ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی با حضور خامنه‌‌ای

این یک روند عادی نیست. سامانه دفاع موشکی ارتش آمریکا در بحرین به حالت آماده باش درآمد. سخنگوی سپاه هم‌صدا با سایر مقامات ایرانی بر انتقامجویی تأکید کرد.

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شخصاً در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی که در حال برگزاری است، شرکت کرده است. این نخستین بار نیست که خامنه‌ای در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور دارد، اما یک روند عادی هم نیست.

جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی با حضور خامنه‌‌ای

در ساعت‌های پایانی پنحشنبه ۲ ژانویه/ ۱۲ دی در حمله ارتش آمریکا به کاروان حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده سپاه قدس، نایب رئیس حشدالشعبی و گروهی از همراهانش کشته شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که این حمله در یک لحظه مشخص که کاروان توقف کرده و قاسم سلیمانی از خودروی خود پیاده شده بود انجام شد. در این فاصله جسد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به بیمارستان المثناء در بغداد منتقل شده است. به گفته ايرج مسجدی سفير ايران در عراق ١٠ نفر همراه سلیمانی و المهندس بودند كه همگی کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که حمله به دستور رئیس جمهوری آمریکا انجام شد.

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صبح جمعه ۱۳ دی از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام آمریکا در حمله به کاروان حامل سلیمانی خبر داد. در این جلسه که در حال برگزاری است، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، علی لاریجانی، رئیس مجلس، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه و فرمانده ارتش و همینطور وزیر خارجه حضور دارند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله ارتش آمریکا به کاروان او در نزدیکی فرودگاه بین‌الملی بغداد در بامداد جمعه ۱۲ دی/ ۳ ژانویه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

خامنه‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: با قتل فرمانده سپاه قدس «کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.»

خامنه‌ای در ادامه این اطلاعیه نوشته است: «فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.»

در همان حال به گزارش نیوزویک برخی هواپیماهای نیروی هوای آمریکا و نیروهای ویژه این کشور پایگاه نظامی خود در سواحل شرقی  را ترک کردند. مقصد این نیروها افشا نشده است. مقام‌های مطلع آمریکایی در مصاحبه با نیوزویک از آماده‌باش سامانه‌های ضد موشک پاتریوت ارتش آمریکا مستقر در بحرین، مقرهای فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این کشور و تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در «منطقه سبز» در بغداد خبر دادند.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران همزمان با این تحولات جمعه ۱۲ دی در یک نشست خبری با تأکید بر انتقامجویی گفت: «قطعا انتقام گرفته خواهد شد. اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها مطمئن باشند که پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی جمعه ۱۳ دی همصدا با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وعده انتقامجویی داد، با این تفاوت که روحانی بر نقش ملت‌ها در انتقامجویی تأکید کرد و نوشت « بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امیر حاتمی، وزیر دفاع همگی با انتشار بیانیه‌هایی بر انتقامجویی و خون‌خواهی تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سردار

    نه آقای خوشبخت! مردم ایران از ظلم شما جان به لب شده‌اند، و واقعاً نمی دانند که به چه زبانی به شماها بفهمانند که از فکر و سیاست شماها بیزارند و حکومت شماها را نامشروع و غصبی می‌دانند. تولد داعش هم دسته گل شماها و دولت قبلی آمریکا (برای مقابله با شیعه گری شما) و دوست عزیزتان اردوغان (برای سلطه بر نفت سوریه و فروپاشی دولت اسد) بود. داعش در ایران جایگاهی نداشت و ندارد، چون در فکر مردم ایران چنین افکاری وجود ندارد. ضمناً در زمان خطر، شماها نبودید و نیستید که حمله دشمن را دفع می‌کنید. همانگونه که در زمان حمله عراق (که جرقه آن را خمینی دجال زد)، آنها که جانانه مبارزه کردند شما نبودید، آنها کشته شدند تا شماها با چشم طمع به خانواده‌های آنها، به بهانه کمک و کمیته امداد و ... دهان ما را باز نکنید، درد زیاد از شما کشیده‌ایم. اگر واقعاً کسی جرأت حمله به کشور ما را داشته باشد، این شما فاسدان نیستید که سینه سپر می‌کنید. به وقتش ما خودمان بلدیم چگونه از آب و خاک و ناموسمان دفاع کنیم. لازم نیست شمایی که جوانان ما را در خیابان می‌کشی، نگران ما مردم ایران باشی.

