ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵ نماینده مجلس خواستار مداخله علی خامنه‌ای برای تصویب الحاق ایران به «اف‌ای‌تی‌اف» شدند

«متحدان» ایران هم پیغام داده‌اند: در صورت نپذیرفتن شروط گروه ویژه اقدام مالی امکان همکاری مالی با تهران را ندارند.

فرصت ایران برای اجرای دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی رو به پایان است و مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان دو لایحه موسوم به پالرمو و سی اف تی را معلق نگه داشته است. ۱۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، از رهبر جمهوری اسلامی خواستند برای تصویب این دو لایحه اقدام کند تا کشور بیش از این دچار «انزوا و اخلال در مراودات مالی» نشود. سخنگوی «فراکسیون امید» هم گفت: متحدان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای  پیغام داده‌اند که در صورت نپیوستن به این سازمان امکان همکاری متقابل با ایران در حوزه های مالی را نخواهند داشت.

عکس از آرشیو

تنها تا نیمه ژانویه ۲۰۲۰ ایران برای بیرون ماندن از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی فرصت دارد. کشورهای «همسو» یا آنچه که برخی از نمایندگان مجلس «دوست» و «متحد» می‌خوانند هم به ایران برای پیوستن به کنوانسیون‌های منع حمایت مالی از تروریسم و جرایم مالی سازمان یافته «فشار می‌آورند» و پیغام داده‌اند؛ با ادامه شرایط فعلی امکان ادامه همکاری با ایران را ندارند.

فاطمه سعیدی، سخنگوی «فراکسیون امید» مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه چهارم دی از مخالفان تصویب دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو)، خواست تا «مسئولیت» نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی را بپذیرند.

او گفت که در صورت ادامه وضعیت کنونی حتی «متحدان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای» هم امکان همکاری متقابل مالی با ایران را نخواهند داشت.

یک روز پیش از این هم حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته بود: برخی از کشورهای دوست و همکار به ایران پیام داده‌اند که در صورت نپیوستن به گروه ویژه اقدام مالی، نمی‌توانند به روابط مالی با تهران ادامه بدهند.

با وجود این اظهارنظرها مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان تصمیم‌گیری در باره این دو لایحه را به تاخیر می‌اندازد. ۱۵ نماینده مجلس هم در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار مداخله او برای تصویب این دو لایحه شدند.

۱۵ نماینده‌ای که نامشان فاش نشده است، به خامنه‌ای نوشتند: تصویب نشدن دو لایحه موسوم به پالرمو و سی اف تی، «کشور را بیش از پیش دچار انزوا و اخلال در مراودات اقتصادی و مالی خواهد کرد».

همزمان با انتشار این نامه در رسانه‌های دولتی، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر در شرایط فعلی رأی‌گیری شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام حتماً با پیوستن جمهوری اسلامی به «اف‌ای‌تی‌اف» مخالفت خواهد کرد.

گروه ویژه اقدام مالی در اکتبر امسال مهلت ایران را برای انجام اقدامات لازم به مدت چهار ماه دیگر تمدید کرد. مخالفان پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی اما پذیرفتن دستورالعمل‌های این سازمان را موجب مسدود شدن امکان دور زدن تحریم‌ها و حمایت ایران از گروه‌های همسو در کشورهای منطقه می‌دانند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.