ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند

اصلاح‌طلبان می‌گویند مجلس بعد از اعتراضات آبان ۹۸ از اعتبار ساقط شده است. حتی چهره‌های کمتر شناخته‌شده اصلاح‌طلب هم رغبتی به ثبت‌نام در انتخابات مجلس ندارند.

همانطور که انتظار می‌رفت، صلاحیت گروهی از اصلاح‌طلبان شاخص تأیید نشد. اصلاح‌طلبان می‌گویند مجلس بعد از اعتراضات آبان ۹۸ از اعتبار ساقط شده است. حتی چهره‌های کمتر شناخته‌شده اصلاح‌طلب هم رغبتی به ثبت‌نام در انتخابات مجلس ندارند.

گروهی از کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری امنیتی فارس صلاحیت برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند تأیید نشده است. بر این اساس، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و عضو سابق حزب منحل شده مشارکت از جمله این فعالان سیاسی اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها برای هیئت اجرایی احراز نشده است. از میان این چهره‌ها، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب عدم احراز صلاحیت شدن خود را تائید کرده است.

احمد جنتی، رئیس شورای نگهبان چهارشنبه ۲۰ آذر در سخنانی در حضور همه‌ اعضای فقیه و حقوقدان این شورا اعلام کرد که بیش از ۱۶ هزار نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس شورای نگهبان از اعضای هیات‌های اجرایی در سراسر کشور خواست که در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از نظر فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت «مسامحه‌ای» نشود.

محمود میرلوحی، سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان جمعه هفته گذشته در مصاحبه با ایسنا  از فضای سرد انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گفته میرلوحی اصلاح‌طلبان حتی درخواست محمد خاتمی برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس را اجابت نکردند:

«تا جایی که می‌دانم حتی وقتی آقای خاتمی به عده‌ای گفتند تا در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند هم آنان حاضر نشدند ثبت‌نام کنند. نه فقط اصلاح‌طلبان که حضور اصولگرایان هم سرد بود، لاریجانی و امثال او نیامدند.»

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی درباره بی‌میلی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:

«با وجود درخواست رئیس دولت اصلاحات، برخی از شخصیت‌ها حاضر به نامزد شدن نشدند و دلیل آن‌ها نیز این بود که علاوه بر نظارت استصوابی که همواره مانعی برای حضور اصلاح‌طلبانه با وزن واقعی‌شان است، دیگر از نگاه مردم مجلس فاقد کارکرد است.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۶ آبان با حمایت از تصمیم سران قوا برای افزایش قیمت بنزین، مجلس را از کار انداخت و سپس با قطع اتصال ایران به شبکه اینترنت سرکوب اعتراضات در بیش از یکصد شهر ایران کلید خورد. باقی‌مانده اعتبار مجلس نیز به این ترتیب از دست رفت. ناصری در ادامه مصاحبه با رسانه‌‌های داخلی گفت:

«فعالان سیاسی شاخص اصلاح‌طلب بر این باور هستند که قوه مقننه، در پی حوادث اخیر اندک اعتباری را که داشت، اکنون از دست داده است. با این وجود، برنامه کلان اصلاح‌طلبان این بود که در انتخابات اسفند ماه، چهره‌هایی از میان نسل جدید خود را برای انتخابات مجلس نامزد کنند تا شاهد نوعی چرخش قدرت در دورن حلقه داخلی اصلاحات باشیم اما متاسفانه در این حوزه نیز شاهد بودیم که افرادی بسیار اندک خود را نامزد کردند.»

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طوسی قزوینی

    هموطن های عزیز بهترین راه مبارزه با این رژیم : روز انتخابات از خانه هایتان بیرون نروید و رای ندهید و گول اصلاح طلب ها را نخورید اینها همه یکی هستند