ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوبخت: کشور را به هر شکلی که هست اداره می‌کنیم

رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه بار دیگر وعده داد که دولت به هر شکل که هست بودجه سال آینده را اجرا و علی‌رغم تحریم‌ها هزاران میلیارد تومان برای محرومان و نیازمندان هزینه خواهد کرد.

رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه بار دیگر وعده داده که دولت «همه حقوق» کارمندان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را «به موقع» پرداخت کند و در سال آینده نیز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای محرومان و نیازمندان هزینه شود. نوبخت همچنین به منتقدان بودجه گفته است که دولت کشور را «به هر شکلی که هست» اداره می‌کند.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه

رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه به خراسان جنوبی، یکی از استان‌های محروم ایران، بار دیگر از تلاش دولت برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و رفاهی در شرایط تحریم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح «مسکن محرومان» در روستای «هج و نج» از توابع بیرجند گفت که دولت «در همین شرایط تحریم» در ۹ ماه گذشته سال جاری «۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان» برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سطح کشور پرداخت کرده است و «هزاران میلیارد تومان دیگر» نیز در ماه‌های آینده پرداخت خواهد کرد.

نوبخت وعده داد که دولت همه حقوق کارمندان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را به موقع و «طبق روال گذشته» پرداخت کند.

معاون رئیس جمهوری در عین حال خبر داد که «سال آینده ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای انواع خدمات به محرومان و افراد پشت نوبت نهادهای حمایتی هزینه خواهد شد.»

نوبخت ادعا کرد که «جنگ و تحریم» نتوانسته مانع از خدمتگذاری مسئولان به مردم شود و به کسانی که شرایط بودجه سال آینده کشور را زیر سوال برده‌اند اطمینان داد که دولت کشور را «به هر شکلی که هست» اداره می‌کند.

نمایندگان مجلس در باره رای مثبت به کلیات بودجه سال آینده تردید دارند و معتقدند دولت ارقام درآمد نفت را «غیرواقعی» پیش‌بینی کرده است. گرچه بیشترین افزایش بودجه به بخش رفاه اجتماعی مربوط است، اما شیوه تامین مالی آن مشخص نیست.

دولت در لایحه پیشنهادی فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را پیش‌بینی کرده است، آن هم در شرایطی که میزان صادرات روزانه نفت ایران به حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و انتقال منابع درآمدی ناشی از فروش نفت تقریبا ناممکن شده است.

اواخر آبان ماه، دولت به بهانه کسری بودجه و تحریم‌ها، «اصلاح قیمت‌های سوخت» از جمله افزایش سه برابری قیمت بنزین را به اجرا گذاشت که به اعتراضات گسترده علیه بی‌عدالتی، فساد و فقر انجامید.

مقامات جمهوری اسلامی پس از آن بارها وعده دادند که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف خانواده‌های کم‌درآمد می‌شود. از جمله نوبخت در آن زمان گفته بود:

«کارگران، کارمندان، معلمان، روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، مددجویان کمیته ‌امداد، مددجویان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و اقشار کم درآمد از گروه‌هایی به حساب می‌آیند که بسته کمک معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.»

این در حالی است که در آذر ماه ۹۸ گزارش‌های متعددی از عدم پرداخت بسته معیشتی به بسیاری از خانوارهای کم‌درآمد حکایت داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • GUD@EMPRESS@HUT

    مثلا اسپری 90 هزار تومنی EMPER پسره پدریعقوب !

  • حمید

    تا کی؟

  • Reza

    مثل همیشه از جیب مردم مملکت رو اداره میکنن!! با افزایش قیمت ها با نوسان مصنوعی دلار و....