ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کارگزاران: شورای نگهبان کاره‌ای نیست

حسین مرعشی می‌گوید چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، هرکس که جزء نیروهای ارزشی وفادار به نظام و سیاست‌ها نباشد، نمی‌تواند در انتخابات نقشی ایفا کند. او می‌گوید شورای نگهبان مجری سیاست‌ها است.

حسین مرعشی، عضو شاخص حزب کارگزاران می‌گوید اگر نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی در میان اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در انتخابات آینده به صحنه نیایند و ثبت‌نام نکنند، «فاجعه است». او در همین حال می‌گوید هرکس که جزء نیروهای ارزشی وفادار به نظام و سیاست‌ها نباشد، نمی‌تواند در انتخابات نقشی ایفا کند و شورای نگهبان در این میان تنها مجری سیاست‌هاست و تصمیم‌گیر نیست.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره انتخابات مجلس یازدهم گفت: «اگر نیروهای توانمند، با تجربه، امین و وفادار به جمهوری اسلامی در جناح اصلاح‌طلب یا در جناح اصول‌گرا به صحنه نیایند و ثبت‌نام نکنند، فاجعه است.»

مرعشی با بحرانی دانستن وضعیت کشور خواهان شرکت چهره‌های جناح‌های مختلف در انتخابات شد و افزود: «اصلاً مسئله اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نیست، الان هر کس که جزء نیروهای ارزشی وفادار به مجموعه نظام و سیاست‌ها نباشد، نمی‌تواند در عرصه انتخابات خیلی نقش آفرینی کند چه اصلاح‌طلب باشد و چه اصول‌گرا، این را باید توجه کرد.»

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس ۱۰ تا ۱۷ آذرماه انجام شد.

اختلاف نظر بر سر شرکت در انتخابات مجلس از ماه‌های گذشته در میان اصلاح‌‌طلبان وجود داشت. برخی همچون سعید حجاریان از «شرکت مشروط» در انتخابات سخن گفته‌اند و برخی همچون محمد خاتمی از شرکت کامل اصلاح‌طلبان دفاع کرده‌اند. گروهی دیگر مانند ابوالفضل قدیانی انتخابات را تحریم کرده‌اند.

گروهی از اصلاح‌طلبانی که خواهان شرکت در انتخابات هستند در ماه‌های گذشته رایزنی‌هایی را با شورای نگهبان آغاز کردند و در آخرین روز ثبت‌نام برای کاندیداتوری مجلس، به مراکز ثبت‌نام هجوم بردند.

با این حال حسین مرعشی درباره رایزنی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان گفت: «اصلاً شورای نگهبان تصمیم‌گیر نیست. شورای نگهبان مجری سیاست‌ها است.»

با گذشت نزدیک به دو هفته از آخرین روز ثبت‌نام کاندیدا‌ها در انتخابات خبرگزاری فارس از رد صلاحیت گروهی از اصلاح‌طلبان توسط هیئت‌های اجرایی وزارت کشور خبر داد و نوشت شماری از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، آذر منصوری و امیر آریا زند، دو عضو شورای مرکزی این حزب، عماد بهاور، رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی و جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، رد صلاحیت شده‌اند. علی اکبری و بهرام پارسایی نمایندگان اصلاح‌طلب شیراز نیز رد صلاحیت شده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پیش از این از ثبت‌نام «بدون محابا» و گسترده در انتخابات انتقاد کرده بود.

حسین مرعشی همچون دیگر اصلاح‌طلبانِ مدافع شرکت در انتخابات، مردم را از «نبود جمهوری اسلامی» ترساند و گفت: «در نبود جمهوری اسلامی، ایران در یک سیاه چاله خواهد افتاد که اصلاً معلوم نیست کی بتواند سر در بیاورد، مگر الان نمی‌توانیم سرنوشت لیبی را ببینیم؟ مگر ۴۵ سال جنگ افغانستان را نمی‌توانیم ببینیم؟ مگر ناامنی‌ها و بحران‌های عراق بعد از آن دیکتاتور خبیث، صدام را نمی‌توانیم ببینیم؟»

او افزود: «جمهوری اسلامی نباید به سمتی برود که جامعه رادیکال بشود؛ این اشتباه است. ما باید همه دوستانمان را دعوت کنیم.»

عبدالرضا رحمانی فضلی چهارشنبه ۲۷ آذر اعلام کرد که ۱۶ هزار و ۳۳ نفر نامزد انتخابات شده و ۸۴۸ نفر نیز انصراف داده‌اند. او گفت پرونده ۱۵ هزار و ۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و ۹۱,۲ درصد نامزدها تأیید صلاحیت شدند.

انتخابات مجلس یازدهم در حالی برگزار می‌شود که ایران در آبان‌ماه شاهد سرکوب شدید مردم معترض بود. سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود از کشته شدن دست‌کم ۳۰۴ نفر در این اعتراضات خبر داد. مسئولان حکومتی خود از بازداشت هزاران نفر سخن گفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر راست گفتار

    اینهائی که به اسم اصلاح طلب و معتمدین سابق مردم" حمایت از رهبر را بزبان نمی اورند و برای تشویق مردم جهت حضور در انتخابات* ایران را بهانه میکنند بیایند توضیح بدهند که ایا مملکت ایران فقط مسئولیتش با ستمدیدگانی بنام مردم ایران است و ستم پیشگان که بنام دولتمرد دارند بلا سر مردم می اورند خاک ایران را خاک خو دشان نمیدانند؟ اگر اینطور است و انها هیچگونه احساسی به این اب و خاک ندارند چطور صلاحیت دارند که اختیار دار این اب و خاک باشند؟ بجای اینکه فکر مجلس ابدوغ خیاری بی خاصیت اینده باشیم که یه وقت خدا نکرده بدست همپالکیهای لات و لوت رهبری نیفتد بهتر است چاره ای بیندیشیم که مملکت را از دست دشمنان ان نجات دهیم !