  • محمد مرادی فرتخونی

    آخه بد بخت ها اگه سردار حاج قاسم سلیمانی و امسال اونها نبودند شما بایدالان داعش رو در خانه هایتان و کنار زن و بچه هایتان میدیدید.شما با این همه ظلم وجنایت اشکار از طرف امریکای خبیث هنوز پیرو راه این رژیم ظالم هستید؟ واقعا که شما عقل ندارید!!!

  • Julia

    من یه لحظه زبونم بند اومد از این همه نظر های چرت.ولی چرا یه کم به مستندات کتبی و همین طور فیل ها رجوع نمی کنید که اولا رفسنجانی تو استخر غرق شد که این رو کل خانواده اش قبول دارند و همین به دلیل اینکه گفته بود کسی وارد استخر نشه اون اول کسی متوجه نشد وگرنه بعدش تمام اقدامات اورژانسی رو انجام دادند دوما شما که اینقدر نسبه به ایران و رهبر (آیت الله خامنه ای)کینه به دل دارید چرا نمی رید آمریکا و اونجا یه زندگی بدون محدودیت و در کمال آرامش داشته باشید؟ اگر فکر می کنید آیت الله خامنه ای از درگیری با آمریکا دوری میکنه فقط کافیه منتظر بمونید و ببینید که خودش شخصا این دستور رو میده فکر کنم شما از اون دست آدمایی هستید که با ی زور و تهدید تسلیم میشید و آدم سست عنصری هستید که اینگونه درباره ایشون نظر میدید. آخه می دونی که یه ظرب المثل داریم که میگه طرف همه رو از قماش خودش میبینه مخصوصا ***

  • مرجعیت نامشروع

    خامنه ای جنایتکار در حالیکه برای کشته شدن صدها ایرانی ، پیر و جوان و کودک و زن و مرد، یک جمله هم ابراز تاسف نکرد و برعکس قربانیان وقایع اخیر را اراذل و اوباش و اغتشاشگر خواند ... برای یک مزدور مفتخورِ خودش ۳ روز عزای عمومی اعلان می کند . جای تعجب اینکه حتی رسانه های خارجی از این قاتل بزدل با عنوان ژنرال ! یاد می کنند در حالیکه سلیمانی هم از قماش سعید امامی و اکبر خوشکوش بود .

  • حقیقتگو

    افرادی که بنابه شغل وکاسبی شان چندین شریک داشته اند وهرزوزه با مشکلاتی که دیگرشرکا رقم زده اند مواجه است واگرهم قدرت عرض اندام نداشته باشد دربست بعنوان ساده لوح تلقی شده وصلب اختیارمیشود...خامنه ای فقط عروسکی دردست سپاه پاسداران وارگان های سپاه پاسداران است که بعنوان رهبری ازاعمال وکردارشان به هرشکل وفرمی حمایت و دفاع می کند تحمل میشود بله فقط تحمل میشود..خامنه ای هم به تصورخودش صاحب ونگه دارنده افسار سپاه پاسداران است بدرستی فهمیده است که سپاه وی را بعنوان دکوراسیون برای عوام فریبی مردم نیازدارد ودرحقیقت افسارسپاه پاسداران ازدستش خارج شده وسپاه پاسداران هرآنچه که برمنافعش به مصلحت بداند چه تحریم ها وچه دشمن تراشی ها وچه حمله به عربستان وچه کشتتر مردم درتظاهرات باشد ودیگرامور آتش افرزوی باشد بدون هیچگونه مشورتی با وی انجام داده ومیدهد و آنچه کرده است راباید علی خامنه ای صاف وصوف کند...بهمین دلیل هم بوده وهست که ترس ووحشت خامنه ای ازچنین سپاهی به رهبری قاسم سلیمانی وشرکاء به مرحله رسیده بوده است که برای رهائی ازآنها بسیاری را به عراق وسوریه ویمن ولبنان فرستاده است که بروید فقط درایران نباشید ...خامنه ای درحقیقت ازکشته شدن قاسم سلیمانی وشرکاء وضربه به خودمختاری سپاه پاسداران خوشحال است..حالا خامنه ای برای عوام فریبی و بدست گرفتن افسارسپاهیون اقدام به اشک تمساح ریختن وتهدیدهای آنچنانی می کند...خامنه ای برخلاف تبلیغات وگنده گوئی هایش از درگیری با امریکا اجتناب میکرد ولی سران سپاه خودمختارشده برعلیه خواسته وی اقدام کردند

