ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ميراث فرهنگی کرمان: آثار تاريخی در دولت خاتمی به غارت رفت

<p>يک مقام سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان کرمان گفت آثار تاريخی اين استان در دولت محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران &quot;غارت شده است.&quot;</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی افضلی، مدير فرهنگی اداره کل ميراث فرهنگی استان کرمان شامگاه دوشنبه ششم شهريور ۱۳۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: &quot;در دولت هشتم (دولت دوم محمد خاتمی) بسياری از آثار تاريخی و باستانی استان کرمان به واسطه سوء&zwnj;مديريت&zwnj;ها به غارت رفت.&quot;</p> <p><br /> وی درباره اين اتهام توضيح بيشتری نداده است. در عين حال کارشناسان و فعالان ميراث فرهنگی می&zwnj;گويند در دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد به دليل تغييرات پی در پی در مديريت سازمان ميراث فرهنگی و انتقال ساختمان&zwnj;های اداری اين سازمان به شيراز و اصفهان، ميراث فرهنگی &quot;بيشترين آسيب را ديده است.&quot; </p> <blockquote> <p>فعالان ميراث فرهنگی: در چند سال اخير، سازمان ميراث فرهنگی در حفظ، احيا و نگهداری محوطه&zwnj;ها و آثار تاريخی ايران به شدت ضعيف عمل کرده است</p> </blockquote> <p>به گفته اين فعالان، در چند سال اخير، سازمان ميراث فرهنگی در حفظ، احيا و نگهداری محوطه&zwnj;ها و آثار تاريخی ايران &quot;به شدت ضعيف عمل کرده&quot; و حتی در زمان انتقال بخش&zwnj;هايی از سازمان ميراث فرهنگی به شيراز و اصفهان، بسياری از پرونده&zwnj;ها و تحقيقات باستان&zwnj;شناسان &quot;گم شده است.&quot;</p> <p><br /> افضلی همچنين گفت در دولت&zwnj;های نهم و دهم، حفاری&zwnj;های &quot;غيرمجاز&quot; در آثار تاريخی ايران &quot;به صفر رسيده است.&quot;</p> <p><br /> اين مقام سازمان ميراث فرهنگی کرمان در حالی شمار حفاری&zwnj;های &quot;غيرمجاز&quot; را صفر اعلام کرده که در اين مدت خبرهايی درباره &quot;حفاری&zwnj;های گسترده و غيرمجاز&quot; در محوطه&zwnj;های تاريخی اين استان و ساير شهرهای ايران منتشر شده است.</p> <p><br /> در آخرين نمونه خبرگزاری ميراث فرهنگی هفته گذشته گزارش داد تپه تاريخی قلعه دختر بياض شهرستان انار در استان کرمان از سوی &quot;سارقان&quot; مورد &quot;حفاری&zwnj;های غيرمجاز&quot;&zwnj; قرار گرفته است.</p> <p><br /> به گزارش خبرگزاری ميراث فرهنگی &quot;روی اين تپه ده&zwnj;ها سفال شکسته&zwnj;شده وجود دارد که به نظر می&zwnj;&zwnj;رسد در حفاری&zwnj;های غيرمجاز سارقانی که به دنبال اشيای فلزی و سکه بوده&zwnj;اند، اين سفال&zwnj;ها را از دل خاک در آورده و روی زمين ريخته&zwnj;اند.&quot;</p> <p><br /> &nbsp;</p>

يک مقام سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان کرمان گفت آثار تاريخی اين استان در دولت محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران "غارت شده است."

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی افضلی، مدير فرهنگی اداره کل ميراث فرهنگی استان کرمان شامگاه دوشنبه ششم شهريور ۱۳۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: "در دولت هشتم (دولت دوم محمد خاتمی) بسياری از آثار تاريخی و باستانی استان کرمان به واسطه سوء‌مديريت‌ها به غارت رفت."

وی درباره اين اتهام توضيح بيشتری نداده است. در عين حال کارشناسان و فعالان ميراث فرهنگی می‌گويند در دولت محمود احمدی‌نژاد به دليل تغييرات پی در پی در مديريت سازمان ميراث فرهنگی و انتقال ساختمان‌های اداری اين سازمان به شيراز و اصفهان، ميراث فرهنگی "بيشترين آسيب را ديده است."

فعالان ميراث فرهنگی: در چند سال اخير، سازمان ميراث فرهنگی در حفظ، احيا و نگهداری محوطه‌ها و آثار تاريخی ايران به شدت ضعيف عمل کرده است

به گفته اين فعالان، در چند سال اخير، سازمان ميراث فرهنگی در حفظ، احيا و نگهداری محوطه‌ها و آثار تاريخی ايران "به شدت ضعيف عمل کرده" و حتی در زمان انتقال بخش‌هايی از سازمان ميراث فرهنگی به شيراز و اصفهان، بسياری از پرونده‌ها و تحقيقات باستان‌شناسان "گم شده است."

افضلی همچنين گفت در دولت‌های نهم و دهم، حفاری‌های "غيرمجاز" در آثار تاريخی ايران "به صفر رسيده است."

اين مقام سازمان ميراث فرهنگی کرمان در حالی شمار حفاری‌های "غيرمجاز" را صفر اعلام کرده که در اين مدت خبرهايی درباره "حفاری‌های گسترده و غيرمجاز" در محوطه‌های تاريخی اين استان و ساير شهرهای ايران منتشر شده است.

در آخرين نمونه خبرگزاری ميراث فرهنگی هفته گذشته گزارش داد تپه تاريخی قلعه دختر بياض شهرستان انار در استان کرمان از سوی "سارقان" مورد "حفاری‌های غيرمجاز"‌ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ميراث فرهنگی "روی اين تپه ده‌ها سفال شکسته‌شده وجود دارد که به نظر می‌‌رسد در حفاری‌های غيرمجاز سارقانی که به دنبال اشيای فلزی و سکه بوده‌اند، اين سفال‌ها را از دل خاک در آورده و روی زمين ريخته‌اند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.