ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» به حکم‌های سنگین صادره برای فعالان کارگری هفت‌تپه

فوری و بدون قید و شرط به آزار مدافعان حقوق بشر در ایران خاتمه داده شود

حکم [این فعالان] گویا با «هدف مجازات آنها به‌خاطر دفاع از حقوق کارگران» صادر شده؛ دولت‌مردان ایران فورا و بدون قید و شرط به آزار این متهمان و نیز کلیه‌ی مدافعان حقوق بشر در ایران خاتمه دهند.

«برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» که حاصل همکاری «فدراسیون بین‌المللی جامعه‌ها‌ی حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، در بیانیه‌ای احکام صادره برای پرونده متهمان نیشکر هفت‌تپه را محکوم و نسبت به آزار قضایی سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، عسل محمدی و محمد خنیفر ابراز نگرانی کرد.

سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز اللهیاری و امیر امیرقلی، عسل محمدی، و محمد خنیفر

در بیانیه ۱۸ دسامبر / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» نوشته شده است:

«بر اساس اطلاعات دریافتی، روز ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۳ آذر ۱۳۹۸) دادگاه تجدید نظر حکم محکومیت این هفت مدافع حقوق بشر را به اتهام «گردهمایی و تبانی علیه امنیت ملی» (ماده‌ی ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) تایید کرد و هر یک را به پنج سال زندان محکوم کرد. این هفت مدافع حقوق بشر به‌خاطر فعالیت‌ها‌ی سندیکایی یا گزارش‌دهی درباره‌ی این گونه فعالیت‌ها‌ در چارچوب اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در شوش، استان خوزستان در جنوب غربی ایران، محکوم شده‌اند.»

بیانیه این نهاد مدافع حقوق بشر در ادامه افزوده است این حکم گویا با «هدف مجازات آنها به‌خاطر دفاع به‌حق آنها از حقوق کارگران» صادر شده و در ادامه از دولت‌مردان ایران خواسته است فورا و بدون قید و شرط به آزار این متهمان و نیز کلیه‌ی مدافعان حقوق بشر در ایران خاتمه دهند.

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر همچنین از نهادها و فعالان حقوق بشر خواسته است با ارسال نامه به دولتمردان ایران و نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی در خارج کشور از آن‌ها بخواهند سلامت روانی و جسمی متهمان ذکر شده و سایر مدافعان حقوق بشر را تضمین کنند، اتهام‌ها علیه این فعالان را لغو کنند، درباره‌ی شکنجه‌ی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در زندان تحقیقات فوری و شفافی را سازمان دهند و به موازین حقوق بشر پایبند باشند.

بر اساس احکام دادگاه تجدیدنظر که برای متهمان پرونده بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و دو تن از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های روز کارگر صادر شد، همگی به شکل غیابی به پنج سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی» محکوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.