  • مخالف رژیم

    حاج قائم به درک واصل شد. این برای بقای رژیم بود. دیدید که احمد خمینی و رفسنجانی به دستور خامنه‌ای کشته شدند. قائم رقیب مجتبی خامنه‌ای بود، برای همین کشته شد.

  • امیر

    متاسفانه برخی افراد در حالی از نظرات سیاسی مخالف رژیم ناراحت میشوند که حتی قادر به پاسخ گویی به ساده ترین انتقادات از حکومت نیستند. فجایعی که بدست این سردار رژیم در سوریه و عراق به بهانه مبارزه با داعش (اما برای تثبیت حکومت فاسد بشار اسد) انجام گرفت در تخیل هم نمیگنجد اما من اینجا فقط به جنایتهایی که سال گذشته بدست این آقا در عراق رخ داد میپردازم. در سال گذشته بیش از سه هزار شهروند عراقی بدست نیروهای سپاه قدس (ایرانی و عراقی) کشته شدند چون از فساد گسترده اقتصادی دولت تحت حمایت ایران جان به لب شده بودند. گناه دیگر مردم عراق آن بود که شیعیان عراقی به رهبری آیات الله سیستانی هیچ گونه اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و از استقرار چنین نظریه سیاسی فاسدی در عراق پرهیز میکنند. این سردار ولایت فقیه کودکان ده ساله عراقی را با اسلحه به میان تظاهر کنندگان میفرستاد تا مردم بیگناه را بکشند و مردم خشمگین نیز این نوجوانان فقیر (حاصل غارت ثروت عراق بدست حکومت دست نشانده ایران) را به طرز وحشتناکی کشته و جنازه آنها را به تیر خیابانها آویزان میکردند. رژیم وقتی نمیتوانند مقاصد شوم خود را در عراق پیش ببرند تلاش میکند تا با صحنه سازی مردم عراق را با آمریکا درگیر کند و در نهایت بیشرمی این اقدام را انکار میکند اما تنها ۲۴ ساعت بعد این سردار در حال طراحی حملات جدید در خاک عراق کشته میشود. این همه جنایت برای چی است؟ اینکه چرا رژیم ایران نمیتواند حکومت ولایت فقیه را در عراق روی کار آورد؟ شما کی هستید؟ این نظام چه گلی سر مردم ایران زده که میخواهد بر عراق نیز حکومت کند؟

  • احمد

    امید است که انتقامی سخت گرفته بشه از رییس جمهور آمریکا

  • ali

    در این جلسه میفهمن که هیچ غلطی نمیتونن بکنن و این دیگه مردم بی دفاع ایران نیستش که به راحتی خامنف فرمان قتلشون رو بده . آمریکا باید به ترور رهبران سپاه و حشد الشعبی همینطور ادامه بده تا اسلامگرایان همشون در جهنم یک جا جمع بشن و از اونجا به خرابکاریهاشون ادامه بدن .