ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار کارون: کوت عبدالله شبکه فاضلاب ندارد، باز هم آبگرفتگی خواهیم داشت

به گفته معصومه خنفری، در حال حاضر در منطقه‌ بین درویشیه و کوی منتظری نیز به دلیل وجود اراضی خالی، آبگرفتگی وجود دارد اما منازل این مناطق دچار آبگرفتگی نیستند.

فرماندار کارون با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در مناطق مختلف پس از بارندگی چند روز گذشته اهواز گفت با توجه به اینکه کوت‌عبدالله شبکه فاضلاب ندارد، باز با آبگرفتگی مواجه خواهد شد.

عکس از آرشیو

معصومه خنفری گفت:

«مجبور هستیم فاضلاب تولیدی خانگی را بلافاصله و درجا جمع‌آوری کنیم.»

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصومه خنفری روز شنبه ۳۰ آذر ماه در خصوص تخلیه آبگرفتگی در مناطق مختلف کارون با اشاره به آغاز عملیات تخلیه فاضلاب از روز ۲۶ آذر ماه گفت:

«آب از مناطق گاومیش‌آباد و کوت عبدالله تخلیه شده است اما برخی از مناطق که سطح پایینی دارند، به دلیل اینکه در این ایام آب سفره‌های زیرزمینی بالا آمده است با مشکل مواجه هستند و آب از زیر زمین به داخل منازل نشت می‌کند. این وضعیتی است که مدت‌هاست با آن مواجهیم و در این بارندگی تشدید شده است.

به گفته خنفری، در حال حاضر در منطقه‌ بین درویشیه و کوی منتظری نیز به دلیل وجود اراضی خالی، آبگرفتگی وجود دارد اما منازل این مناطق دچار آبگرفتگی نیستند.

مهر ماه امسال عباس حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب اهواز، پس از فوران چاه‌های فاضلاب منطقه کوی مدرس (خروسیه) اهواز و در واکنش به اعتراضات صورت گرفته از سوی اهالی کوی مدرس، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای شرکت آبفا و شهرداری اهواز صادر کرده بود و از این دو نهاد خواسته بود هر چه سریع‌تر مشکل سیستم فاضلاب کوی مدرس و دیگر نقاط شهر اهواز را حل کنند.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اما روز ۲۶ آذر ماه در زمینه معضل آبگرفتگی در شهر اهواز اعلام کرد تنها طی سه ساعت بارش باران، نقاط زیادی در شهرهای اهواز و کارون دچار آبگرفتگی شده است.

او گفت سیستم دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز موجود نیست و بخش زیادی از سیستم فاضلاب دچار فرسودگی است و بخش دیگر نیز تنها کشش دفع فاضلاب را دارد.

شریعتی در همین راستا خبر از آمادگی برخی دستگاه‌های امداد‌رسانی و اجرایی برای انتقال و اسکان شهروندان در مکان‌های امن در شهر کارون داده بود.

استاندار خوزستان اوایل مهرماه امسال درباره سوء مدیریت در بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوزستان گفته بود:

«تکمیل نشدن و عدم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب اهواز در ۱۵ سال گذشته نه به دلیل کمبود اعتبار، بلکه ناشی از سوءمدیریت بوده است.»

پیشتر عده‌ای از فعالان محیط زیست در خوزستان در نامه‌ای از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواسته‌ بودند درباره حل معضل فاضلاب در اهواز دستور مستقیم صادر کند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.