ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام همبستگی ۱۴۰ فعال زن با معترضان و هشدار نسبت به وضع زندان‌ها: کهریزک دیگری در راه است

فعالان زن سیاست‌های اقتصادی حکومت را مسبب استثمار نیروی کار، بیکاری و محرومیت از خدمات اجتماعی دانستند و خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان و محاکمه آمران و عاملان کشتار شدند.

گروهی از فعالان حقوق زنان با انتشار بیانیه‌ای به سرکوب و کشتار در جریان اعتراضات آبان ۹۸ اعتراض کردند. امضاکنندگان این بیانیه نسبت به وضع زندان‌های رسمی و غیررسمی هشدار دادند و اعلام کردند که ممکن است فاجعه دیگری مانند کهریزک در سال ۸۸ اتفاق بیفتد.

آبان ۱۳۹۸: صحنه‌ای از اعتراضات گسترده به افزایش قیمت بنزین در ایران
صحنه‌ای از اعتراضات گسترده به افزایش قیمت بنزین در ایران

فعالان زنان در این بیانیه که در اعلام همبستگی با معترضان به امضای ۱۴۰ نفر رسیده است، سیاست‌های اقتصادی حکومت را مسبب استثمار نیروی کار، بیکاری و محرومیت از خدمات اجتماعی دانستند و خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان و محاکمه آمران و عاملان کشتار شدند:

«ما جمعی از فعالان زنان در ایران ضمن اعلام همبستگی با مبارزات و اعتراضات اخیر علیه شرایط فلاکت‌بار اقتصادی اعلام می‌داریم اعتراض خیابانی در ایران نیز همچون همه دنیا حق مردم و سرکوب مردم به هر بهانه‌ای محکوم است. ما خواهان آزادی بی‌قید شرط تمامی زندانیان سیاسی به‌خصوص بازداشت‌شدگان اخیر و دسترسی آزاد همه بازداشت‌شدگان به وکیل هستیم. ما همچنین ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان از آنان می‌خواهیم تا بر فضای ترس و تهدید فائق شده و شجاعانه خواهان محاکمه آمران و عاملان قتل عزیزان خود باشند و برای تحقق این خواسته خود را در کنار آنان می‌بینیم.»

اعتراضات به افزایش قیمت بنزین ۲۴ آبان در اهواز و سیرجان و مشهد آغاز شد و به زودی به بیش از یکصد شهر ایران سرایت کرد. پس از آنکه علی خامنه‌ای یکشنبه ۲۷ آبان از تصمیم فراقانونی سران قوا برای افزایش قیمت بنزین حمایت کرد، مجلس شورای اسلامی از کار افتاد و با قطع اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت، کشتار کلید خورد. از تعداد کشته‌شدگان و بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست. عفو بین‌‌الملل تعداد کشته‌ها را ۳۰۴ نفر تخمین زده و تعداد بازداشتی‌ها هم بیش از هشت هزار نفر برآورد شده است. فعالان زن در بیانیه خود نسبت به وضع زندان‌های رسمی و غیررسمی هشدار داده‌اند:

«وضعیت زندان‌های رسمی حکومت که تحت نظارت سازمان زندان‌ها قرار دارد بنا بر اظهارات زندانیان غیر انسانی است و این شرایط در زندان‌های غیررسمی به مرز فاجعه خواهد رسید، همان‌طور که در سال ۸۸ افشای کهریزک نشان دهنده عمق فاجعه بود.»

میرحسین موسوی، نخست‌وزیر سابق و از رهبران جنبش سبز کشتار معترضان در آبان ۹۸ را با کشتار میدان ژاله در صدر انقلاب مقایسه کرده است. کانون نویسندگان ایران و گروهی از هنرمندان هم با بیانیه‌ای که به «صدای آبان» شهرت دارد با معترضان اعلام همبستگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.