ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: افغانستان همچنان خطرناک‌ترین کشور برای کودکان است

یونیسف در گزارشی گفته است که در سال جاری میلادی میزان تلفات کودکان در جنگ افغانستان در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است و روزانه ۹ کودک در افغانستان کشته و یا معلول می‌شوند.

یونیسف در گزارش تازه‌ای افغانستان را همچنان خطرناک‌ترین کشور جهان برای کودکان دانسته و گفته است روزانه به‌طور میانگین ۹ کودک در افغانستان کشته و یا معلول می‌شوند.

کودکان افغانستان ـ عکس از آرشیو

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش تازه‌ای از وضعیت کودکان در افغانستان ارائه داد. بر اساس این گزارش، سال ۲۰۱۹ میلادی مرگ‌بارترین سال برای کودکان افغان بوده و میزان تلفات کودکان در جنگ افغانستان در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

یونیسف با بیان این‌که روزانه به‌طور میانگین ۹ کودک در ناامن‌ترین بخش‌های افغانستان کشته و یا معلول می‌شوند، افزوده است در سال جاری میلادی ۶۳۱ کودک در افغانستان کشته و یک هزار و ۷۳۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی شش هزار و ۵۰۰ کودک در افغانستان کشته  و ۱۵ هزار کودک زخمی شده‌اند.

ابوبکر کامپو، نماینده یوینسف در افغانستان از تمامی طرف‌های جنگ خواست که «وارد گفت‌وگوهای صلح شوند و صلح را ممکن سازند». او گفت: «وضعیت کودکان افغانستان در پنج سال آینده در صورتی بهتر خواهد شد که گفت‌وگوهای صلح نتیجه‌بخش باشد.»

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به گزارش یونیسف گفته است که عامل ۹۷ درصد تلفات غیرنظامیان به‌ویژه کودکان، گروه طالبان است. رحیمی در یک پیام ویدیویی گفت انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای و حملات انتحاری از سوی افراد وابسته به طالبان همواره از غیرنظامیان و کودکان قربانی گرفته است.

یونیسف در گزارش خود همچنین آورده است که ۳,۷ میلیون کودک واجد شرایط در افغانستان به مدرسه نمی‌روند و  ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند.

در بخشی دیگری از گزارش آمده است که در سراسر افغانستان دست‌کم یک دختر از سه دختر در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده است. براساس این گزارش، کودکان پسر نیز از سوءاستفاده جنسی در امان نیستند و گروه‌های مسلح پسران جوان را به‌عنوان رقاصه یا انجام فعالیت‌های جنسی به کار می‌گمارند. ۳۰ درصد کودکان افغانستان نیز «کار کودکان» محسوب می‌شوند.

ابوبکر کامپو از پارلمان افغانستان خواست تا قانون حمایت از کودکان را تصویب کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.