضاح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.