ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی تهران با آزادی مشروط و مرخصی نرگس محمدی و نازنین زاغری مخالفت کرد

در شرایطی که هر دو زندانی مشمول آزادی مشروط می‌شوند، دادستانی تهران درخواست وکیل آنها را رد کرده است.

محمود بهزادی‌راد، وکیل نازنین زاغری و نرگس محمدی که در زندان اوین نگهداری می‌شوند، به خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: دادستانی تهران با آزادی مشروط این دو زندانی مخالفت کرده است.

نازنین زاغری، کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز، فروردین سال ۱۳۹۵ در سفر به ایران بازداشت شد. او به اتهام «تلاش برای براندازی»، به پنج‌ سال حبس محکوم شده ‌است. زاغری و وکیل او اتهام‌های مطرح شده را رد کرده‌اند.

روزنامه گاردین یکم مهر ماه نوشته بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت بریتانیا پیشنهاد داده بود که در ازای آزادی نازنین زاغری بدهکاری ۴۰ ساله این کشور به جمهوری اسلامی را خواهد پرداخت اما چون این کار را نکرد زاغری در زندان ماند.

او بر اساس قانون مجازات ایران می‌تواند در صورت موافقت مسئولان قوه قضاییه به صورت مشروط از زندان آزاد شود.

بهزادی راد اما گفت که دادستانی درخواست آزادی مشروط و مرخصی نازنین زاغری و نرگس محمدی را لغو کرده است.

نرگس محمدی از اردیبهشت ۱۳۹۴ با شکایت وزارت اطلاعات بازداشت و از آن زمان با وجود بیماری در زندان نگهداری می‌شود و مسئولان زندان اوین بارها مانع تماس تلفنی او با دو فرزندش شده‌اند.

به گفته بهزادی‌راد او شش سال و هشت ماه از دوره محکومیت ۱۰ ساله خود را سپری کرده و طبق قانون می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند. درخواست وکیل او برای آزادی مشروط اما از سوی دادستانی تهران رد شده است.

بهزادی راد گفت که دادستانی تهران درخواست مرخصی دو موکلش را هم رد کرده است. دادستانی در شرایطی با مرخصی نرگس محمدی مخالفت کرد که به گفته وکیلش «قرار بود به او مرخصی داده شود و حتی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده موافقت کرده بود».

نرگس محمدی و نازنین زاغری هر دو در زندان از بیماری رنج می‌برند و به درمان و مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.