ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادربزرگ پویا بختیاری: پسرانم، عروسم و نوه یازده ساله‌ام را امنیتی‌ها دستگیر کرده‌اند

مادربزرگ پویا بختیاری – از کشته شدگان آبان ماه ۹۸ – در پیامی ویدئویی می‌گوید که همه خانواده‌اش را دستگیر کرده‌اند که نگذارند برای پویا بختیاری در روز پنجم دی ماه مراسم چهلم بگیرند.

مادربزرگ پویا بختیاری - از کشته شدگان آبان ماه ۹۸ - در پیامی ویدئویی می‌گوید که ماموران امنیتی همه پسرانش، عروسش، والدین پویا بختیاری و حتی نوه یازده ساله‌اش را دستگیر کرده‌اند. خانواده پویا بختیاری از مردم خواسته بودند که در مراسم چهلم پویا و پویاها در روز پنجم دی ماه شرکت کنند.

منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه - پدر و مادر پویا بختیاری

روز چهارشنبه چهارم دی /۲۵ دسامبر، مسیح علی‌نژاد - خبرنگار - ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن مادر بزرگ پویا بختیاری خطاب به مردم از وضعیتی که نیروهای امنیتی برای خانواده‌اش ایجاد کرده‌اند شکایت می‌کند و کمک می‌طلبد.

مادربزرگ پویا در فیلم می‌گوید که همه خانواده‌اش از جمله نوه یازده ساله‌اش را دستگیر کرده‌اند که نگذارند برای پویا بختیاری مراسم چهلم بگیرند.

"نوه‌ام رو کشته‌اند. پویام رو کشته‌اند. فردا چهلمش است. پسرانم رو آمده‌اند و برده‌اند. آصفم، منوچهرم، مهردادم، عروسم، نوه‌ام - آمده‌اند و برده‌اند. چهلم بچه‌ام رو اصلا بلد نیستم کجاست."

ویدئوی مادربزرگ پویا بختیاری را ببینید:

— Masih Alinejad 🏳️ (@AlinejadMasih) December 25, 2019

او خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی می‌گوید: "بچه‌های من رو آزاد کنید. بگذارید چهلم بگیرند."

مادربزرگ پویا بختیاری توضیح می‌دهد که به او و خانواده‌اش خبر نداده‌اند که دستگیرشدگان خانواده بختیاری را کجا برده‌اند.

پویا بختیاری ۲۷‌ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. مادربزرگ او در این رابطه می‌گوید:

"سر بچه‌ام رو زده‌اند منفجر شده؛ آخه من به کی بگم؟ آخه این جمهوری اسلامی است؟ من خودم بدبختم."

پس از آنکه پدر پویا – منوچهر بختیاری – طی یک فراخوان ویدیوئی از مردم خواست که خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها در پنج دی ماه شرکت کنند، ماموران امنیتی او و همسرش، ناهید شیرپیشه را دستگیر کردند.

مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه در چهل روز گذشته با دیگر مادران داغدار از جمله مادران کشته‌شدگان دیگر آبان ۹۸ دیدار کرده است. مادر ستار بهشتی و دیگر مادران داغدار هم که فرزندان‌شان را در اعتراضات پیشین یا در زندان‌های جمهوری اسلامی کشته‌اند به دیدار مادر پویا بختیاری رفتند و از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کردند.

سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار از دیگر کشته‌شدگان آبان ماه در دیدار با مادر پویا بختیاری.

اکنون مادر بزرگ پویا بختیاری خبر می‌دهد که دستگیری‌ها تنها شامل والدین پویا نبوده و ماموران امنیتی باقی خانواده را تهدید کرده‌ و تعدادی را هم دستگیر کرده‌اند. او خطاب به جمهوری اسلامی می‌گوید: "اون خدا را بشناسید."

مسیح علی‌نژاد نوشته است که سایر اعضای خانواده پویا بختیاری به او گفته‌اند که با وجود بازداشت پدر و مادر و دیگر بستگان پویا مراسم چهلم را برگزار خواهند کرد.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی خانواده بختیاری را تهدید کرده بودند که آنها نباید برای مراسم چهلم فراخوان عمومی بدهند اما خانواده بختیاری با آنها مقابله کردند. در واکنش به این مقابله، خبرگزاری مهر نوشت که یک مقام مطلع به آنها گفته که خانواده بختیاری "در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختارشکنانه خود اصرار ورزیدند.”

فراخوان برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان آبان ماه با نام پویا بختیاری گره خورده و بازتاب وسیعی یافته است. چندین گروه کارگری و مدنی و مادران داغدار از این فراخوان حمایت کرده‌اند. سکینه احمدی، ‫مادر ابراهیم کتابدار، که در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در کرج با شلیک گلوله ماموران جان خود را از دست داد هم با مادر پویا بختیاری دیدار کرده و از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کرده است.

مادر ابراهیم کتابدار، در حمایت از پویا بختیاری ویدئویی را به زبان ترکی برای مسیح علی‌نژاد ارسال کرد. او در این ویدئو می‌گوید که می‌خواهد حرف بزند اما به او می‌گویند "لال شو و حرف نزن."

مادر ابراهیم کتابدار در ادامه می‌گوید:

"خون پویای عزیز و پسرم ابراهیم به ناحق ریخته شد. مادر و پدر و ایل و طایفه‌ (پویا) را دستگیر کرده‌اند. امیدوارم که صبح آزادشان کنند. به مزار بچه‌شان بروند. باهم خون گریه کنیم."

دستگیری اعضای خانواده پویا بختیاری واکنش دستگاه امنیتی برای مقابله با این فراخوان است. آنها به سراغ دیگر خانواده‌ها هم رفته‌اند و آنها را تهدید کرده‌اند.

ویدئوی سکینه احمدی، ‫مادر ابراهیم کتابدار را در حمایت از خانواده بختیاری ببینید:

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی که در اعتراضات سال ۱۳۸۸ کشته شد از فراخوان خانواده بختیاری حمایت کرده بود و از مردم خواسته بود که در مراسم پنجم دی ماه شرکت کنند. او سپس در پیامی توئیتری نوشت که "به دستور" مقام‌های امنیتی" دعوت خود را پس می‌گیرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.