ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آزمایش‌های موفقیت‌آمیز روسیه برای جدایی از شبکه جهانی اینترنت»

دولت روسیه اعلام کرد که شبکه «اینترنت ملی» روسیه موسوم به RuNet با موفقیت آزمایش شد.

دولت روسیه اعلام کرده است که برای جدایی از اینترنت جهانی یک سلسله آزمایش را با موفقیت به ثمر رسانده است. این آزمایش‌ها از هفته گذشته آغاز شد و سازمان‌های دولتی روسیه، فراهم‌کنندگان محلی خدمات اینترنتی و شرکت‌های اینترنتی روسی در آن شرکت داشته اند.

لوگوی رونت، اینترنت ملی روسیه/ عکس از Dmitry Rozhkov

آزمایش‌های روسیه برای جدایی از اینترنت با این هدف انجام شده که میزان قابلیت زیرساخت اینترنت ملی روسیه (موسوم به RuNet) برای عملکرد بدون اتصال به اینترنت جهانی آزموده شود.

با مسیریابی مجدد تردد اینترنتی روسیه به صورت داخلی، اینترنت ملی این کشور بزرگترین اینترانت جهانی محسوب می‌شود.

دولت روسیه بدون اطلاع‌رسانی در باره جزییات درباره این آزمایش، تنها اعلام کرد که دولت چندین سناریوی احتمالی برای جدایی از اینترنت را بررسی کرده که یکی از آنها شبیه‌سازی حمله سایبری از یک کشور خارجی بوده است.

دولت روسیه در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه ۲۳ دسامبر/ دوم دی اعلام کرد که این آزمایش موفق‌ بوده است.

این آزمایش‌ها در پی چندین سال برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در دولت روسیه و همچنین اصلاحات فیزیکی در زیرساخت اینترنت محلی این کشور صورت می‌گیرد.

قرار بود آوریل امسال آزمایش‌های اینترنت ملی روسیه انجام شود، اما به تاخیر افتادند تا شرایط قانونی لازم برای انجام آنها فراهم شود.

روسیه چندی پیش قانون «حاکمیت اینترنت» را تصویب کرد که به دولت اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهد، بدون نیاز به ارائه توضیحات مفصل، این کشور را از ایترنت جهانی قطع کند. این مجوز که شرایط حکومت نظامی را یادآور می‌شود، به نام «امنیت ملی» توجیه شده است.

ایران نیز اواخر آبان‌ماه و همزمان با شروع اعتراضات به مدت بیش از یک هفته طرح جدایی از اینترنت جهانی را به محک گذاشت. در این مدت درگاه‌های پرداخت و برخی وبسایت‌های داخلی دردسترس بودند، اما بسیاری دیگر از امکان‌های اینترنتی از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امکان جستجوی محتوا مسدود شد.

برخی خبرگزاری‌ها و کارشناسان اینترنتی قطعی ایران از اینترنت جهانی را پیچیده‌ترین قطعی اینترنت توصیف کردند و آن را الگویی برای کشورهای استبدادی جهان به شمار آورده‌اند.

مقامات ایران از اعتراضات دی‌ماه ۹۶ عزم خود را برای برقرار کردن اینترنت ملی و فراهم کردن امکان جدایی از اینترنت جهانی جزم کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.