ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارتش اسرائیل: برای مقابله با ایران آماده ایم؛ حتی به قیمت جنگ

فرمانده ارتش اسرائیل گفته که کشورش تحرکات نظامی ایران را حنثی می‌کند، «حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود.»

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل هشدار داده است که کشورش برای مقابله محدود با ایران آماده می‌شود. آویو کوخاوی گفته که ارتش اسرائیل تحرکات نظامی ایران را حنثی می‌کند، «حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود.»

آویو کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر/ ژانویه 2019/ عکس از MENAHEM KAHANA / AFP

آویو کوخاوی، چهارشنبه صبح، چهارم دی/ ۲۵ دسامبر در یک کنفرانس نیروهای مسلح تصریح کرد: «این احتمال وجود دارد که ما یک مقابله محدود با ایران داشته باشیم، و داریم خودمان را برای آن آماده می‌کنیم.»

او همچنین رویکرد اسرائیل را «مسئولانه» توصیف کرده و گفته است که «بهتر بود اسرائیل تنها کشوری نمی‌بود که برای متوقف کردن ایران تلاش می‌کند.»

کوخاوی درباره حضور گسترده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران و گروههای نیابتی این کشور در منطقه هشدار داده وهمچنین گفته که اسرائیل جلوی پیشروی و سنگربندی ایران در سوریه و عراق را می‌گیرد. او برای اولین بار به صورت عمومی اذعان کرد که نیروی هوایی اسرائیل به اهداف ایرانی در عراق حمله کرده است.

فرمانده ارتش اسرائیل گفته است که اسرائیل به فعالیتهای «عمومی و مخفی» خود برای «جلوگیری از دستیابی (ایران) دشمن به موشک‌های دقیق» ادامه می‌دهد، و نقشه‌های ایران و گروههای نیابتی این کشور را خنثی می‌کند، «حتی اگر به قیمت جنگ» تمام شود.

به گفته فرمانده ارتش اسرائیل، ایران بیشتر علیه کشورهای خلیج فعالیت می‌کند زیرا آنها اهداف آسانتری هستند، و حملات ایران را «تلافی» یا «دفع» نمی‌کنند. او افزود اسرائیل اما پاسخ ایران را می‌دهد.

کوخاوی در عین حال ادعا کرد که صنعت نظامی ایران بسیار بزرگتر از مجموع همه صنایع نظامی اسرائیل است، و در نیتجه این کشور قادر است موشک‌های دقیق و دوربرد برای تهدید اسرائیل بسازد. او این وضعیت را تهدیدی مضاعف برای اسرائیل دانست و گفت که کشورش باید خود را برای هر اتفاقی و دفع خطرات آماده کند.

اسرائیل پس از آغاز انقلاب سوریه و سپس جنگ داخلی در این کشور، بارها به مواضع سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در سوریه حمله کرده است.

حمله‌های پهپادی ماه‌های گذشته به مقر شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق نیز به اسرائیل نسبت داده شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    شما جنگ میخواهید؟ چرا؟ چون ایجاد فضای جنگ مانع حرکت ملت ایران برای احیای حقوق خود و نابودی استبداد میشود! منافع شما جنایتکاران و رفقای جنایتکارتان استبداد عربستان و جناب ترامپ در بقای استبداد در ایران است! چون ایران مستقل و ازاد چهره زشت شما را به دنیا نشان خواهد داد و امنیت و صلح را به منطقه بر خواهد گرداند. شاد باشید. حمید