ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن یک آمریکایی در حمله راکتی به پایگاه ارتش عراق در کرکوک

به گفته مقام‌های آمریکایی، علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار تبعه این کشور، چند نفر از شهروندان ایالات متحده و شماری از نیروهای ارتش عراق در این حمله زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در یک حمله راکتی به پایگاه ارتش عراق واقع در کرکوک، یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شده است.

موقعیت جغرافیایی کرکوک
به گفته مقام‌های آمریکایی، چند نفر از شهروندان این کشور و شماری از نیروهای ارتش عراق هم در این حمله که روز ۲۷ دسامبر/ ششم آذر رخ داده، زخمی شده‌اند

ائتلاف علیه گروه دولت اسلامی (داعش) هم این خبر را تأیید کرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، چند نفر از شهروندان این کشور و شماری از نیروهای ارتش عراق هم در این حمله که روز ۲۷ دسامبر/ ششم آذر رخ داده، زخمی شده‌اند. پنتاگون ساعت وقوع این حمله را ۱۹:۲۰ دقیقه به وقت محلی اعلام کرده است.

ایالات متحده پیش از این در مورد تهدید جان شهروندانش به در عراق به جمهوری اسلامی هشدار داده بود. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به طور مشخص و مستقیم تهران را در مورد پیامدهای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق مسئول دانسته و گفته بود اگر نیروهای ایالات متحده یا نیروهای متحد این کشور در این حملات کشته و زخمی شوند، واشنگتن واکنش جدی نشان خواهد داد.

    هیچ گروهی اما مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

    به دنبال بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر، آمریکا از حمله شبه‌نظامیان طرفدار ایران در کشورهای مختلف منطقه از جمله عراق، ابراز نگرانی کرده است. به همین دلیل هم ایالات متحده در ماه‌های گذشته شمار زیادی از کارمندان و دیپلمات‌های سفارت خود در بغداد را از عراق خارج کرده است.

    خبرگزاری رویترز از قول منابع و مقام‌های امنیتی گزارش کرده است که به در یک خودروی رها شده در نزدیکی پایگاه هدف حمله، پرتاب‌گر کاتیوشا پیدا شده ‌است.

    بر اساس خبرهای منتشر شده حدود ۳۰ راکت و خمپاره به ‌سوی پایگاه کی وان (K-1) در کرکوک شلیک شده ‌است. این پایگاه متعلق به ارتش عراق است اما گروهی از نیروهای ارتش ایالات متحده هم در آن مستقرند.

    در گزارش رویترز از قول یک مقام رسمی نقل شده که ایالات متحده در حال بررسی این احتمال است که حمله انجام شده به دست «کتائب حزب‌الله»، گروه شبه‌‌نظامی مورد حمایت تهران صورت گرفته باشد. پنتاگون اما هنوز در مورد عامل یا عوامل این حمله مرگ‌بار اظهار نظر رسمی نکرده‌ است.

    معاون وزیر دفاع آمریکا به تازگی به کنگره این کشور گفته است به دقت رفتار ایران را زیر نظر دارد تا در صورت نیاز حضور نظامی خود را در خاورمیانه تقویت کند.

    بر اساس توافق واشنگتن و بغداد در چارچوب ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا همچنان بیش از پنج هزار سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.