ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان در پی تحصن در زندان اوین

نرگس محمدی در تماس با خانواده‌اش خبر انتقال خود به زندان زنجان را داده است. او پیش از این هم مدتی در زنجان زندانی بوده و گروهی از افراد متهم به بزه با تحریک عوامل زندان به او حمله کرده بودند.

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و نایب‌رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، از بند زنان زندان اوین به زندان زنجان «تبعید» شده است.

نرگس محمدی در زندان

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی همراه با تعدادی دیگر از زنان زندانی از صبح روز ۳۰ آذر در همبستگی با معترضان و خانواده‌های داغدار کشته‌شدگان آبان ۹۸ در بند زنان زندان اوین اعلام تحصن کرده بودند.

به دنبال این تحصن، نرگس محمدی در تماس با خانواده‌اش خبر انتقال خود به زندان زنجان را داده است. او پیش از این و در سال ۹۱ هم مدتی در زنجان زندانی بوده و گروهی از افراد متهم به بزه با تحریک عوامل زندان به او حمله کرده بودند.

    کانون مدافعان حقوق بشر تاکید کرده است که با انتقال دوباره نرگس محمدی به زندان زنجان، «بیم آن می‌رود که زندانیان در صدد تعرض مجدد به این فعال حقوق بشر بر آیند.»

    از سوی دیگر، مسئولان زندان با قطع کردن تلفن‌های بند و ممنوع کردن ‌ملاقات زنان زندانی سیاسی متحصن، در صدد قطع ارتباط آن‌ها با جهان خارج برآمده‌اند. خانواده این زندانیان نسبت به بی‌اطلاعی از وضعیت آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

    منیره عربشاهی، نرگس محمدی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری و آتنا دائمی، از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین، پیش از این در نامه‌ای از زندان اوین، از تحصن چند روزه خود در زندان به مناسبت چهلمین روز کشته ‌شدن معترضان و همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان خبر داده بودند. این تحصن از صبح روز شنبه ۳۰ آذر آغاز شده است

    در بخشی از نامه این زندانیان آمده است:

    «ما جمعی از زنان زندانی سیاسی در همراهی با مطالبات مردم تحت ظلم و ستم و در همزمانی یلدای امسال با چهلم کشته شدگان اعتراضات مردمی و در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت علیه مردم ایران و اختناق حاکم بر جامعه، از روز شنبه ۳۰ آذر ماه امسال از ساعت ۹ صبح در دفتر بند زنان سیاسی زندان اوین به تحصن خواهیم نشست و این شب نه تنها پای سفره یلدا نمی‌نشینیم بلکه در دفتر زندان یاد عزیزان کشته شده را گرامی خواهیم داشت. این تحصن تا روز ۵ دی، روز چهلم کشته شدگان، شبانه روزی ادامه خواهد داشت.»

    اعتراضات به گرانی بنزین از صبح ۲۵ آبان در مناطق مختلف ایران آغاز شد و تا چند روز ادامه یافت. فرماندهان نظامی ایران مدعی هستند که در فاصله ۴۸ ساعت توانسته‌اند معترضان را سرکوب کنند، اما گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اظهارات مسئولان محلی نشانگر طولانی‌تر شدن اعتراضات در برخی از مناطق است.

    سازمان‌های حقوق بشری شمار کشته شدگان اعتراضات آبان ماه را بیش از ۳۰۰ تن گزارش کرده‌اند. خبرگزاری رویترز هم از کشته شدن هزار و ۵۰۰ تن، از جمله ۱۷ کودک خبر داده است. بر پایه این گزارش‌ها هشت تا ۱۰ هزار نفر از معترضان نیز بازداشت شده‌اند.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.